Forum > Geluid

Statisch geluid bij beide geluidskaarten (bezit van DJ Board + stereo boxen)

(4 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
KevinPochetStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 21-2-2023
Laatste: 21-2-2023
Berichten: 2
21-2-2023 07:07
Hallo iedereen

Ik heb een statisch/krakend geluidsprobleem (PC Internal Soundcard to Boxes (2.0).
Brom is hier niet van toepassing. Als ik bv de Jack stekker contact maak op het aluminium van beide geluidskaarten, hoor je al het statisch geluid).

PC heeft zijn eigen stopcontact zonder verdeeldoos.

1 maand geleden werkte het nog perfect, maar is sinds kort verstoord. (Misschien heeft Virtual DJ een update gedaan en zijn deze instellingen niet meer correct. Ik weet wel niet hoe deze geconfigureerd moet worden, iemand die mij hierbij kan helpen) --> Zie specs in het gesprek.

Als het redelijk stil staat, dan hoor je enkel 5% van het probleem.
-------

Als eerst, dit zijn mijn PC + Overige gegevens:

Desktop laten bouwen door een PC bedrijf.

Specificaties:
- Voeding: AOpen Z400-08FC - 400W PEAK
- Mobo: Intel DH55TC
- Chipset: Intel H55 Express Chipset
- Socket: 1156 LGA
- CPU: Intel I3-550 , 3,2GHz Dual Core , L3 4MB + Intel E41997-002 CPU FAN Cooler
- Extra 2de FAN
- RAM: Current - 8GB RAM DDR3 -Max 16GB DDR3 - ECC Memory NOT supported
- Video 1: Mobo graphics -  Intel HD Graphics
- Video 2: Extra Internal videokaart nl. Nvidia GeForce GT720
(Latest driver for Windows 10 x64
- HDD1: WD Caviar Blue - 1TB
- HDD2: WD Caviar Green - 1TB
- SSD: Samsung 850 EVO 512GB - (On SSD = Windows 10 x64 + Latest Windows Updates)
- Geluidskaart 1: Asus Xonar-SE PCIe (Laatste officiële driver)
- Geluidskaart 2: Creative Sound Blaster Audigy FX PCIe (Laatste officiële driver)
- MIX Board: Synq SMX-3 (zie afbeeldingen op URL onderaan + de aansluitingen van de board).
- 2 Versterkers
- Boxen: JBSystems Installation Series. (Zie afbeelding - URL onderaan)
2 boxen voorkant, 2 boxen achterkant.

----

Er is een set van audio kabels (L+R) die van de MIX board naar 1 jack (3.5mm) kabel gaat --> Asus Xonar SE (Groene poort). Deze set is voor de voorkant van de restaurant nl. 2 boxen.
Er is ook een set voorzien (L+R naar Jack 3.5mm) voor de achterkant van de restaurant voorzien. Elke jack heeft het probleem.

Elk heeft zijn eigen kanaal op de MIX board

---

Ik heb het volgende al geprobeerd:

- Clean format Windows 10 x64 Pro (met alle goede stuurprogramma's)
- Geluidskaart bevat laatste officiële stuurprogramma)
- Jack (3.5mm) kabels zijn nog niet vernieuwd omdat --> Als ik 1 van de 2 jack kabels in mijn HP laptop steek (Hoofdtelefoon ingang), dan werkt hij perfect zonder statische problematiek (Windows 11 x64).
Zowel jack 1 of 2 ondervindt geen audio probleem op de laptop.
Uiteraard kan ik maar 1 kabel gebruiken in de laptop.
- Boxen werken prima (MIX board naar HP laptop - Hoofdtelefoon ingang is perfect, zonder gebruik van DJ software zelfs)
Kan enkel 1 jack gebruiken.
- Codecs gedownload (K-Lite Codec Pack). Ik weet niet of dit iets van nut had, maar kon het maar proberen.
- Verwisseld van Geluidskaart (de ene jack in de andere geluidskaart en omgekeerd.
- Enkel 1 van de geluidskaarten gebruikt, dus enkel voorkant restaurant en omgekeerd geprobeerd. (De ene was uitgeschakeld via apparaatbeheer en daarna opnieuw gestart)
- Volledige tower ontstoft vanbinnen (incl. Voeding + Fan) + nieuwe koelpasta (Grizzly Kryonaut Extreme).
Temperatuur is normaal
- Beide geluidskaarten gekuist in ieder ingangspoort (kaart 1 + 2 zijn 1 maand oud)
- Eens geprobeerd zonder stuurprogramma's.
- Geluidseffecten aangepast (niet van Virtual DJ wegens gebrek aan kennis ervan)
- Wat ik hoop dat correct is zijn nl. De aansluitingen van de mixboard. Reden van denken: denk dat de kuisvrouw de kabels eens veranderd heeft (zie foto's op URL onderaan).

