Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van DJefke
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van DJefke (Pagina: 10 van 20)
Topic: Actieve sunstrip defect (19-1-2010 11:36:00)
Wat is het precieze adres? Is er een alarm-systeem? ....
Topic: Hub probleem (11-1-2010 14:19:00)Ik heb dat ook heel lang geloofd (en vroeger was het ook zo). Maar intussen heb ik ondervonden dat deze regel lang niet altijd op gaat. Ik heb een aantal maanden geleden een i5/750 gekocht (maw, ik heb exact dezelfde onboard sound). Ik heb toen vergeleken en tot de conclusie gekomen dat de geluidskwaliteit beter is dan van mijn Hoontech (ondanks dat deze laatste zijn DAC/ADC's extern heeft, en niet bepaald een consumer kaartje is).
Een andere goede optie zou zijn om een externe DAC aan te schaffen. Dan ga je vanaf je pc met een digitale coax of fiber kabel naar die DAC, en van daaruit naar je mixer.Topic: Nieuwe geluidskaart, help! (9-1-2010 12:00:00)
En zo leert een mens ook weer iets bij :)
Topic: Actieve sunstrip defect (19-1-2010 10:12:00)Op de site lees ik dat de actieve sunstrip gebruik maakt van lampjes van 230V/75W. Dat is dus nog geen halve A per triac. Dat moet een BTA06 en zeker een BTA16 toch probleemloos kunnen schakelen lijkt me.
Topic: SpeakOn bekabeling, Hoe moet ik dit doen? (15-1-2010 19:04:00)Eerst en vooral: ideaal gezien moet uw versterker meer kunnen leveren dan wat de boxen aankunnen. Dus een versterker die 2x 400W rms aan 8 Ohm kan leveren zou hier wel een minimum zijn denk ik. Het klinkt op het eerste zich niet logisch, maar als je de theorie er achter begrijpt, is het plots heel logisch. Ik ga hier niet in detail treden (want dat is al voldoende uit de doeken gedaan op dit forum door mensen die er meer van kennen dan mezelf).
Je kan je speakers overigens net zo makkelijk stuk spelen met een te zwakke versterker als met een zwaardere.
Het verschil tussen een "gewone" hifi-versterker en een "pro" eindversterker is simpel: In zo een eindversterker zit enkel de versterker. Dus geen extra ingangen, toonregelingen, ... Normaal wordt er dan opok altijd nog een mengpaneel(tje) gebruikt, aangezien het volume nogal omslachtig te regelen is via de input-knoppen.
Voor 100€ ga je echter niet veel vinden.
Topic: SpeakOn bekabeling, Hoe moet ik dit doen? (15-1-2010 17:04:00)Je kan je speakers overigens net zo makkelijk stuk spelen met een te zwakke versterker als met een zwaardere.
Het verschil tussen een "gewone" hifi-versterker en een "pro" eindversterker is simpel: In zo een eindversterker zit enkel de versterker. Dus geen extra ingangen, toonregelingen, ... Normaal wordt er dan opok altijd nog een mengpaneel(tje) gebruikt, aangezien het volume nogal omslachtig te regelen is via de input-knoppen.
Voor 100€ ga je echter niet veel vinden.
Eerst en vooral: linken naar een andere shop is not done!
Wat het doorknippen van de speakon-kabel betreft: ja dat gaat werken. Gewoon een 2-polige speakon kabel kopen die even lang is dan de 2 stukken die je nodig hebt en op de juiste plek in 2 knippen en strippen. Je kan ook gewoon de bestaande bekabeling gebruiken en daar gewoon 2 speakon-pluggen aan monteren. Die laatste optie is misschien zo slecht nog niet, want het is nog maar af te wachten of de draaddiktes wel in die oude versterker gaan passen. Die klemmetjes zien me er vrij klein uit.
