Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Kiebus

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 154 bijdrage(n) van Kiebus (Pagina: 10 van 16)

Topic: Genoeg KVA voor op de carnaval wagen ? (18-1-2008 13:52:00)

partyfish schreef:

Ik zou het toch niet doen eerlijk gezegd.
Ik heb vorig jaar een aggregaat van 2kw gebruikt om een setje met 2 subjes en 2 topjes van stroom te voorzien.
Subs op een v4001 op 8 ohm en toppen waren lem d400's. Dit was eigenlijk teveel van het goede, als de subs een beetje stevig aan het werk moesten zakte de stroom dusdanig in dat de cdspeler uitviel, ook gebeurde er onverklaarbare dingen als tikken in de speakers etc. Ik heb gehele optocht zo ongeveer mn adem ingehouden of de set het zou overleven. Gelukkig wel goed gegaan, maar ik doe het niet nog een keer op zo'n krap aggregaatje, je sub amp heeft echt stevig stroom nodig.

Bovendien is zo'n kleine aggregaat niet gestabiliseerd dus bij elke stevige basdreun gaf dat ding gas bij. Maar dat was uiteraard iedere keer net te laat. Nee dat was eens en nooit weer.
Ga jij een V4001 + 2x een actieve speaker (dus eigenlijk 3 versterkers bij elkaar) vergelijken met een enkele p2000? Alleen die v4001 trekt al meer stroom dan die p2000.... Lekkere vergelijking...

@Topic starter,
Ga je die p2000 op 8ohm of op 4ohm belasten? Als je _ALLEEN_ maar die p2000 op de aggregaat aansluit, en hem belast op 8 ohm, denk ik dat het wel kan..
Topic: Wat is er met Carnaval stukgegaan en wat is de oorzaak? (algemeen) (18-1-2008 13:44:00)

wsx schreef:

Sick2 schreef:

het stond op het kaartje van de lichtslang, het zou ook kunnen zijn dat hij 15 meter is, ik zal morgen eens kijken.
Oke ben benieuwd aangezien wij ook iets van 150 meter hebben en ik me niet kan herinneren dat hij zoveel verbruikt.
Ik was ook al verbaasd toen ik dat las, volgens mij verbruikt een lichtslang ook niet zoveel... Zeker niet met ledjes erin, dat kan ik me niet indenken....
Topic: Genoeg KVA voor op de carnaval wagen ? (17-1-2008 17:14:00)

okido4777 schreef:

hmm.. , nou sorry maar ik heb nu eenmaal niet veel verstand van deze zaken,
dus je zegt dat ik het vermogen in kVA maal 0.85 moet doen?
Dan heb ik dus een 1700 watt aggregaat,
die dus (1700/230) 7.3A kan leveren?

we zouden graag een andere huren, maar daar hebben we gewoon het geld niet meer voor..
en ze zijn vrij prijzig om te huren..

Maar zou dat kunnen?
En hoeveel ampere mag ik dan maximaal uit deze trekken?
zodat ik daar rekening mee kan houden..

Dus het zal toch deze moeten worden... shut up :X
Meten = weten.

Als je puur en alleen maar 1 versterker aan deze aggregaat hangt, denk ik dat het misschien wel moet kunnen lukken. (zelf draai ik op een 2.7 kva een P-1200, 2x dvd, mengpaneel, verschillende lichtslangen, een tostie ijzer (jaaa jaa :P ) en nog wat kleine shit..., geen probleem)
Topic: Genoeg KVA voor op de carnaval wagen ? (16-1-2008 23:28:00)

okido4777 schreef:

De agregaat kan dus ongeveer (2000/230) 8.6 ampere leveren.
Stel dat ik de muziekinstallatie niet al te hard zet zodat ik onder de 6 ampere blijf, dan heb ik een marge van een kleine 2.5 ampere.
Zou dit zo wel zonder problemen verlopen?
Lees jij nou gewoon niet wat ik schrijf? Jouw 2KVA kan GEEN 8.6A leveren......
Topic: Genoeg KVA voor op de carnaval wagen ? (16-1-2008 18:28:00)

Hugoov schreef:

Zonder betrekking op hetgene hierboven hoor maar; Kreeg net mailtje van m'n drive-in-partner (mede-dj) dat de carnavalsvereniging waarvoor we moeten draaien dan een 60KVA stabiele aggregaat had geregeld voor ons shocked 8O

Als ik dat hier zo lees moet dat wel genoeg zijn voor een rackje p1200+p2000 en eventueel nog een vision 1600 laugh :D laugh :D
haha shut up :X razz :p Zonder twijfel dus :D
Hier kun je nog makkelijk een kacheltje bij hangen wink ;)
Topic: Genoeg KVA voor op de carnaval wagen ? (16-1-2008 18:24:00)
@iedereen die intresse heeft

Er is al veel geschreven over aggregaten (door andere en ook door mij). Gebruik de zoekfunktie eens, in het newbie forum loopt er ook een topic over.

