Forum > Muziek

progressive

(31 reacties. Pagina 1 van 4)
Moderator(s): Dré
Dj largeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-10-2003
Laatste: 2-2-2009
Berichten: 220
28-1-2004 14:30
tja deze stijl begint steeds populairder te worden daarom zal ik eff een startschot geven met een aantal goeie platen(mijn top 10):

1. D.J. Bobak - Extrema E.P.
2. Mark Otten - Mushroom Therapy
3. Origene - Sanctuary
4. Roland Klinkenberg - Melting Point
5. Vacuüm - The Messiah
6. M.I.K.E. - Best Of...
7. Tetraflux - Okinawan
8. Michael Burns - Corrective Tones
9. N-Drew - Hello World
10. Unknown - 17 Again
Spectrum Drive-in Show
Dj largeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-10-2003
Laatste: 2-2-2009
Berichten: 220
28-1-2004 14:33
sorry t is trouwens progressive (kun je dat nog veranderen dre)?
Spectrum Drive-in Show
DJ-IpkissStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-2-2003
Laatste: 23-7-2012
Berichten: 320
28-1-2004 15:09

dj large schreef:

sorry t is trouwens progressive (kun je dat nog veranderen dre)?
dat kan je zelf. Gewoon het onderwerp(die tekst daarboven) aanpassen.
Dus gewoon edit Onderwerp:"Progressive" maar ik snap niet dat als het je stijl is je het compleet verkeerd schrijft?

Verder vind ik mushroom terepy toch wat meer trance, rustiger maar trance.
VisjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-11-2003
Laatste: 11-7-2005
Berichten: 88
28-1-2004 15:36
M.I.K.E. Is ook niet echt een progressive maar ja.

je moet naar sasha luisteren, das echt progressive
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
28-1-2004 19:14
Progressive is heel breed en mag je niet écht zien als GENRE, maar eerder als LABEL (geen platenlabel natuurlijk), zoals je bijvoorbeeld ook het label "commercieel" kunt opgeplakt krijgen.

Progressive wil gewoon zeggen dat iets VERNIEUWENDS is. De meeste mensen verwarren de laatste tijd Trance met Progressive waardoor het lijkt alsoft Progressive aan een optocht bezig is.

Een sprekend voorbeeld hiervan is M.I.K.E., jij noemt het Progressive terwijl het gewoon (zéér goeie!!) Trance is.

Progressive kan dus ook Progressive Groove zijn (Dirty Progressive Cash bijvoorbeeld, met die vocal van Madonna), of Progressive Techno (Michael Forzza met Exposure kan hier zeker bijgerekend worden), of het alom bekende Progressive Trance, enzoverder, enzoverder... genres die totaal NIKS met elkaar te maken hebben, maar allemaal progressive genoemd worden omdat ze vernieuwen!

Niet laten vangen dus wink ;)
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
DJ-IpkissStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-2-2003
Laatste: 23-7-2012
Berichten: 320
28-1-2004 19:34
Progressive is langzamer dan trance
het ontloopt de rustige trance niet al te veel maar het is het over het algemeen.
M.I.K.E. had ik overheen gekeken.
De "Ideale progressive plaat"(je mag het niet echt de ideale noemen maar zeg maar die aan de eisen voldoet.) vs de "ideale Trance plaat" kent nogal wat verschil.
Progressive gaat veel meer om percusie. Hihat geknetter enz. Trance heeft als doel de melodie. Je hebt hier wat uitzonderingen die alleen strings gebruiken natuurlijk.
Progressive is een soort(vrij breed razz :p ) snelle club. Lekkere beats hihat geknetter en waar nodig een bass-line. Het wil niet zeggen dat progressive nr's geen melodie heeft maar het is niet noodzakelijk om een nr te maken. Als je van een nr als Timeless(ron van denk beuken) de melodie weg haalt blijft er een toch wel saai geheel achter. Bij een progressive nr is dat niet het geval.

