Forum > Muziek

Muziek lijsten 60/70/80/90

(66 reacties. Pagina 5 van 7)
Moderator(s): Dré
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
16-8-2004 23:44
11.000 titels? Cool.
En die drive heeft ze ongesorteerd aangeleverd? Minder.

Ik wil best eens een blik op die lijst werpen voor je, maar het beste zal toch zijn om ze zelf te gaan beluisteren. Wat je nog nooit gehoord hebt, kun je eigenlijk ook niet gaan draaien.

Ik denk dat zelf alles beluisteren een groter "oh ja"-Erlebnis wordt dan dat je zou verwachten. En alles wat je herkent, vooral van het oude spul, dat zijn dus de grootste hits. De rest komt vanzelf wel. Gewoon goed opschrijven met wat voor verzoekjes mensen komen en zorgen dat je die de volgende x ook bij je hebt.

Verder, qua verzamelaars: het is jammer, maar de beste zijn toch vaak nog de duurste. Als je de titels kent kun je op koopjes uitgaan. Maar als de nummers je niets zeggen, dan kom je bedrogen uit. Is mij meer dan eens gebeurd.

O, en kijk je wel uit met al die illegale muziek?

[EDIT]
Twee verzamelaars die ik véél gebruik:
70's dance fever (2xcd, 70-ies)
Celebration 2000 (2xcd, 70-ies, 80-ies, 90-ies)
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 1-5-2024
Berichten: 1855
16-8-2004 23:56
Thnx Syl,
Beide CD's kan ik helaas niet terug vinden op de site van Freerecord en Bol.com
Overigens wil ik nog steeds een keer "Beste Uit de Homo Top 100" aanschaffen, heb volume 2 vandaar helaas is deze bij FRS niet meer leverbaar (waar hij voorheen € 9,99 was) OpBol.com kan je hem bestellen voor 21,99 ..Grr sneaky :V

Heb overigens wel de volgende cd's gevonden:

* Let's Dance The Foxtrot & Quikstep:
www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start;sid=Ln5I1hJOZilI1lNvBal24fKWLFI9scbIWJE=?BOL_OWNER_ID=1000004000367787&Section=MUSIC&lgl=1&plid=&lgl_BOL_OWNER_ID=1
* Let's Dance The Cha Cha Cha
www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start;sid=Ln5I1hJOZilI1lNvBal24fKWLFI9scbIWJE=?BOL_OWNER_ID=1000004000097232&Section=MUSIC&lgl=1&plid=&lgl_BOL_OWNER_ID=1
* Let's Dance The Tango
www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start;sid=Ln5I1hJOZilI1lNvBal24fKWLFI9scbIWJE=?BOL_OWNER_ID=1000004000367797&Section=MUSIC&lgl=1&plid=&lgl_BOL_OWNER_ID=1
* Let's Dance The Walts
www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start;sid=Ln5I1hJOZilI1lNvBal24fKWLFI9scbIWJE=?BOL_OWNER_ID=1000004000367797&Section=MUSIC&lgl=1&plid=&lgl_BOL_OWNER_ID=1
* Let's Dance The Rumba
www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start;sid=Ln5I1hJOZilI1lNvBal24fKWLFI9scbIWJE=?BOL_OWNER_ID=1000004000572086&Section=MUSIC&lgl=1&plid=&lgl_BOL_OWNER_ID=1

Kan de mod de links wat inkorten :P
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
17-8-2004 00:05
wat ik ook vaak doe als ik een (mid)dagje niks te doen heb, naar de cdwinkel, en oude cd's gaan luisteren!

meestal zeggen de titels je niks, maar zodra je het plaatje hoort: 'oja! die is wel leuk!'
zo luister ik vaak een aantal cd's in de cd winkel, en dan kom ik vaak genoeg met bruikbaar spul thuis...
er zijn zowiezo 2 cd series, 'greatest hits of the 80s', die zijn vaak erg goed, staat op de achterkant ook gelijk bij uit welk jaar een nummer komt, en hier zijn per decennia een stuk of 4 4CD-boxen van.

