Forum > Geluid

Problemen display AF EM 100 (G2) icm EW 100 (G2) Sennheiser

(1 reactie. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
FrensStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-12-2025
Laatste: 20-12-2025
20-12-2025 13:59
Na geruime tijd m'n Draadloze microon maar weer eens aangesloten en uitgeprobeerd.
Afgezien van het feit dat dit setje volgens mij officieel niet meer gebruikt mag worden gezien de nieuwe frequentie verdelingen wilde ik toch even kijken of het nog werkte.
Als ik beide ingeschakeld heb. (Ontvanger en draadloze microfoon) dan heb ik op de ontvanger een duidelijk RF signaal (100%) De microfoon zend dus uit op de juiste frequentie.Als ik praat in de microfoon dan slaat de AF meter in de microfoon ook uit.
De AF meter op de ontvanger laat echter geen binnenkomend signaal zien. Deze blijft op 0 staan.
De ontvanger is aangesloten op een versterker en geeft het geluid echter wel door. Het systeem werkt dus wel behalve het ontbrekende AF signaal op de ontvanger.
Ik heb allerlei instellingen geprobeerd te veranderen maar kom er niet uit. ( zowel op microfoon als op de ontvanger)
Bij het laten scannen naar vrije frequenties ben ik wel vrije frequenties tegen gekomen maar blijft het probleem gewoon bestaan na het instellen van beide apparaten op dezelfde frequentie. Op sommige frequenties zie ik de AF meter op de ontvanger ook uitslaan. Het display is dus gewoon goed.
Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 12-1-2026
21-12-2025 08:57
oorzaak kan liggen in een slecht contact makende microfoonkop. Kop los schroeven (gewoon afdraaien) contacten schoonmaken, en er weer opschroeven. Ook kan het komen door de identificatie weerstand in de kop. Er zit op de print van de kop een weerstandje wat aan de zender verteld wat voor microfoon er word gebruikt. het is een mini weerstand, en lastig te ontdekken. Ik he dit inmiddels drie keer bij een ew g3 845 kop gezien....
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)