Rms vermogens van versterkers zijn niet van belang, het gaat om het (max) opgenomen vermogen van een versterker. (Ook de rms vermogens van speakers zijn niet van belang).

Het vermogen van een aggregaat wordt uitgedrukt in KVA. Doe dit ongeveer maal 0.85 (afhankelijk van de cosinus fie) en je hebt je max te leveren vermogen in kilowatt van de agregaat. Theoretisch is het zo dat de aggregaat dat vermogen dus kan leveren, zonder in te zakken in spanning (bij continu vermogenafname) Echter is het zo, dat bij zeer kortstondige vermogensopnames, de spanning wel inzakt. Dus zeker versterkers die subs gaan aansturen, kunnen wel een wat zwaardere aggregaat gebruiken.

Als je op 1.5 keer het max opgenomen vermogen zit, zit je goed (wel rekening houden met de vermedigvuldiging van 0.85).

Hoop dat het zo voor iedereen duidelijk is.
Topic: Wat is er met Carnaval stukgegaan en wat is de oorzaak? (algemeen) (15-1-2008 13:24:00)

wsx schreef:

Nope is zeer zeker niet overpowered. Als je alle drie die versterkers daarop laat draaien moet die imo redelijk hard werken wat kan resulteren in een onstabiele spanning.

En dat risico wil ik niet lopen.

Bovendien worden er op deze 2 echt nog wel iets van een bouwlampje opgezet maar voor de rest is het alleen geluid.

En we hebben dit soort dingen allemaal getest en als ik dan een aggregraat terug hoor vallen in toeren. Als er veel van gevraagd wordt dan is dat niet goed.
Een aggragaat werkt het beste en effectiefste juist als hij hard moet werken (dit is bij 90 a 95% van zijn max cappaciteit). In dit gebied heeft hij dan ook de meest stabiele spanning. (Dit heeft te maken met de cosinus fie.)

Heb je een aggregaat van 6000 watt continu, of eentje van 6KVA? (Ook hier zit weer verschil in) Maar als jij je aggregaat met die 3 versterkers in toeren hoort terugvallen, dan zou ik je aggregaat eens nakijken wink ;) .
Topic: Wat is er met Carnaval stukgegaan en wat is de oorzaak? (algemeen) (14-1-2008 22:58:00)
ja lijkt mij ook, dit draai je makkelijk op 1 aggregaat. Overpowerd dus zou ik zeggen....
(Nadeel is dat die dingen zo'n herrie maken, anders liet ik ze natuurlijk ook gewoon staan.)
Topic: dap k-115 kapot (10-1-2008 16:38:00)

Sick2 schreef:

weet iemand waar ik de plastic dopjes krijg voor boven in de dap k-115 ?
Voor als je die dopje bedoeld die in de zogenaamde fly-points zitten? (Wat het eigenlijk niet zijn maar toch razz :p )
Dit zijn gewone industrieele dopjes die je bij elke groothandel kunt krijgen. (Meet even de diameter op van het gat (zal wel M10 zijn ofzo)).
Topic: 2000 watt aggregaat met dap p-1600 en dap p-900 (8-1-2008 15:50:00)
Aan alle mensen:

Ikzelf gebruik met de carnaval altijd een 2.7 kva aggregaat, met daarop een p1200, verschillende lichtdingetjes, 2 x dvd speler, mengpaneel en een tostieapparaat. Dit werkt gewoon perfect en nog nooit problemen gehad. Hier zit een 20 liter tank op, waarmee je makkelijk een hele dag kunt draaien.

Allemaal dat 'gediscusieer' over wel of niet stabiliseren enz, is naar mijn idee (en ervaringen) helemaal niet nodig. (Natuurlijk is dit wel beter, maar gewoon niet noodzakelijk).

Laptop op aggregaat gaat ook prima, zit toch een trafo tussen.

Mijn ervaring met dvd spelers is ook perfect. Als je hier gewoon mp3 cd's op afspeeld, gaan ze vanzelf bufferen, en dus kunnen ze niet overslaan. (En dan praat ik over dvd spelers van 30E ps)
Maar ook gewone cd's hebben hier weinig last van in dvd spelers.