Ik zou ook serieus overwegen om een andere versterker aan te schaffen (eigenlijk een combinatie van een eindversterker met een klein mengpaneel). Je wil nl luidsprekers van 350W aanschaffen, maar dat gaat die versterker nooit kunnen leveren natuurlijk. Zonder specs is het natuurlijk maar gokken, maar stel dat er bv 2x50W uit komt (was al heel optimitisch zou zijn), dan haal je dus ook maar 2x50W uit je luidsprekers.
Die pc-kabel is de juiste. En aparte geluidskaart kan een verbetering zijn, maar niet altijd. Alles hangt af van hoe goed de onboard sound is, en hoeveel je wil uitgeven aan een aparte soundcard.
Topic: Opslagruimte (13-1-2010 16:33:00)Wat het doorknippen van de speakon-kabel betreft: ja dat gaat werken. Gewoon een 2-polige speakon kabel kopen die even lang is dan de 2 stukken die je nodig hebt en op de juiste plek in 2 knippen en strippen. Je kan ook gewoon de bestaande bekabeling gebruiken en daar gewoon 2 speakon-pluggen aan monteren. Die laatste optie is misschien zo slecht nog niet, want het is nog maar af te wachten of de draaddiktes wel in die oude versterker gaan passen. Die klemmetjes zien me er vrij klein uit.
Ik zou ook serieus overwegen om een andere versterker aan te schaffen (eigenlijk een combinatie van een eindversterker met een klein mengpaneel). Je wil nl luidsprekers van 350W aanschaffen, maar dat gaat die versterker nooit kunnen leveren natuurlijk. Zonder specs is het natuurlijk maar gokken, maar stel dat er bv 2x50W uit komt (was al heel optimitisch zou zijn), dan haal je dus ook maar 2x50W uit je luidsprekers.
Die pc-kabel is de juiste. En aparte geluidskaart kan een verbetering zijn, maar niet altijd. Alles hangt af van hoe goed de onboard sound is, en hoeveel je wil uitgeven aan een aparte soundcard.
René Eppink schreef:
Vragen, vragen, vragen....
Maakt die Cuecable gebruik van een FTDI232? Zoja, dan is het niet abnormaal dat OSX geen neiwue driver meer moet installeren, maar ge de default FTDI232-driver gebruikt.
Ik heb trouwens wat dingen nagekeken. En het OS detecteert idd alle USB-hubs die er op aangesloten zijn. Foutje van mijn kant. Al ben ik nog niet overtuigd dat er voor een specifieke hub een specifieke driver nodig is.
Maar goed. Ik benieuwd of die andere hub de oplossing gaat zijn voor de topicstarter.
Topic: freestyler hulp (11-1-2010 11:39:00)Ik heb trouwens wat dingen nagekeken. En het OS detecteert idd alle USB-hubs die er op aangesloten zijn. Foutje van mijn kant. Al ben ik nog niet overtuigd dat er voor een specifieke hub een specifieke driver nodig is.
Maar goed. Ik benieuwd of die andere hub de oplossing gaat zijn voor de topicstarter.
Ik vind dat watje overschot van gelijk heeft. Wat wil je eigenlijk in deze wereld nog beginnen zonder een beetje kennis van de engelse taal? Wij als Vlamingen en Nederlanders hebben dan nog als voordeel dat we heel makkelijk engels leren (oa dankzij al die amerikaanse films en series die ondertitteld worden ipv gedubt).
En het klopt dat Freestyler volledig ontwikkeld wordt door een Vlaming, maar volgens mij heeft die echt geen tijd meer om ook nog eens handleidingen en tutorials te schrijven, en wordt dit door andere mensen gedaan.
Tot slot: als er een Nederlandstalige handleiiding zou bestaan (wat ik zwaar betwijfel als deze niet op de site te vinden is), dan kan je dat volgens mij best even navragen op hun forum, of door de auteut van Freestyler even te mailen.
