Forum > Newbie Forum

twee breaks over elkaar laten lopen

(2 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
--Frank--Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-4-2008
Laatste: 17-8-2015
Berichten: 15
10-9-2012 15:37
De titel zegt t al een beetje, ik zoek goeie mixtips. ik probeer al langer om twee breaks van verschillende nummers over elkaar heen te laten lopen, en dan te zorgen dat de climaxen beide op hetzelfde moment vallen.

Alleen dit laatste lukt me nog niet, telkens is het ene nummer net 8 of 16 maten eerder dan de andere, of zoiets dergelijks.

Nu dus de vraag of jullie dit ook welleens proberen en wat hiervoor goede tips zijn.

mvg
FlorioleStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-7-2008
Laatste: 20-7-2014
Berichten: 155
10-9-2012 18:38
Oefenen en je muziek goed kennen. Zoek ook even op bepaalde standaard 'regels' in house muziek.
Don't forget to walk, before you run!
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
10-9-2012 19:23
Volgens mij moet je nooit breaks tegelijk (als in: met 2 schuiven open) laten lopen omdat dat meestal zo vals ik als ik weet niet wat klinkt? Waarom wil je dat?

Wat veel effectiever is, is om de break van nummer A te laten lopen, en vervolgens een cue-point/hotcue aan t maken in nummer B die staat op het climax punt.

Die cuepoint/hotcue kun je er dan ingooien op het eind van de break van nummer A zodat je de buildup van nummer A hebt met de climax (platgezegd het "losga-stuk/refrein") van nummer B (zodra je nummer B hebt ingestart uiteraard schuif van nummer A dicht!)
Waar zit de cut op dit apparaat?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)