Forum > Geluid

Mixer Behringer DX 1000

(33 reacties. Pagina 4 van 4)
Moderator(s): Dré
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
4-4-2003 15:03
voor zijn rpijs waarvoor hij nu te krijgen is is het een prima mixer alleen het bekende minpuntje bij mij, al staat je singaal fader dicht de muziek ``lekt`` erdoorheen... en niet zon beetje ook
DJ HanSie VStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2003
Laatste: 11-4-2015
Berichten: 219
4-4-2003 17:27

RonnieB schreef:

DJ HanSie V schreef:

DJ Sietse schreef:

Je zei dat je het jammer vond, maar schaf je hem daarom toch niet aan?
Ja, ik twijfel nog sterk..
Eerst maar even rond kijken.
Want heb wel gezien dat de DX1000 een van de meest gebruikte mengpanelen iis bij de drive in's..(Na de Dateq serie dan)
mwah, ik denk niet dat je behringer mixers aan zult treffen bij de wat proffesionele drive-in shows... daar zullen ze eerder vestax, dateq en A&H gebruiken... (deze zitten natuurlijk een aardig trapje hoger qua prijs)
Ik zei ook, na de Dateq serie happy :)
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 9469
6-4-2003 23:43

speakerfreak schreef:

voor zijn rpijs waarvoor hij nu te krijgen is is het een prima mixer alleen het bekende minpuntje bij mij, al staat je singaal fader dicht de muziek ``lekt`` erdoorheen... en niet zon beetje ook
Dan heb je hoogstwaarschinlijk ergens een draadje in je pluggen verkeerd gesoldeerd.
Wij hebben er totaal geen last van.
En in werkelijk elk gat zit iets aangesloten.

Dat de faders niet liniair zijn, is expres gedaan.
Als je een ruime instelling hebt in de eerste 2/3 van de schuif, kun je als het niet te hard mag klinken heel precies instellen, zonder dat je al te gauw te hard gaat.

Als het hard moet, dan moet het meestal snel harder, dus vandaar dat in het bovenste stukje het volume veel sneller toe neemt.
Je moet er alleen van houden, zo'n systeem.
En denk er om, de nul DB ligt niet bovenaan in de schuif, maar een stukje er onder.
Behalve bij de masters, daar ligt de nul wel boven in.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
LaolithStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2003
Laatste: 21-1-2006
Berichten: 61
7-4-2003 11:24

Tom schreef:

En denk er om, de nul DB ligt niet bovenaan in de schuif, maar een stukje er onder.
Behalve bij de masters, daar ligt de nul wel boven in.
Plus 6 DB helemaal bovenaan, toch? happy :)
Maar welke mixers hebben dit zelfde systeem dan (zoals de DX1000)?
En er zijn toch mixers waar je juist deze curve óók van enkele of alle kanaalfaders kan regelen (en niet alléén van de xfader)...?

Mzzl:)!
imho...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)