Forum > Geluid

Alternatieve Controller Renkus Heinz RH-2A

(4 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
TimowitzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2013
Laatste: 4-1-2013
Berichten: 2
4-1-2013 14:11
Hallo,
We spelen met onze band over 2 Renkus Heinz FRS 151 speakers.
Grootte en gewicht is wat minder fijn maar heerlijk hoe neutraal en fijn voor de oortjes
Geluid reikt ook bij lage volumes ver

Nu ben ik al een tijdje opzoek naar een controller voor deze speakers dat zou de Renkus Heinz RH-2A moeten zijn
maar is lastig te vinden blijkt.
Is het mogelijk om een wat nieuwer model van RH te configureren naar deze speakers?
liefst "hard" (als in niet aanpasbaar) geconfigureerd.
Kun je trouwens de RH-23 ook gebruiken als je geen sub aansluit? Is die sub bijvoorbeeld uit te schakelen?

We gebruiken ze in combinatie met backline dus vooral zang en saxen en af en toe een kleinbeetje contrabas ondersteuning
Voor dit laatste lijkt me een controller qua pieken handig maar het gaat zeker ook om het beter klinken

Vast dank voor de reactie
Tim
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
4-1-2013 14:54
Als je "hard" wilt, neem een BSS Soundweb 3088 of 9088. Enkel aan te passen via serialport (of ethernet voor de Soundweb london BLU), en enkel als je het orginele programma hebt om te openen in soundweb manager.
TimowitzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2013
Laatste: 4-1-2013
Berichten: 2
4-1-2013 15:09
Is het dan mogelijk om Renkus Heinz settings in te laden?
zie zo snel niet of er ook een sense opzit wat ik graag zou willen

Net ook nog even gekeken naar de RH X22-15 zou misschien ook kunnen werken?

T
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
4-1-2013 19:54
Sense zit er niet op, maar voor de rest is een Soundweb gewoon een blackbox die je zelf programmeert.
Vraag aan RH de crossover, EQ en limiter settings en gooi ze in de soundweb.

Daar kunnen dan nog compressor en matrix bv bij

Heb zelf een 9088 met meerdere programmas:
- gewoon 8in 8uit met enkel crossing, puur voor monitoren
- FOH met sub systeem met matrix feeding van de crossovers, zo kan er zowel 3weg als 2weg invoer gegeven worden (sub op aux of gewoon LR)
- FOH + 2 monitoren
HugovanmeijerenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-7-2004
Laatste: 19-5-2014
Berichten: 463
5-1-2013 21:43
Beste Timothy,

wij hebben altijd veel met Renkus Heinz gedaan en we hebben nog steeds een behoorlijke voorraad Renkus in de verhuur (SR5 en diverse TRX modellen).

Bij die oude analoge Renkus Heinz controllers moet je je niet teveel voorstellen. Ik heb ze zelf ook voor diverse systemen gebruikt, maar ik ben er nooit tevreden over geweest. Wij gebruiken alleen nog digitale processors van XTA waarin we zelf settings voor de diverse modellen luidsprekers hebben gemaakt. En dat klinkt toch echt wel waanzinnig veel beter dan die oorspronkelijke doosjes van Renkus Heinz...

Daarnaast is de beveiliging een probleem. De oorspronkelijke controllers hebben inderdaad sense-lijnen, dat is een leuk systeem en die beveiliging werkt in principe goed. Totdat je de ingang van de controller overstuurt (en dat gaat vrij gemakkelijk), dan gaat die controller hele lelijke dingen doen (gigantische clipping op de uitgang) waardoor je je speakers in no-time kapot speelt (ja ik heb heel veel RH gereconed vanwege die verdomde analoge controllers).

Als je een digitale processor gebruikt (bijvoorbeeld een XTA of de eerder genoemde Soundweb) dan hoef je alleen maar de limiters goed in te stellen. Hoe dat in zijn werk gaat kun je op pagina 4 van deze manual lezen: renkus-heinz.com/support/product-support/manuals_pdf/LS_UsersManual.pdf
Die beveiliging, mits goed ingesteld, werkt net zo goed als de sense-lijnen, met als voordeel dat je een XTA vrijwel niet aan de ingang kunt oversturen (dan moet je héél gek gaan doen, terwijl het met die RH controllers een peuleschil is).

Verder zijn die FRS-151 kastjes gewoon passief (het is een oudere, goedkopere, reeks van Renkus Heinz met ingebouwd passief cross-over filter) het enige wat je er aan zou kunnen veranderen is her en der een EQ-puntje naar smaak en een High Pass Filter op 50Hz ongeveer.

Groeten Hugo
Sattinger's Law: It works better if you plug it in. - "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Terug naar forum Reageer (zonder quote)