Forum > Geluid

Dateq gpm 8.2 of toch een Dateq gpm 8TI

(3 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
25-11-2012 10:11
Hallo,

Ik ben op zoek naar een advies en het leek me makkelijk hier te beginnen. Ik heb een week geleden een Dateq gpm 8.2 gekocht voor een nette prijs. De staat is uitstekend, geen kraakjes of wat ook. En dat voor zo'n ouwe bak.
Ik heb altijd iets met Dateq gehad en de enige mixer die ik nog leuker vind dan een Dateq gpm 8.2 is een 8TI (de 8.3 heeft de toonregeling op 12:00 zitten (vind op 6:00 fijner) en vind de 8TI net wat klassiekere looks hebben, is natuurlijk ook weer een flink stukje ouder).

Nu zijn de TI's sporadisch ook voor redelijke prijzen te koop, maar ik vraag me af of ik dat moet doen. Ik vind de looks van de TI net iets mooier (de 8.2 is natuurlijk ook wel heel erg oud) maar weet verder niet of het nog heel veel verschil maakt. De TI staat denk ik voor 'triple input'? Dus 3 bronnen per kanaal? Verder nog iemand die weet of er veel verschil tussen de tafels zit? De 8.2 heeft een uitbreidingsunit die de TI niet meer heeft, dat weet ik ook, maar verder...

Waarom ik ineens nu voor een TI wil gaan is eigenlijk omdat Dateq me weer zo erg te pakken heeft dat ik voor hetgeen wil gaan dat ik het allerleukste vind. Bovendien denk ik dat ik de 8.2, zou ik voor een TI willen gaan, zonder verlies kan doorverkopen. Ik verneem dus graag of er mensen zijn die de verschillen weten tussen de 2 tafels en of zij het de moeite waard vinden voor een TI te gaan of dat ik toch beter de 8.2 kan houden. Bij voorbaat dank voor de hulp!
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 14-6-2024
Berichten: 9470
25-11-2012 19:11
ik heb er zo eentje helemaal gerevideerd.
hier staat het topic.
Fotos staan helaas niet meer online, maar het geeft je wel een indruk wat je te wachten staat.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
25-11-2012 19:22
Hallo Tom,

Dank voor je reactie. Ik heb dat topic toen met veel enthousiasme doorgelezen. Maar mijn gpm 8.2 is helemaal in orde. Ik kan er prima plaatjes mee draaien zonder kraakje en heb ook over meerdere kanalen getest. Er hoeft dus niets opgeknapt te worden. De vraag is dus of het het waard is de 8.2 te verkopen en in te ruilen voor een 8TI. Dus het gaat niet om een revisie.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
27-11-2012 07:23
Niemand die hier verder iets meer over kan vertellen?
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest

Terug naar forum Reageer (zonder quote)