Forum > Algemeen Forum

Mijn drive-in show restyle

(77 reacties. Pagina 1 van 8)
Moderator(s): Dré
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
23-10-2003 11:21
Misschien hebben jullie het al ontdekt: ik ben bezig mijn drive-in HELEMAAL te verbeteren, zo komen er nu wind-up statieven en truss, par's EN een meubel...

Alles wat ik heb is nu aan het verbeteren voor andere 'betere' spullen. Ik wil een gewoon 'klein' standaars drive-in showtje met aantal effectjes, rookmachine, 8 par 56's etc etc,

Nu wilde ik dit topic openen omdat ik nu verschillende dingen ga aanschaffen en jullie hulp nodig heb eigenlijk. Het eerste waar we nu mee beginnen (met hulp van m'n vader) is het meubel.

groups.msn.com/nexo2/allerhande.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=15

Zo: dit word het meubel, het is allemaal nog een beetje vaag getekent, maar hier thuis hebben we de echte tekening (met maten) liggen. (geen scanner helaas) dus heb ik het even 'na' getekent. Alle grijze punten zijn scharnieren, het is een klein meubel (hiervan worden er 2 (!) gemaakt!) die (omdat dit eens eis is van mij) compact kan worden 'ingeklapt'.

Het word gemaakt van 22mm multiplex, alles geflightcase'd en word zo'n 1.30 hoog. Ingeklap is het nog maar ongeveer 70cm hoog.

We hebben al hout gehaald en echt heeeel goed nagedacht over de stevigheid, op de tekening moeilijk te zien maar aan de zijkanten worden ook 2 stukken hout omhooggeklapt die alles extra ondersteunen en een klapbare ijzeren staaf in het midden. Indien nodig worden er meer verstevigingen gemaakt. Verder worden het uiteraard zeer stevige scharnieren die kunnen worden vastgezet (om ongewild inklappen te voorkomen!).

Het word een flinke klus voor ons (ik en m'n vader, naja: meeste doe ik!) en hopen dit over 3 maanden klaar te hebben (vooral die flightcase randen zijn f*cking duur)...

Alles is uitgerekent en berekent en zou zo moeten werken en kloppen dus... we zullen zien, owja: het totale gewicht van 1 "koffer" waar de meubel van word uitgeklapt is +/- 30-35 kilo... Ik denk dat ik een v/d eerste word die zoiets maakt, maarja: je moet toch durven... wink ;) Er worden wel foto's gemaakt bij het bouwen met de digicam en die zal ik dan ook plaatsen...

Mvg Edie
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
23-10-2003 11:26

Mr. Edie schreef:

(vooral die flightcase randen zijn f*cking duur)...
Mvg Edie
Als je beplakt hout hebt gehaald dan kunnen die randen er ook nog wel bij. Ik ben voor mijn "mixbak" ook een flight case van ongeveer 1m bij 0.4m Met deksel 0.6meter hoog aan hout al 200 euro kwijt. Dan kan die 20 euro voor een paar randjes +20 euro voor wat sluitprofielen er ook nog wel bij.

Verder vind ik het eigenlijk een beetje een zinloos topic als ik eerlijk mag zijn.
Maar dat is MIJN mening...
Wesley vd HStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-11-2002
Laatste: 23-11-2014
Berichten: 397
23-10-2003 11:28
als ik het nou goed begrijp sta jij dadelijk als het ware op een opstapje van je meubel of niet?
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
23-10-2003 11:36
oje... ja...

en ja: tuurlijk komen die randen erbij, ik wilde trouwens alleen weten of jullie het wat vonden, anders mag 't topic op slot van mij...
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 17-6-2024
Berichten: 9472
23-10-2003 11:41
Het opstapje zou ik schrappen, je gaat alleen maar trilling op je spelers overbrengen als je er op staat te dansen, plus dat je meer problemen gaat krijgen om het te stellen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
23-10-2003 11:45
Bij nader inzien heb je gelijk idd, k*t, maar als ik het opstapje weglaat word de constructie misschien wel nog wat steviger...
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 2-6-2024
Berichten: 998
23-10-2003 11:48
En hoe ga je dat doen met je apperatuur? Komt die er niet vast in te staan? Moet je alles dan los meenemen (cd-spelers, versterkers, mengpaneel, enz)?????? Doe je die lossen dingen dan appart in een flightcase? Kun je die dan makkelijk in je meubel kwijt of wordt dat niet echt stevig???
Dance the night away!
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
23-10-2003 11:50
Nee ik had in gedachte om de apparatuur in een flightcase (een lage platte) te doen en die erop te zetten (want zo zwaar weeg dat nou ook weer niet) en dan de versterkers zeg maar onderin, onder het meubel waarom alles weer kan rusten met een beetje paswerk...
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
23-10-2003 11:51
EDIT: Versterkers en crossoVer e.d. in een flightcase uiteraard)
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 2-6-2024
Berichten: 998
23-10-2003 11:54
Je hebt dan toch hopelijk wel rekening gehouden met de hoogte?? Want die flightcase die je er dan bovenop wilt zetten die is toch ook alweer makkelijk 15 cm hoog (als het niet meer is). Nu je dat opstapje wilt gaan schrappen (heel goed, want dat werkt echt niet!) kom je nog lager te staan. Dus misschien dat je even wat maten moet gaan aanpassen.

Die klep die je naar voren openklapt, wat je opstapje dus zou worden, haal je die helemaal weg? Want anders kun je niet dicht genoeg tegen je case aanstaan en moet je er helemaal overheenhangen om op je cd-speler te kijken. Heb je dan onderin nog wel genoeg diepte om je versterkers kwijt te komen?
Dance the night away!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)