je hebt ook nog greatest hits of the millenium, zijn er nu een stuk of 3 van, staat ook wel het 1 en ander bruikbaars op wink ;)
Music is what feelings sound like...
ElceeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2003
Laatste: 22-6-2007
Berichten: 215
17-8-2004 02:55

sylvia schreef:

Elcee schreef:

Voor het Nederlands werk heb je ook een mooie verzamelaar. De Nederlandstalige top 100 allertijden. 4 cd's waar je echt even mee verder kan ( van Frans Bauer, Willy Alberti t/m Boudewijn de Groot, De Dijk, Shaffy en Doe Maar).
Lol, die had ik vandaag in mijn handen, maar ik heb hem uiteindelijk toch laten staan, omdat er zoveel ouwe meuk op stond. Gebruik jij 'm veel voor feesten?
Ja, er staat toch wel veel buikbaar spul op. Een kleine greep: Als sterren aan de hemel staan, Jimmy, ik verscheurde je foto, jan klaasen de trompetter, huilen is voor jou te laat, mama, busje komt zo, kon ik maar even bij je zijn, kom van dat dak af, ben ik te min, malle babbe, de vlieger, mexico, tulpen uit amsterdam, je loog tegen mij, dromen zijn bedrog, het is een nacht, even aan mijn moeder vragen, de glimlach van een kind, is dit alles, 's nachts na tweeën, kleine jodeljongen, mag het licht uit, second waltz.
Vind ik een bruikbare score voor E 20,-.
Draai met name vaak Malle Babbe, Ben ik te min, even aan mijn moeder vragen en als het echt moet de Vlieger op feestjes met Nederlandstalig publiek of met studenten.
ElceeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2003
Laatste: 22-6-2007
Berichten: 215
17-8-2004 03:08
Nog een paar erg goeie verzamelaars
* Dance to the music; dubbelaar met echt van alles wat. heb er een keer voor de gein een uur mee gedraaid met in de linker speler de een en in de rechter de ander.
* Nouveau Disco; dubbel cd met goeie disco house
* 100% hits of the decade; goedkope maar erg goeie 90's verzamelaar.
* Dance Classics 'next generation': 4 dubbelaar met veel late 80's en 90's. Alles dansbaar (behalve die stomme hardcore die er ook op staat)
* 100 #1 hits deel 1 en deel 2: de naam zegt het al.
* 538 summer hits: heel veel van die net iets te vrolijke muziek.
* Atomic 80's: new wave uit de jaren 80, maar wel de hits.
* Choose 80's dance: een dubbelaar met 40 draaibare 80's hits. Staat geen slecht nummer op en met name ook alle superhits.

Dankzij deze cd's kan ik een hoop andere cd-tjes thuislaten!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
17-8-2004 08:56

Max schreef:

Thnx Syl,
Beide CD's kan ik helaas niet terug vinden op de site van Freerecord en Bol.com
Maar gelukkig zijn er meer platenzaken. Al eens gezocht via de site van elcheapo? (Zoektijd op maximaal zetten.)

Max schreef:

Overigens wil ik nog steeds een keer "Beste Uit de Homo Top 100" aanschaffen, heb volume 2 vandaar helaas is deze bij FRS niet meer leverbaar (waar hij voorheen € 9,99 was) OpBol.com kan je hem bestellen voor 21,99 ..Grr sneaky :V
Ik betwijfel of ze 'm daar nog wel hebben. Ik heb iets van 8 webwinkels aangeschreven voor dat ding, nergens meer te krijgen. Hij is dat bedrag trouwens wel waard hoor, er staat bijna niks op wat je niet kunt draaien.