Een voorbeeld van een progressive nr is Jai-en - bubble gum[original]
Dj largeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-10-2003
Laatste: 2-2-2009
Berichten: 220
28-1-2004 20:59
dat is oom het probleem bij de organisatie van www.recess.nl (bekende van me) bij wat vvor een style zet je een nieuwe plaat want vaak overlapt het een beetje
Spectrum Drive-in Show
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
28-1-2004 21:17

dj large schreef:

dat is oom het probleem bij de organisatie van www.recess.nl (bekende van me) bij wat vvor een style zet je een nieuwe plaat want vaak overlapt het een beetje
Inderdaad, steeds meer combineren ze genres, het wordt bijgevolg steeds moeilijker om de hokjes te maken, vandaar dat er ook steeds meer subgenres aangemaakt worden:
groovy-techno bijvoorbeeld, is een genre wat eigenlijk niet bestaat maar een combinatie vormt van Groove en Techno en zo zijn er gewone tientallen subgenres bijgekomen de laatste twee, drie jaar.
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
Dj largeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-10-2003
Laatste: 2-2-2009
Berichten: 220
30-1-2004 22:27
jep maar t heeft wel een voordeel dat je nu de overgang tussen 2 muziekstijlen niet meer zo goed hoort; ik draai ook wel eens een avond dat ik begin met progressive..>trance ...>hardtrance...>hardhouse zonder dat je de overgangen goed merkt das wel leuk dat je muziekstijlen dus door elkaar kunt gebruiken
Spectrum Drive-in Show
SkiptagStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-2-2004
Laatste: 4-4-2005
Berichten: 19
20-3-2004 13:59

DJ-Ipkiss schreef:

Progressive is langzamer dan trance
het ontloopt de rustige trance niet al te veel maar het is het over het algemeen.
M.I.K.E. had ik overheen gekeken.
Bullshit!! 100% Isis zou ik niet onder trance DURVEN schrijven (eerder onder lounge, maar ze heeft ook veel tech house invloeden.) C-Jay begint misschien iets rustiger maar heeft er ook zeker snellere progs tussenzitten. (138 BPM) Zo staat hij eind april in de Kelder, Amersfoort samen met Johan Cyber te draaien (Techno.)
De "Ideale progressive plaat"(je mag het niet echt de ideale noemen maar zeg maar die aan de eisen voldoet.) vs de "ideale Trance plaat" kent nogal wat verschil..
Omdat progessive zoveel vlakken bestrijkt HEB je geen ideale plaat.
Progressive gaat veel meer om percusie. Hihat geknetter enz. Sorry vriend dat is Tribal wat je nu omschrijft.
Trance heeft als doel de melodie. Je hebt hier wat uitzonderingen die alleen strings gebruiken natuurlijk.
Sterker nog, Trance is alleen nog maar bijna strings, bij progressive is de stijl veel dieper (mooier) opgebouwd, begint meestal met percussie dan een donkere basslijn en vervolgens een vocaal of melodie. Trance is meestal oppervlakkig opgebouwd, met een beat (soms beat met variatie) en vervolgens meteen een melodie en dan pas een vocaal. Heel vaak begint trance meteen met strings beat en na 16 maten ook een vocaal.
Progressive is een soort(vrij breed razz :p ) snelle club.
Heb jij weleens progressive gehoord?? Of denk jij soms dat je de Klubbheads ook in het vakje progressive kunt douwen?? Progressive is heel moeilijk te omschrijven, en daarom op meerdere manieren definiërbaar. (Ik durf me hier ook niet aan te wagen, dit kan ik ook niet met een plaat laten horen van dit is progressive. Ik heb er eigenlijk toch wel 5 nodig.) Er zitten elementen van club,tech house,deep house,zo naar je wilt trance in. Maar je hebt net als in andere stijlen ook variaties in progessive. rustige plaat b.v. Dalminjo - And she Said (Terry Lee Brown remix) tot de zeker wat rauwere progs b.v. Remy - Bang! (Album)

Post niks als je er niet 100% zeker van bent dat het klopt. Dit is n.l.echt de grootste onzin die ik ooit over progressive heb gehoord.
** Progressive with Raw African Influences **

Terug naar forum Reageer (zonder quote)