Forum > Geluid

Dateq GPM 8.2

(2 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
Billy75Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-3-2023
Laatste: 6-3-2023
Berichten: 1
1-3-2023 10:49
Beste allen,

Ik heb de volgende vragen m.b.t. Een Dateq GPM 8.2:
- De oranje LED vu-meter gaat wanneer je de tafel aan zet niet meteen uitslaan als er signaal op de ingang komt, de LED zelf slaat daarna wel uit maar is nog niet helder maar meer een vaag en onscherp. Na een minuutje of twee werkt de LED zoals het hoort. Weet iemand wat hier mis kan zijn en hoe ik dit kan verhelpen?

- De potmeter van PFL en monitor kraken een klein beetje, echter is het lastig om hier bij te komen om de potmeter op de juiste manier schoon te maken.
Zijn hier tips en/of trucs voor? Of moet ik alles demonteren(print/ knopjes etc.) om erbij te kunnen?

Graag jullie advies hiervoor gevraagd.
Alvast dank voor eventuele reacties.
SoundpowerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-1-2012
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 694
1-3-2023 11:07
Informeer even bij Dateq zelf, ze zijn daar redelijk behulpzaam. DSA-Avl in Apeldoorn.
Nothing is idiot proof, they keep on making better idiots.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
1-3-2023 15:33
meeste problemen in de 8.2 was altijd door slecht contact makende print stekkers.
En zeker op die leeftijd willen die dingen nog wel eens vervuild zijn.
Schoonmaken is het devies.
Ik heb zon ding ook gehad 20 jaar geleden.
Meteen grote beurt gegeven; was wel wat werk, maar je wilt toch goed voor de dag komen als je moet draaien...

En ja, als je een potmeter moet schoonmaken, of nog beter; gelijk vervangen als je er toch bent, kan wat meer werk zijn, maar de beloning is des te groter ;-)
Heel veel onderdelen kan je gewoon rechtstreeks bij Dateqbestellen.

Je kunt er ook een afspraak maken voor reparatie, soms zelfs klaar terwijl je wacht, en als je het heel lief vraagt mag je soms nog meekijken ook.
Superedrijf!
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)