Forum > Geluid

Monitor keuze

(2 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
JorenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2012
Laatste: 1-2-2012
Berichten: 2
19-1-2012 15:51
Beste mensen!
Allereerst, ik ben nieuw hier, en ik hoop dat dit forum mij gaat bevallen.
Ik ben de pc-speakersetjes voorbijgegroeid en opzoek naar wat leukers. Eerst om lekker casual muziek te luisteren, maar ik wil me eigen ook eens verdiepen in het aan elkaar mixen van tracks.. Op dit moment zit ik opgescheept met een z-5500 welke duidelijk laag-midden en hoge tonen mist..

Ik ben dus opzoek naar een setje (beginners) actieve monitoren. Mijn budget bedraagt +- 250 euro voor 2 monitoren.
Zelf heb ik even zitten kijken en er komen een paar kanidaten uit de bus. Aan jullie om ze te beoordelen :D

2x KRK Rokit RP5 G2 ( 5"woofer )
M-Audio BX5 D2 ( 5" woofer )
Behringer Truth 1031A ( 8" woofer )

Ik luister naar zo'n beetje alle soorten muziek, maar voornamelijk naar hardstyle. Daarom vind ik het belangrijk dat er een redelijke bass uit de monitoren komt. De meeste mensen zouden meteen zeggen dat ik voor de 8" behringers moet gaan, maar na enig research blijken de rokit's ook aardig wat bass te kunnen produceren. Ik hoef niet door mijn kamer te stuiteren maar wil wel echt kunnen genieten van de bass in een goede hardstyle track.
Reden dat ik niet meteen de behringers bestel is dat ten 1e; ik ze gewoon spuuglelijk vind ( jaja het gaat om de geluidskwaliteit maar uiterlijk vind ik ook belangrijk) en omdat ik gewoon een veel beter gevoel heb bij de KRK's.
Ik heb voorlopig niet de mogelijkheid om deze monitoren te kunnen beluisteren in een winkel, en bovendien wil ik ze gewoon thuis testen ivm met kamergrote ( 3x4 meter, wel met objecten ) Bovendien bestel ik ze gewoon bij een shop als Bax-shop of New-line , en kan ik ze dus retourneren wanneer ze mij echt niet bevallen.
De monitoren komen op mijn bureau te staan en ik zit er dus nooit ver vanaf.

Ik ben benieuwd wat jullie mij aanraden, alvast bedankt voor de input!
FlorioleStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-7-2008
Laatste: 20-7-2014
Berichten: 155
19-1-2012 17:01
Zelf bezit ik de KRK RP-6 G2 en ben er zeer tevreden over.
Alleen zal ik hier voor puur het luisteren van het muziek deze niet kopen, studiomonitoren zijn niet gemaakt om de muziek mooi te laten klinken, maar een egaal beeld te geven van de muziek.

Mocht het dus echt zijn om muziek te luisteren zal ik is naar de Syrincs set gaan kijken, boven je budget, maar lees veel lovende reacties.
Don't forget to walk, before you run!
JorenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2012
Laatste: 1-2-2012
Berichten: 2
19-1-2012 17:39
Bedankt voor je reactie. Heb inmiddels even het forum ( en andere ) doorgespit en blijkt dat de KRK's waarschijnlijk toch wat bass missen. Als je alleen al het verschil ziet tussen 5 en 8 inch ..

Ik denk dus dat ik voor de behringer's ga. Ik hoef ook niet perse Studio monitoren, maar wil 2 flinke 2.0 speakers op m'n bureau, zonder dat ik er een versterker tussen moet slingeren. Bovendien moet ik huilen van al die pc-speakertjes kwaliteit, ookal heb ik de "beste" set die er is. Ik mis gewoon tonen.

Als jullie mij 2 andere flinke actieve monitoren kunnen aanwijzen, graag! Ik sta open voor ideeën.

Edit: Nog even andere shops bezocht, en heb nu de keuze uit:

Behringer 1031A
Samson Resolv A8
M-audio BX8a ( alleen ik hoor over slecht binnenwerk ?)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)