Forum > Algemeen Forum

Waar vervoeren jullie de drive in mee?

(2184 reacties. Pagina 182 van 219)
Moderator(s): Dré
Daniel-soundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2006
Laatste: 25-4-2014
Berichten: 638
4-12-2011 17:54
@Bombdes het kopen van gestolen materiaal is ook verboden in nederland als ik me niet vergis..
Dan heb jij als koper gewoon mooi pech..
If it ain't Dutch it ain't much...
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
4-12-2011 18:03
Je kan als koper enkel aansprakelijk gesteld worden als je iets koopt waarvan je weet dat het gestolen is, dan is het namelijk heling. Als je echter als koper een normale prijs voor het product betaalt en er geen duidelijke tekenen van mogelijk bedrog zijn (het is hier namelijk bij een handelaar), dan kan je er niet verantwoordelijk voor gesteld worden.
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2389
4-12-2011 18:11

Daniel-sound schreef:

@Bombdes het kopen van gestolen materiaal is ook verboden in nederland als ik me niet vergis..
Dan heb jij als koper gewoon mooi pech..
Niet als het ter goeder trouw is gekocht inderdaad.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
DjgysStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-3-2008
Laatste: 18-6-2014
Berichten: 99
4-12-2011 21:21
dit is het verhaal compleet

nu was het geval dat ik via marktplaats die advertentie zag van een aanhanger dus ik bel die persoon op en die zegt dat de aanhanger is verkocht, maar ze hadden nog meer aanhangers staan, een van 800 euro zij ze. dus ik spreek af om langs te komen.
kom ik daar aan zegt de man van die vrouw die ik via de telefoon had gesproken dat die aanhanger geen 800 euro kost maar 1200euro , maar ja 800 gezegt is 800euro zij die man dus ik helemaal blij en die aanhanger gekocht.
nieuw waarde van de aanhanger is 2210euro. de aanhanger is al een jaar oud en miste hier en daar wat ( zoals de reserve band , veiligheids kabel ) en was ook wat beschadigt. dus 1200euro is dan een redelijke prijs.
nu kom ik vrijdag een Gezocht advertentie tegen van iemand die zijn aanhanger kwijt is want die is gestolen.
ik zie er een chasisnummer instaan en schrijf dat op.
kijk ik op mijn aanhanger zie ik dat het overeen komt.
dus ik probeer die verkoper van mij te bellen maar die neemt niet op.
dus ik bel de politie en die zegt dat ik aangifte moet komen doen.
ik naar de politie en daar hoor ik dat ik de aanhanger moet inleveren waarschijnlijk.
nu is er een afspraak gemaakt maandag voor een verhoor en word duidelijk ofdat ik hem moet inleveren.
ik heb de oorsprokelijke eigenaar ook op de hoogte gesteld van het feit dat zijn aanhanger terecht is en dat er een onderzoek komt.
BeatmixerStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-8-2011
Laatste: 19-8-2012
Berichten: 209
4-12-2011 21:28
Je hebt dat zeer netjes opgelost en ik hoop dat je het geld terug ziet.
Het eerlijkst zou zijn, jij je geld terug en de eigenaar zijn aanhanger terug maar het kan heel anders lopen helaas.
Ik hoop dat je bij de handelaar alles op papier heb gezet zodat je maandag een bewijs van aankoop kan voorleggen aan de politie.
MifexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2005
Laatste: 8-3-2024
Berichten: 742
4-12-2011 21:32
Het is balen maar je doet het wel op de juiste manier. Als jouw spulletjes gestolen zijn hoop je dat diegene hetzelfde doet!
I Love House Music!
DjgysStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-3-2008
Laatste: 18-6-2014
Berichten: 99
4-12-2011 21:34

beatmixer schreef:

Je hebt dat zeer netjes opgelost en ik hoop dat je het geld terug ziet.
Het eerlijkst zou zijn, jij je geld terug en de eigenaar zijn aanhanger terug maar het kan heel anders lopen helaas.
Ik hoop dat je bij de handelaar alles op papier heb gezet zodat je maandag een bewijs van aankoop kan voorleggen aan de politie.
ik heb geen aankoop bewijs sad :(

en ja ik wil ook graag dat als er iets bij mij is gestolen dan ik dat terug krijg.
maar ik doen natuurlijk geen vrijwillige afstand van de aanhanger.
ik kan voor 800€ nooit meer zo'n aanhanger kopen. shut up :X
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
4-12-2011 22:08
Ik wil niets aandikken, maar mocht je rechtsbijstand verzekering hebben dan zou ik deze zeker vooraf even raadplegen wat exact te doen...

Niet dat je straks bij de politie zit, de aanhanger moet inleveren en dan ook nog moeten kunnen aantonen dat jij die aanhanger niet hebt gejat.

je zegt al zelf geen aankoop bewijs te hebben... Dus hoe ga jij de schade verhalen indien jij de aanhanger moet inleveren en jouw verkoper zegt jou nog nooit gezien te hebben?

Ik ken een dergelijk verhaal waarbij het om een brommer ging.. en dat liep heel anders af alsdat je zou verwachten!!

Raadplegen kan nooit kwaad, liever vooraf als achteraf.. ook zeker niet alleen richting politiebureau gaan...
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
DjgysStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-3-2008
Laatste: 18-6-2014
Berichten: 99
4-12-2011 22:32

Watt-Xtra schreef:

Ik wil niets aandikken, maar mocht je rechtsbijstand verzekering hebben dan zou ik deze zeker vooraf even raadplegen wat exact te doen...

Niet dat je straks bij de politie zit, de aanhanger moet inleveren en dan ook nog moeten kunnen aantonen dat jij die aanhanger niet hebt gejat.

je zegt al zelf geen aankoop bewijs te hebben... Dus hoe ga jij de schade verhalen indien jij de aanhanger moet inleveren en jouw verkoper zegt jou nog nooit gezien te hebben?

Ik ken een dergelijk verhaal waarbij het om een brommer ging.. en dat liep heel anders af alsdat je zou verwachten!!

Raadplegen kan nooit kwaad, liever vooraf als achteraf.. ook zeker niet alleen richting politiebureau gaan...
nee ik ga morgen met mijn vader naar de politie.
maar de verkoper die zij tegen mij dat hij het netjes met mij zou regelen. en dat hij mischien een mooi prijsje kon maken voor een andere aanhanger, aleen wil ik dan een geremde en die terug voeren naar 950 KG
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 12-6-2024
Berichten: 2052
5-12-2011 08:42
Ja, netjes afhandelen roept ie nu.
Dus geen geld terug en 5% korting op een nieuwe aanhanger. Heel netjes toch? shut up :X
Eerst zwart op wit afspraken laten zetten lijkt me! Bewijzen verzamelen.
Foto's van advertenties waarbij die verkoper jouw aanhanger aanbied etc.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein

Terug naar forum Reageer (zonder quote)