Forum > Off-Zone

Papieren CD-hoes plooien

(14 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
1-5-2003 19:14

Tom schreef:

Als je graag een papiertje wil ontwerpen wat precies moet passen, dan meet je het even op, (opengevouwen),
Je maakt een nieuw sjabloon in word aan en je geeft de pagina afmetingen in, met daarbij de marge's.
Was ik ondertussen van plan... kheb daarstraks nog eens een uurtje op verschillende andere search-engines zitten zoeken maar nog steeds geen enkel programma gevonden (of iets anders) om die te maken... wordt "eigen ontwerp" dus happy :)
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
StefanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2003
Laatste: 12-10-2013
Berichten: 728
1-5-2003 22:19
Pak je lineaal, gebruik voor deze ene keer de inch kant (toch niet voor niets de helft teveel betaald voor dat ding wink ;) ) en meet op hoe groot het is. Vermenigvuldig dat met 600, nu weet je de afmetingen van een bitmap bestand wat precies de juistte grootte heeft. Dit is makkelijk als je met fotootjes/plaatjes werkt als hoesje, voor text wat jij waarschijnlijk gebruikt kun je de bovengenoemde Word mehtode gebruiken.
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
2-5-2003 10:24

Stefan schreef:

Pak je lineaal, gebruik voor deze ene keer de inch kant (toch niet voor niets de helft teveel betaald voor dat ding wink ;) ) en meet op hoe groot het is. Vermenigvuldig dat met 600, nu weet je de afmetingen van een bitmap bestand wat precies de juistte grootte heeft. Dit is makkelijk als je met fotootjes/plaatjes werkt als hoesje, voor text wat jij waarschijnlijk gebruikt kun je de bovengenoemde Word mehtode gebruiken.
Bedankt! Zo hoef ik dat al niet meer uit te zoeken!!
MS-Word zal het niet worden, wegens gebrek aan Windows en kzie het niet zitten om daarvoor de PC van mijn ouders te gaan bezetten wink ;)
Bovendien verkies ik de methode mét plaatjes, omdat het vooral gaat om CD's die ik opneem terwijl ik aan het draaien ben op m'n residente plaats (als herinnering en om te leren uit m'n fouten), dus niet om een hele hoop illegale CD's om mee te draaien of zo want die heb ik zelfs niet.
Als ik deze namiddag een beetje wakkerder ben, dan doe ik eens een poging met die meetlat happy :)
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
18-11-2003 11:24
Met die pipo die mijn tekst kopieerde naar een nieuwe thread, schoot het in mijn gedacht dat ik ondertussen mijn oplossing niet meer gepost had, sorry.

Ik gebruik nu HP CD-labeler II, gewoon kiezen voor "ADHESIVE", gemakkelijkheidshalve de kleefflappen afdrukken met een achtergrondkleurtje (want de randjes worden niet afgedrukt sad :( en that's it!

De website (volgens de helpfile) is www.cd-labeler.com/ maar daar vind ik jammergenoeg geen info terug voor jullie ...

Nu, jullie hebben een titel, downloaden zonder betalen is verboden, dus dat wordt kopen! Of zoals bij mij: gratis bij een CD-writer krijgen razz :p
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 5-5-2024
Berichten: 9469
21-11-2003 00:37
opgevouwd slotje wink ;)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Afgesloten topic