Elcee schreef:

Nog een paar erg goeie verzamelaars
* Dance to the music; dubbelaar met echt van alles wat. heb er een keer voor de gein een uur mee gedraaid met in de linker speler de een en in de rechter de ander.
Kijk, DAT zijn ze. Ik hou zo van cd's waar je daarmee wegkomt laugh :D .
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 2-5-2024
Berichten: 9469
17-8-2004 09:37

Max schreef:

Probleem is al volgt; ik heb hier een complete database van een drive-in show overgenomen, ca. 11.000 songs
Op een harde schijf, of orgineel?
Want draaien met een harde schijf, zonder dat je kunt aantonen dat je de rechten over de nummers hebt betaald,
dat kan je een leuk bedragje per nummer gaan kosten als je controle krijgt.....
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
EricStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-10-2002
Laatste: 4-4-2024
Berichten: 455
17-8-2004 09:56

sylvia schreef:

Elcee schreef:

Voor het Nederlands werk heb je ook een mooie verzamelaar. De Nederlandstalige top 100 allertijden. 4 cd's waar je echt even mee verder kan ( van Frans Bauer, Willy Alberti t/m Boudewijn de Groot, De Dijk, Shaffy en Doe Maar).
Lol, die had ik vandaag in mijn handen, maar ik heb hem uiteindelijk toch laten staan, omdat er zoveel ouwe meuk op stond. Gebruik jij 'm veel voor feesten?
Er zijn zelfs (minstens) 3 van die verzamelaars. Wij hebben ze alle 3 dus en dan nog dubbel ook ashamed :$. Ze zijn al een jaartje of 6 oud.

Niet dat we er echt veel van draaien eigenlijk maar af en toe komen ze wel handig uit. Geen must have in elk geval.

Kijk ook eens naar de smartlappen top 100 laugh :D (draaien we eigenlijk alleen de Jordaan medley was eens van, maar er staat toch wel wat lolligs op)
Hoe meer kennis hoe meer twijfel
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 1-5-2024
Berichten: 1855
17-8-2004 10:12

Tom schreef:

Max schreef:

Probleem is al volgt; ik heb hier een complete database van een drive-in show overgenomen, ca. 11.000 songs
Op een harde schijf, of orgineel?
Want draaien met een harde schijf, zonder dat je kunt aantonen dat je de rechten over de nummers hebt betaald,
dat kan je een leuk bedragje per nummer gaan kosten als je controle krijgt.....
En da's ook de reden dat ik langzaam over wil gaan op orgineel wink ;)
Gebruik deze database ook niet aangezien ik geen computer meeneem
Maar kan natuurlijk niet in één dag de hele collectie omgooien want zo rijk ben ik nu ook weer niet.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
17-8-2004 21:27

Max schreef:

Gebruik deze database ook niet aangezien ik geen computer meeneem
Maar kan natuurlijk niet in één dag de hele collectie omgooien want zo rijk ben ik nu ook weer niet.
Ik snap het even niet, een database is toch een lijst met nummers en artiesten?
Of bedoel je een 11000 mp3 songs.

@Elcee
Die cd is wel leuk maar persoonlijk kom ik vaak weinig nieuws tegen dus die beste uit de top 100 heb ik al lang op losse cd's of verzamelaars.Maar voor Max die waarschijnlijk nog niet alle songs heeft een aanrader.

Een hoop songs zijn ook door andere artiesten uitgevoerd,
Malle babbe van Dario doet het hier ook goed, tevens even aan mijn moeder vragen van Alle vijf.

Ook leuk, Bennie Nijman- mooi zijn alle vrouwen = Taai Taai - Rood zien die rooze.

Ik heb "bulten"nederlandstalig dat je bijna geloven zou dat ik fan van het nederlandse lied ben. Nou NIET dus.
Maar de klant is koning. Een hoop songs hebben een hoog meezing gehalte.

Martin.
kvm entertainment

Terug naar forum Reageer (zonder quote)