Forum > Geluid

Pioneer PLX-1000 Draaitafel

(60 reacties. Pagina 4 van 7)
Moderator(s): Dré
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
29-7-2014 12:27
Startsnelheid en torque is natuurlijk niet alles, mijn HTD4.5's zijn sneller en krachtiger dan een SL1200, maar toch verkiezen velen de SL1200 omdat ze die "feel" gewoon zijn.
Richje35Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-8-2012
Laatste: 24-9-2014
Berichten: 6
2-8-2014 02:56
Klinkt leuk , enkel is hij eergister nog bij me thuis geweest omdat de toonarm niet deugde en de mk5 welke ik nu gekocht hebt doet hij het rechter kanaal er niet van, maar wat jullie doen is totaalGeen revisie, dit is een grote beurt, ik heb gekeken wat jullie vervangen hebben ,maar na 12 jaar wil igg decelco's vervangen zien wat niet gebeurd is en nu weer een kanaal dat het niet doet bij aflevering en ik hem hem nog een oyaide rca setje gegeven om te testen. Jullie kopen ze niet voor 150 en ik denk dat je iets teveel praat.... anders meet ik het even door . Maar decarm deugde bij de mk2 bij alvering al niet. Dat zag ik meteen al . Alleen degene welke de electronica doet, moet beter zijn best doen.
En ik zei hem nog welke denon hij moest kopen die middag en dat dec1200's betrouwabare produkten zijn qua draaiwerk, maar nu doet het rechter kanaal het al niet en deze rca kabel moet je gewoon vervangen als je hem ziet. Maar rob is de electroman.....zonder opleiding dan.
De meeste reviews worden gedaan door mensen welke praten als een kop van een kip zonder bloedvoorziening....ongefundeerd/gekopie
Richje35Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-8-2012
Laatste: 24-9-2014
Berichten: 6
2-8-2014 03:06
nee hans , geen enkele mixer gaat er digitaal in en het signaal is analoog en bij het gebruik van effecten gaat de ad/da converter met de dsp en je siginaal wat doen . En bij je platenspeleren levert het toch geen digitaal signaal standaard op?.... sinusjes. En die kun je leuk omzetten naar digitaal, maar vormt extra ruis , dan ga je je digipoortje door met controller, wat goedkope troep is en je mengpaneel zet hem gewoon in eerste instantie weer om naar een analoog signaal....en wat iedereen verder zegt op beweert of bewert boeit me niet, wie is hier de ir micro elektronica,, juist....niet degene welke de tafels reviseert
gegroet
De meeste reviews worden gedaan door mensen welke praten als een kop van een kip zonder bloedvoorziening....ongefundeerd/gekopie
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-4-2024
Berichten: 5308
2-8-2014 08:32
Je bent slecht te volgen...
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
HansStandaard Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 30-4-2002
Laatste: 13-11-2014
Berichten: 315
2-8-2014 10:49
En kletst nogal onzin, mijn cdj's zijn gewoon digitaal aangesloten op mijn djm800, en dat wordt pas aan de uitgang weer analoog gemaakt. Waarom niet t zelfde met de draaitafel, t moet ergens digitaal gemaakt worden tegenwoordig, dus waarom niet zo dicht mogelijk bij de bron.
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 2189
2-8-2014 11:10

richje35 schreef:

Maar rob is de electroman.....zonder opleiding dan.
Heb je het nou over mij? en wie is jullie?
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 9469
2-8-2014 21:03
Rob geen opleiding... laugh :D
goed oppassen wat je roept,
Rob staat bekend om zijn zeer gedegen reparaties van geluidsapparatuur met in het bijzonder zijn revisies van 1200's
Menig bekende dj heeft zijn tt's juist speciaal door Rob laten doen.
En Rob heeft toevallig wel een dipoma shut up :X

hans schreef:

Waarom niet t zelfde met de draaitafel, t moet ergens digitaal gemaakt worden tegenwoordig, dus waarom niet zo dicht mogelijk bij de bron.
Me dunkt, ik ben helemaal analoog hoor.......En dat geeft verreweg het minste problemen.

elke omzetting is een vermindering van de kwaliteit,
en een risicofactor erbij.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
HansStandaard Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 30-4-2002
Laatste: 13-11-2014
Berichten: 315
3-8-2014 11:49
Als je een analoge mixer hebt ben ik t met je eens, maar denk dat de meeste tegenwoordig een digitale mixer hebben, met digitale ingang, dan zou ik liever een digitaal touwtje hebben lopen in plaats van 2 tulpjes snoertjes met een super klein signaaltje erop, niet gebalanceerd dus erg gevoelig voor t oppikken van storing, en een appart massa draadje.

Begrijp me goed ik vind een goede plaat prima klinken op een volledig analoog pad (vond mijn djm800 zelfs slechter klinken dan mijn analoge mixer) maar tegenwoordig draait menig dj/drive-in met een djm of andere digitale mixer, maak daar dan ookgebruik van zou ik zeggen.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 9469
3-8-2014 12:04
Zelf heb ik direct achter de tt een ria versterker, en van daaruit gaan we naar het mengpaneel met een prima sterk line signaal.
Dat doe ik al heel lang, dus ik kan uit enige ervaring spreken dat dat echt probleemloos werkt.

Nu mijn vraag:
Waarom zou je digitaal willen draaien met vinyl?
Dan kan je toch net zo goed een digitaal medium gebruikten als bron?
Scheelt je een hoop gesjouw.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
HansStandaard Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 30-4-2002
Laatste: 13-11-2014
Berichten: 315
3-8-2014 14:01
Ik wil zowieso niet meer met vinyl draaien, maar als pioneer met een draatafel komt, had ik verwacht een interface te hebben van deze tijd ;-)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)