Forum > Geluid

TC Dtwo instelling

(2 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
DjjorreStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-6-2005
Laatste: 18-11-2023
Berichten: 105
10-3-2013 15:28
Kan iemand me helpen met één of meerdere basisinstellingen voor gebruik van een d two op stemmen bij live gebruik
alvast bedankt
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2052
10-3-2013 15:52
Wellicht interessant om hier een centraal effect unit (of TC Electronics) topic van de maken en instellingen te delen.
Ik grijp veelal terug op de standaard instellingen van de M-One-XL omdat ik domweg niet de tijd heb in live situaties om uitgebreid te experimenteren.
Tips zijn dus zeker welkom en ook wellicht een database met gortdroge zang in verschillende stemmen om in de loods eens mee te experimenteren.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
HugovanmeijerenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-7-2004
Laatste: 19-5-2014
Berichten: 463
14-3-2013 01:49
Bij effecten komt het altijd neer op persoonlijke smaak en wat er bij de muziek past. Daar is geen standaard voor.

D-two is wel een super fijn apparaatje. Voor wat voor muziekstijl ga je het ding gebruiken?

Voor standaard pop/rock dingetjes gebruik ik gewoon de standaard D-two delay preset, dan de feedback wat lager instellen (20~25 %) en tempo live mee tappen met het nummer.
Om popvocalen wat vetter te maken gebruik ik ook bovenstaande instellingen, maar dan met een hele korte delaytijd (hoogstens 200ms) en dan dat samen met nog wat extra reverb onder je leadvocal bijschuiven.

Groeten Hugo
Sattinger's Law: It works better if you plug it in. - "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Terug naar forum Reageer (zonder quote)