Ik heb de tip gehad dat dit geconfigureerd moet worden via Virtual DJ (DJ software) vanwege TS2 kaarten. Ik weet wel niet hoe ik het moet configureren. Iemand die mij hierbij kan helpen?

Andere tips die ik kreeg zijn:

- Externe Geluidbox van Focusrite kopen of een externe geluidkaart waar ik 2 jacks kan steken met elk zijn eigen kanaal.

Geen idee welke ik daarvoor moet kopen. Iemand tips hierbij?

Afbeeldingen = 
ibb.co/album/60sLLG

URL is veilig (op erewoord).

Indien ik ze in het gesprek moet zetten, kan iemand mij dan vertellen hoe want ik zie enkel het afbeeldingen logo /img.
-------

Dit is dus wat ik al geprobeerd heb.

Ik ben ook doorgestuurd naar jullie forum waar ze mij vertelden dat jullie mij hierbij beter kunnen helpen.

Wat kan ik nog doen/Wat heb ik misgegaan?

Enorm bedankt voor jullie hulp!

Groetjes
Kevin
IT'er zonder ervaring van Sound kaarten/Settings.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
21-2-2023 07:57
Het klikt als een conflict.
Als je 1 geluidskaart eruit haalt, is het probleem dan weg?

Windows heeft vier weken gelden een update uitgerold,
ik denk dat daar je probleem is ontstaan, en dat de drivers van de geluidskaarten daar nog niet op ingesteld zijn.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
KevinPochetStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 21-2-2023
Laatste: 21-2-2023
Berichten: 2
21-2-2023 10:33
Het is inderdaad precies een update die alles heeft verpest. Zijn de kabels op mijn DJ Board correct ingeschakeld (foto's URL)?

Als ik 1 geluidskaart uithaal nl. de Creative, dan blijft het een statische geluidsstoring geven. Visa versa hetzelfde verhaal.

Ik heb ook (denk ik) geen conflicterende apparaten die in de buurt zijn behalve de DJ Board + kassa PC.

Ik heb van beide geluidskaarten de latest drivers geupdate via de officiële website. Jammer genoeg hetzelfde verhaal.

Het is echt een raar geval eerlijk gezegd..

Iemand zei wel tegen mij dat ik het moet bekijken en regelen in Virtual DJ (Atomix Virtual DJ 2020 8.4), maar dat regelen heb ik geen verstand van.

Alvast bedankt voor je hulp!
Kevin

Tom schreef:

Het klikt als een conflict.
Als je 1 geluidskaart eruit haalt, is het probleem dan weg?

Windows heeft vier weken gelden een update uitgerold,
ik denk dat daar je probleem is ontstaan, en dat de drivers van de geluidskaarten daar nog niet op ingesteld zijn.
IT'er zonder ervaring van Sound kaarten/Settings.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
21-2-2023 18:35
Het gebeurde vroeger wel vaker dat windows updates roet in het eten gooide bij klanten die muziek afspeelden via de computer.
Computer voortaan alleen updaten als dat echt nodig is, en altijd een herstelpunt maken.

Ik heb hier nog drie pc's die muziek en beeld draaien gewoon moet Windos 7, heerlijk stabiel, ontdaan van alle poespas, dus ook lekker snel opstarten.
Ik weet niet of het nog steeds kan, maar je kon voeger programma's laten opstarten onder een oude windows versie.
Misschien dat dat een oplossing geeft.

Wat je ook nog kan doen is Ubuntu installeren, en als je muziek gaat spelen opstarten met Ubuntu
Dat heeft bij mij een keer de oplossing gebracht met een laptop die met de nieuwe windows niet meer online wide gaan....
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
SoundpowerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-1-2012
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 694
26-2-2023 11:03
Ik kan je album niet zien als ik op de link klik, krijg alleen n pagina waar ik n account kan aanmaken voor die opslagsite.
Probeer eens n plaatje te linken ipv je hele album ofzo? Je kan de plaatjes niet hier direct op de site plaatsen, de manier waarop je t nu doet is wel goed.
Nothing is idiot proof, they keep on making better idiots.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)