Forum > Webshop

VMB statieven?

(26 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 6-5-2024
Berichten: 1855
30-7-2004 18:26

DJ Snuf schreef:

Bedoel eigenlijk de maat van de pijp die je op het statief zet, is die 35 mm of anders?
Die is 35mm ja.
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
7-11-2008 14:31
Omdat het hier over de VMB te-03/34 statieven gaat plaats ik mijn vraag hier.

Ik heb binnenkort een soort oficiele presentatie met wat pit/leven erin. zodat het geen lang dradig verhaal moet worden
echter moet alles er wel perfect uit zien etc. en wil dan ook niet 2 lelijke statieven aan de zijkanten hebbben staan.

wat is dan wel mijn idee?

Het idee komt eigenlijk van Jochem meijer, met Hiejaa (oid) waar je die piramides achter op het podium ziet.
Nu wil ik een soortgelijk iets maken met witte stof

wat vooor stof (niet te duur <2euro de meter)zou ik hier voor kunen nemen?
en op wat voor manier kan ik dit het best maken.

het simpelst is waarschijnlijk omdat het statief 3 poten heeft ern een soort piramide met 3 punten van te maken.
want het liefst wil ik het helemaal glad, zonder plooien in de stof echter weet ik niet of dit mogelijk is op een niet
al te dure manier...

hopelijk snapppen jullie mij vraag en is er iemand die een zelfde iets ooit gebouwd heeft of iemand met een geniaal idee :) alles posten wat nuttig zou kunnen zijn!

Met vriendelijke groet martin

{edit ik heb dus de te-03) en de stof moet dan ook tot de 3,80 kunnen (dus waarschijnlijk 4mtr)
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
EddyCStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 24-12-2002
Laatste: 6-5-2024
Berichten: 75
7-11-2008 14:54
Wij hebben vorige week voor 4 statieven hetzelfde ontworpen. Hebben hiervoor Polystretch P5 aangekocht. Heeft als voordeel dat dit vlamwerend is en zowel in de breedte als in de lengte het dubbele van oorspronkelijk formaat uitgerokken kan worden. En dus mooi zonder rimpels kan opgespannen worden (zou misschien ook handig zijn voor een aantal oudgedienden onder ons om zo van onze rimpels af te raken wink ;) ;-). Is echter niet goedkoop ± 10,00 euro de vierkante meter (maar nog altijd goedkoper dan een botex behandeling wink ;) ;-) Showtex verdeeld deze doeken.
Voorbeeld van gebruik van deze doeken kan je zien je op piramide doek. Als je even wacht zie je beneden in de scroll balk een foto voorbijkomen van het gebruik van Polystretch doeken met belichting op.
--- DB CoolCapies Sound System --- specialiteit goet - foud feestjes !!!
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
7-11-2008 15:13
Ik heb zojuist met Wx-music gebeld en aan hem dezelfde vraag gesteld en die raadde mij inderdaad ook Stretch doeken aan.
aanschaf voor die ene keer lijkt me overbodig, dan huur ik het wel ;P

Mochten er nog meer tips zijn; Graag ;)
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
EddyCStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 24-12-2002
Laatste: 6-5-2024
Berichten: 75
7-11-2008 15:46
De mooiste manier om ze op te spannen is door gebruik te maken van 2 blokken met een goed gewicht (we gebruiken hiervoor een vierkante klinker met een haak in). De doek bovenaan op de juist hoogte bevestigen. Onderaan in de beide hoeken van het doek een Griptex bevestigen. Griptex is een plastieken plaatje met een gat in dat je makkelijk aan en af het doek kan halen. Deze Griptex in de haak steken en dan kan je met de stenen gaan spelen en deze op de juiste plaats leggen om de beste bolling in het doek te krijgen zonder rimpels.
--- DB CoolCapies Sound System --- specialiteit goet - foud feestjes !!!
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
7-11-2008 15:55

EddyC] schreef:

_O_ ja das idd wel goede manier, had zelf bedacht aan de statieven te maken maar dit klinkt ook als een zeer goed plan

nog lueke lampjes in stoppen? (led ofzo?)
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
EddyCStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 24-12-2002
Laatste: 6-5-2024
Berichten: 75
7-11-2008 16:23
Hadden ze ook eerst aan de statieven vastgemaakt. Maar dit werkt niet goed. Je krijgt het doek ook niet strak genoeg dan. Wij plaatsen achteraan meestal een ledpar. Die je dan van kleur laat veranderen . Is een leuk effect. Het mooiste is echter dat je langs voor kunt belichten (ls je langs achter belicht zie je de contouren van het statief door het doek) Langs voor belichten doen we met bv. movinghead met roterende gobo's, een water ripple effect, een flame effect of ster laser effect.
--- DB CoolCapies Sound System --- specialiteit goet - foud feestjes !!!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)