Topic: Nieuwe geluidskaart, help! (9-1-2010 16:33:00)En het klopt dat Freestyler volledig ontwikkeld wordt door een Vlaming, maar volgens mij heeft die echt geen tijd meer om ook nog eens handleidingen en tutorials te schrijven, en wordt dit door andere mensen gedaan.
Tot slot: als er een Nederlandstalige handleiiding zou bestaan (wat ik zwaar betwijfel als deze niet op de site te vinden is), dan kan je dat volgens mij best even navragen op hun forum, of door de auteut van Freestyler even te mailen.
Ik begrijp dat het hier gaat over een installatie die vast staat in een kelder bij de topicstarter thuis. In dat geval denk ik dat je prima verder kunt met wat je al hebt. Als je tevreden bent van de mixer zie ik niet echt een reden om die te vervangen. Het is hier niet mijn bedoeling je mixer af te kraken hoor.
Maar hetzelfde geldt voor je geluidskaart: is de geluidskwaliteit momenteel dan niet goed genoeg? Ik zou in jouw geval gewoon voorlopig de onboard blijven gebrukken, en dan kan je later nog altijd upgraden naar iets anders indien nodig.
Ps: Dat we "bijna dezelfde" computer hebben, kan wel kloppen. De p55 chipset is momenteel de enige chipset voor de i5/i7 op een socket 1156. En dus is de onboard sound ook gelijk ;)
Topic: Nieuwe geluidskaart, help! (9-1-2010 14:47:00)Maar hetzelfde geldt voor je geluidskaart: is de geluidskwaliteit momenteel dan niet goed genoeg? Ik zou in jouw geval gewoon voorlopig de onboard blijven gebrukken, en dan kan je later nog altijd upgraden naar iets anders indien nodig.
Ps: Dat we "bijna dezelfde" computer hebben, kan wel kloppen. De p55 chipset is momenteel de enige chipset voor de i5/i7 op een socket 1156. En dus is de onboard sound ook gelijk ;)
brammiej schreef:
Ik geloof zelf, ook al heb je geen ruis etc. dat de geluidskwaliteit er zeker op vooruit gaat als je een geluidskaart erbij koopt.Een externe heeft niet mijn voorkeur omdat, zo als ik gelezen heb, deze meer vraagt van mijn videokaart (correct me if i'm wrong).
Ik zou nog even willen opmerken dat interne geluidskaarten dezelfde "problemen" hebben als onboard: ruis en spookgeluiden. Ik wil hier dus zeker niet beweren dat een aparte geluidskaart zinloos is, maar niet elke aparte geluidskaart gaat een beter kwaliteit opleveren, of zelfs maar dezelfde kwaliteit. Maar een interne is naar mijn bescheiden mening zinloos.Een andere goede optie zou zijn om een externe DAC aan te schaffen. Dan ga je vanaf je pc met een digitale coax of fiber kabel naar die DAC, en van daaruit naar je mixer.
Daarnaast denk ik dat de geluidskaarten waar ik nu naar kijk meer gemaakt zijn voor dit doeleind, gekeken naar de outputs + ik heb een voordeel als ik ooit nog iets opnemen qua zang dat ik dit met zo'n kaart wel kan.
Om eerlijk te zijn zou ik persoonlijk wel naar een externe geluidskaart kijken als je effectief dingen wil gaan opnemen.Een creative is zowiezo weggegooid geld. Daarmee ga je echt geen hoorbaar verschil hebben tov de interne soundcard van een p55. Met een betere, duurdere kaart, zal je wel een verschil kunnen horen, maar of je dat verschil nog kan horen als je het door een Behringer mixer jaagt is nog maar de vraag.
Maar zoals ik al zei, op demoparties gebruiken we altijd de onboard sound, en dat werkt altijd goed genoeg. En laat naast beeldkwaliteit het geluid toch wel het belangrijkste zijn daar.
Maar zoals ik al zei, op demoparties gebruiken we altijd de onboard sound, en dat werkt altijd goed genoeg. En laat naast beeldkwaliteit het geluid toch wel het belangrijkste zijn daar.