Forum > Geluid

geluid voor in een feest tent

(23 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
JadjongStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2002
Laatste: 2-1-2021
Berichten: 614
10-5-2012 09:56

decibel schreef:

Even een vraag mbt tot een feest in een tent.

Ik kreeg een opdracht binnen voor een feest in een Spantent van 14mx20m voor max. 450 man. Het gaat om een allround feest, dus disco, house en top40 zonder band. Nu heb ik een aanbieding staan van een setje Sound Projects SP4 diamond (sub en top). Het zou gaan om een 2x laag en 2x top PER KANT. Is dit overkill? Red ik het ook met 1x laag en 1x top per kant? (gezien de huur kosten).

Graag jullie reactie, ik vind het zelf namelijk moeilijk in te schatten.
Dat red je zeker met een enkel setje. Stop nog wel tussen top en sub een kistje zodat je iets meer hoogte hebt.
DecibelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-8-2005
Laatste: 10-5-2012
Berichten: 4
10-5-2012 10:30
Bedankt voor je snelle reactie,

Maar red je het dan ook qua spreiding? Ik wil niet nat gaan, dan speel ik liever op safe namelijk...
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
13-5-2012 14:06

decibel schreef:

Even een vraag mbt tot een feest in een tent.

Ik kreeg een opdracht binnen voor een feest in een Spantent van 14mx20m voor 450 man. Het gaat om een allround feest, dus disco, house en top40 zonder band. Nu heb ik een aanbieding staan van een setje Sound Projects SP4 diamond (sub en top). Het zou gaan om een 2x laag en 2x top PER KANT. Is dit overkill? Red ik het ook met 1x laag en 1x top per kant? (gezien de huur kosten).

Graag jullie reactie, ik vind het zelf namelijk moeilijk in te schatten.
Vrij eenvoudig te googlen:
"Een enkel SP4 systeem klinkt zeker al prima. Als je meerdere toppen en bassen per kant gaat gebruiken gaat het nog meer leven. Vooral het midlaag komt dan veel beter mee met het sub en het hoog."
"Vergeet niet dat je aan de SP4 Diamond een serieuze, hoorngeladen, topkast hebt. Met daar tegenover een frontloaded, 3* 15", laagkast. Die zichzelf gedraagt als één enkele 21" laagkast. (alleen dan wel de strakheid die 15" drivers over het algemeen zo typeert)

En met een dergelijke combi, 1 top en 2 laag per kant, toch even 800man wegspeelt met voldoende headroom over. En je hebt natuurlijk 2 kantjes, met 2 man, in nog geen 15min staan en vaak al voorzien van bekabeling"
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
Daniel-soundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2006
Laatste: 25-4-2014
Berichten: 638
13-5-2012 18:42
Als het echt goed boem boem moet doen zou ik wel 2 subs zetten ipv 1 per kant.
In principe zou 1 top voldoende moeten zijn, maar het is natuurlijk afhankelijk van wat je zelf wilt.
Hoe hard moet het waar gaan?
If it ain't Dutch it ain't much...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)