Forum > Muziek

Muziek lijsten 60/70/80/90

(66 reacties. Pagina 4 van 7)
Moderator(s): Dré
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
14-8-2004 19:14
Niet in de Randstad, waar ik voornamelijk draai. Daar wonen veelal mensen die sowieso uit heel Nederland komen, en is er minder sprake van een "identiteit" op basis van bijvoorbeeld muziek in dialect. De gulden middenweg zoek ik op in het Nederlandstalig spul dat de Top 40 heeft gehaald. (Daar hoort Normaal bijvoorbeeld wel bij, evenals zoiets als Rowen Heze.)
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 2-5-2024
Berichten: 1855
14-8-2004 23:45
Valt me op dat op de feesten die wij verzorgen vaak veel nederlandstalig in de smaak valt. Nu is dat niet zo gek, we zijn tenslotte Brabanders maartoch (ik ben er niet zo kapot van ...) wink ;)

Maar als iemand nog tips heeft om mijn collectie completer te maken hoor ik dat graag, toevallig was ik vanochtend het forum aan het afzoeken en kwam de volgende collectie CD's tegen, zou dat iets zijn? www.dj-collectief.nl/special.htm

Alvast bedankt wink ;)
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
15-8-2004 12:55
Stijldans-cd's. Altijd handig, maar daar heb je er dus écht geen tien van nodig, tenzij je op danswedstrijden wilt gaan draaien. Verder zie ik op de tracklist alleen titels van nummers, geen verschillende uitvoerders. Het is veel leuker om (indien van toepassing) cd's te kopen waar de nummers met de originele uitvoerders op staan.En wat je na aankoop van dit spul nog steeds mist is het échte Latin-spul, met name de Salsa-muziek schittert in deze collectie van afwezigheid.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 2-5-2024
Berichten: 9469
15-8-2004 23:14
Voor latin en salsa heb je van die verzamelaars , genaamd Latin.
Wel een beetje weinig uitgebreid, maar dan heb je tenminste iets.
Wat je zeker moet hebben voor bruiloften:
Lambada, en de Magerena, en ook een beetje in dat rijdje waar ze dan meteen om komen:
Time of my live happy :)
En om een goedkoop leuk zetje Nederlandse hitjes te hebben, koop je de laatste 3of4 cd box Party Party.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
ElceeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2003
Laatste: 22-6-2007
Berichten: 215
16-8-2004 13:30
Latin, Salsa, Bachata, Merengue, etc zijn moeilijke stijlen om echt in te duiken. Op diverse salsa-sites zie je echter vaak Salsa top DJ's als Mauri, Willy, Daiquiri, Tania, etc hun persoonlijke top 10 van dit moment geven. Daar baseer ik mijn setjes op. Verder heb ik een kenner in mijn collectie laten neuzen en die heeft de verschillende dansstijlen achter de nummers geschreven.

Voor het Nederlands werk heb je ook een mooie verzamelaar. De Nederlandstalige top 100 allertijden. 4 cd's waar je echt even mee verder kan ( van Frans Bauer, Willy Alberti t/m Boudewijn de Groot, De Dijk, Shaffy en Doe Maar).
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 2-5-2024
Berichten: 9469
16-8-2004 21:09
We hebben een Latin-, Salsa-, Bachata-, Merengue-Dj specailaist hier in het forum razz :p
En zijn naam is.......
www.new-line.nl/forum/profile/?u=4438
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
16-8-2004 21:45

Elcee schreef:

Voor het Nederlands werk heb je ook een mooie verzamelaar. De Nederlandstalige top 100 allertijden. 4 cd's waar je echt even mee verder kan ( van Frans Bauer, Willy Alberti t/m Boudewijn de Groot, De Dijk, Shaffy en Doe Maar).
Lol, die had ik vandaag in mijn handen, maar ik heb hem uiteindelijk toch laten staan, omdat er zoveel ouwe meuk op stond. Gebruik jij 'm veel voor feesten?
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
16-8-2004 22:21
ik heb die zelf ook, gebruik hem eigenlijk erg weinig... (het gaat om die top100 met die donkerrode achterkant toch?)

kvind de nummers net iets te oud/langzaam om te draaien op feestjes... verder is het natuurlijk wel handig voor verzoekjes!

voor m'n nederlandstalige hits heb ik veel party party cd's, een 3CD met amsterdamse muziek, en 'de beste kroegenhits' (2x een dubbelCD), en natuurlijk wat albums van diverse artiesten (dario oa)

ook op die 2 boxen van chiel montagne staan leuke hollandse hits, maar die boxen zijn helaas erg prijzig (d8 45 euro per box ofzo)
Music is what feelings sound like...
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
16-8-2004 23:29
Oke thanks.

Ik heb nu alleen Pop en Prachtig van de jaren 90 en De Beste Nederpop ashamed :$ , maar zoals voor alle verzamelaars geldt, dus ook voor de titels die Max eventueel zoekt, op de 1 of andere manier wordt het nooit compleet. Ik heb dat ook met de seventies-cd's, daar zit zo'n onwijze overlap in. En om nou voor 2 of 3 nummers een hele cd-box te kopen
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 2-5-2024
Berichten: 1855
16-8-2004 23:35
Probleem is al volgt; ik heb hier een complete database van een drive-in show overgenomen, ca. 11.000 songs van county tot techno, maar aangezien ik geen laptop tot mijn beschikking heb heb ik hier dus weinig aan (en om nu steeds en computer mee te nemen). En aangezien ik toch wat professioneler wil gaan draaien zal ik toch langzaam over moeten gaan op legale cd's maar kan natuurlijk niet ineens honderden cd's gaan kopen, dat is me te duur, daarom wil ik de beste hits op cd's gaan zetten, en deze allemaal netjes gaan sorteren op genre.
Probleem met veel nummers is dat ik ze wel heb maar niet ken en schiet dus ook niet op laugh :D

Nu heb ik al bekendere nummers al wel eruit kunnen halen maar aangezien ik geen tientallen jaren ervaring heb als sommige andere wordt het moeilijk om de collectie toch zo compleet mogelijk te maken.

Top 40 en de bekendere muziek is uiteraard geen probleem maar het gaat me voornamelijk om de oudere muziek, morgen op mijn gemak toch maar weer eens de muziek winkels afgaan met pappie razz :p.

Overigens wil ik iedereen alvast bedanken voor de reacties! Maar sta natuurlijk nog steeds open voor goede verzamelcollecties, misschien binnenkort eens langs de Makro rijden, kijken of zw daar wat hebben...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)