Forum > Algemeen Forum

Stroomgroepen?

(12 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
IkkeikkemijStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-2-2008
Laatste: 16-4-2017
Berichten: 87
9-3-2008 13:19

renevanh schreef:

Ontploffing zal wel meevallen en daarbij zit er nog altijd een isolatie omheen, dus echt ongelukken gebeuren en er niet direct mee.
Het grote nadeel (en het puntje wat wel gevaar op kan leveren) is dat de trekontlasting op deze manier niet z'n werk goed kan doen. Heb je dus eens iemand rondlopen die het leuk vind om stekkers aan de draad uit het contact te trekken, dan kan deze ongemerkt intern iets lostrekken met alle gevolgen van dien (stekker erin, licht uit).

Kortom: stekker (laten) openschroeven, draadjes inkorten, opnieuw strippen, netjes vastzetten en klaar.
Ik ben de enige die eraan zit, dus zal niet snel gebeuren. Je conclusie snap ik niet helemaal. De draadjes zitten nu ook al goed.. :S
Seeburg Acoustic Line
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 22-1-2024
Berichten: 2419
9-3-2008 16:24
Nu ben jij de enige die ermee werkt, volgende keer gaat er iemand mee en trekt alsnog aan de kabel. Gewoon zorgen dat je spul voor elkaar is, dus stekker opnieuw eraan zetten. (En gebruik dan meteen adereindhulsjes)
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
Ronny BStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2004
Laatste: 25-7-2017
Berichten: 554
9-3-2008 21:59
Ik zou inderdaad ook gewoon even of de stekkers vervangen, of als ze nog goed zijn ze er opnieuw aanzetten.
Dit in combinatie met:
- iets langere aardedraad (om de aangegeven rede)
- aaderheindhulsje (zodat ook het contact punt de gewenste dikte blijft)

Ik zelf zorg altijd dat het "stroom gedeelte" zeker goed voor elkaar is.(voldoende dikte kabel, juiste verbindinge, juiste materialen) Misschien komt dit wel doordat ik zelf electricien ben, en dus de standaard kennis wel in huis heb, en zoniet dit op het werk uitzoek/laat uitzoeken zodat het zeker goed is. Voor mij geen risico hierheem!
Als het niet kan zoals het moet, moet het zoals het kan...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)