Forum > Webshop

flightcase voor scans

(35 reacties. Pagina 4 van 4)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 9469
6-12-2003 15:00
Of als het echt niet anders kan:
vlinderslot naar één kant (zijdelings) zetten, en dan een stukje alu strip aan de andere kant op het slot poppen, en de buitenkant op de case schroeven/poppen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
6-12-2003 15:05
Tsja, nieuwe plank is beetje te laat, de kist zit namelijk al in elkaar (ik weetet, beetje domme volgorde). Grotere sloten is een optie, maar ik vind die grote wel heel erg groot voor een kist van 50*50*50, dus doe ik liever als laatste. Heb nu nog 1 optie:
Gewoon het slot erin poppen met 3 popnagels (zijkanten en onderkant)

Zou dit kwaad kunnen, want de popnagels zitten vrij dicht bij de rand van het hout en ik heb het gevoel dat er veel kracht op komt te staan. Zou het hierdoor kunnen gaan scheuren?

Tom: dat is iets waar ik ook aan had zitten denken, maar leek me een beetje lastig uitvoerbaar, maar ik zal er eens naar kijken.
Volgende keer Peter!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 9469
6-12-2003 15:07
Je kan hem ook aan de binnenzijde opvangen met een groter plaatje staal, en dat plaatje kun je dan van binnenuit vastzetten aan de case. En het slot bout je dan aan het plaatje met wat opvulhout ertussen, zodat je hem niet naar binnentrekt.

En idd, er komt veel kracht op je vlinder te staan, dus zal hij vrij snel door het hout heen trekken.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 22-1-2024
Berichten: 2419
6-12-2003 20:38

Dré schreef:

Ik vind een kist zonder locatieprofiel toch niet af. Die 10 euro kunnen er dan toch ook nog wel van af?
maak er maar 20 euro van. ik betaal voor 2 meter groef 10 euro, en voor 2 meter messing ook 10 euro. en het is 12mm meranti. en dat hout heb ik in de schuur van m'n oma gevonden, en kon het zo meenemen. maar volgend jaar eind februari ga ik waarschijnlijk beginnen aan het meubel. er komen 2 kisten aan de zijkant te staan (zoals kerstmanneke dat heeft, maar met aanpassingen) en die maak ik van 9mm multiplex. MET sluitprofiel.

ik heb vanochtend trouwens weer flightcase materiaal gehaald (voor alweer de 6e). de simpele opbouw koffersluitingen waren op, en heb daarom gevraagd naar vlindersloten. 4,2 euro (terwijl ze de vorige keer nog 9 a 10 euro zeiden shocked 8O ) per vlinder heb ik betaald. en ik ben gewoon verslaafd aan die dingen geraakt. zo mooi als dat ook in elkaar zit, geweldig gewoon. het hele flightcase bouwen ligt me wel, en doe het daarom graag.
en tip als je ook vlindersloten gaat inbouwen: leg je vlinderslot op z'n kop(dus met het zichtgedeelte) op de goede plaats en trek een lijn erom. zoek nu een stukje hout oid wat de zelfde dikte heeft als de rand van het slot. gewoon langs je getekende lijn leggen en een streep trekken. en over die lijn ga je dan zagen.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 9469
6-12-2003 22:52
Nog simpeler, gewoon even meten, aftekenen met een winkelhaak,
en in de rondig boor je in iedere hoek een gat van 10mm,
zodat je decoupeerzaag keurig om de hoek gaat zonder wringen.
Die ronding is toch rond.......

en denk er om, als je sluitprofiel gebruikt moet je de vlinder wel ongeveer een halve centimeter hoger zetten dan het hout.
Ik zet altijd eerst het sluitprofiel er op, en daarna zaag ik de vlinders eruit.
Heb je meteen de goede hoogte, en past alles keurig op elkaar.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
6-12-2003 23:06

Tom schreef:

Die ronding is toch rond.......
Echt waar joh? razz :p
en denk er om, als je sluitprofiel gebruikt moet je de vlinder wel ongeveer een halve centimeter hoger zetten dan het hout.
Ja, daar kwam ik ook pas telaat achter. Bij het 2e vlinderslot gaat dat goedkomen, ik voel het wink ;) Het is pas mijn eerste kistje en dat is dan ook duidelijk te merken, maar ach... van alle fouten die ik maak leer ik weer wat.
Volgende keer Peter!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)