Forum > Newbie Forum

Microfoon bij akoestische gitaarversterker

(4 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
LijntjevosStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-5-2012
Laatste: 27-5-2012
Berichten: 2
9-5-2012 15:42
Hoi allemaal,

Ik heb een aantal maanden geleden een versterker gekocht voor mijn akoestische gitaar.
Nu kun je daar ook een microfoon op aansluiten dus ik ben van plan er een aan te schaffen.
Ik heb 2 microfoons gevonden en ik twijfel nog een beetje over welke ik zal nemen.
Ik heb helemaal geen verstand van microfoons, hou daar alsjeblieft een beetje rekening mee in je reactie razz :p

De eerste is de shure beta87A, ik twijfel of ik deze op mijn versterker aan kan sluiten.
Voor de beta 87a moet je de fantoom voeding van het mengpaneel inschakelen, maar ik wil hem dus op mijn gitaarversterker aansluiten. Moet ik er dan nog van alles bij kopen of gaat dat gewoon?

En de 2e is de shure SM87. Voor zover ik weet kan ik deze gewoon op mijn versterker aansluiten, klopt dat?

Mijn versterker is de ibanez t35 troubadour.

Alvast bedankt,
Groetjes Marjolijn
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 17-4-2024
Berichten: 2052
9-5-2012 16:02
Hoi Marjolein,

allereerst welkom op het forum.
Zowel de 87 als de 87Beta hebben phantoom nodig.
Verder is een gitaarversterker natuurlijk niet echt bedoeld voor zang door een microfoon. Een dergelijke dure microfoon is wat uit verhouding voor wat het geluid betreft.
Probeer eerst eens zo links of rechts een microfoon te lenen en test het gewoon uit.
Een simpele SM58 heeft zich bewezen, maar er zijn genoeg alternatieven. Misschien is zelfs een cloon (DAP, Behringer) al voldoende.

En verder, wat wil je met de microfoon? Is het voor zang? Of een aankondiging? Welk doel?
Ik zou voor zang zeker niet over je gitaaramp gaan zingen. En anders zeker omhoog zetten om het publiek te bereiken.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
LijntjevosStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-5-2012
Laatste: 27-5-2012
Berichten: 2