Forum > Off-Zone

Regain ontwikkeling met jullie hulp

(16 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
19-10-2011 15:30
Vind het een leuk idee hoor, denk alleen maar even mee.
Al een berekeningetje gemaakt hoeveel de schachtvrijving is? Denk niet dat dat mis is, en even met een hijskraan eruit trekken zal er niet inzitten.
Tuurlijk kun je een hydraulisch systeem bedenken/inzetten wat een oplossing kan zijn maar in hoeverre wordt het dan nog rendabel?
DjREsoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-4-2004
Laatste: 19-8-2023
Berichten: 479
19-10-2011 15:44
Genoeg berekeningen gemaakt van schachtwrijvingen. Dit verschilt nogal per locatie. Op zich kan je de diameter van de schacht hierop aanpassen in het ontwerp. Belangrijker is echter welke factor je daar nog overheen gooit om zeker te weten dat je genoeg kracht door je plugstaaf kan leiden. Hiervoor moeten we eerst nog praktijkproeven doen. Daarna kan je je benodigde diameter "tunen" op basis van het paaltype en de grondopbouw. Ik wil vooral de heiboeren etc. slim materieel laten verzinnen om de trekkracht in de plugstaaf (of plugstreng/kabel) te mobiliseren. Maar onderschat de kracht die gerealiseerd kan worden niet. Wij tillen hele bruggen op met een "vijzeltje". Sowieso is het probleem in de huidige situatie ook aanwezig, en nu gaat een paal er ook uit als het echt moet (maar wel omslachtig).
DjREsound
HugovanmeijerenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-7-2004
Laatste: 19-5-2014
Berichten: 463
19-10-2011 17:27
Tja, even los van het onderwerp in het filmpje, -we zitten nu eenmaal op een audioforum-, een opmerking over het geluid bij het filmpje.

Tussen de voice-overs heb je stiltes geknipt, waardoor het geluid steeds heel abrupt tot een einde komt (i.v.m. het ontbreken van achtergrondruis), daar stoor ik me ontzettend aan. shut up :X
Ik begrijp dat je lassen moet maken en dat je de ruis bij stille passages wilt verminderen, maar hierdoor komt het heel houterig over... Althans op mij dan...

Beter was het geweest om ofwel a) de signaal-ruis verhouding van je opnameset te verbeteren of b) een beetje 'room tone' mee te mixen waardoor de lassen niet zo heel erg opvallen...

Groeten Hugo
Sattinger's Law: It works better if you plug it in. - "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro
DjREsoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-4-2004
Laatste: 19-8-2023
Berichten: 479
20-10-2011 15:33
100% mee eens! Ik ben zelf ook producer en ken het helemaal. Zelf zou ik dit anders hebben gedaan. Het klinkt ook alsof ze een standaard plastic microfoontje hebben gebruikt. Ik zou een trajectgevoelige gate er over hebben gegooid (dus enigszins vloeiend naar geen geluid en andersom als het geluid onder een bepaald niveau komt). Ook zou ik heel zachtjes een muziekje laten lopen op de achtergrond. Ik denk dat de beste man zelf heeft zitten knippen in wavelab of zo (ctrl+spatie, selectie op min oneindig db). We hebben het filmpje in combinatie met een communicatiebureau gemaakt. Ik heb de technische input geleverd. Ik had audiotechnisch ook wat beters verwacht, maar over het algemeen ben ik best tevreden over het filmpje. Audio kan ik zelf beter verzorgen, het filmpje niet!
DjREsound
JurrieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-4-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 620
27-10-2011 20:36
Leuk! Heb erover gelezen in TW of de Ingenieur. Binnen het bedrijf waar ik werk zit ook een business unit die (offshore) hydraulische hamers levert. Hoeveel kracht is er gemiddeld nodig om de wrijving en kleef te overwinnen?

Volgens mij kunnen de extra kosten die dit ontwerp met zich meebrengt weleens te hoog zijn om rendabel te zijn.
DjREsoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-4-2004
Laatste: 19-8-2023
Berichten: 479
31-10-2011 11:22
Die kracht is afhankelijk van de grondopbouw, paallengte etc. Wij willen wellicht, als we het voor elkaar krijgen, in de nabije toekomst eens gaan testen in hoeverre de rekenwaarden overeenkomen met de praktijk. We kunnen wel een indicatie geven van wat theoretisch de te genereren opwaarste kracht zou moeten zijn. Uiteindelijk zal de markt hierop moeten inspringen, zodat slimme dingen verzonnen worden om over tig jaar de eerste regains te verwijderen. Dat de werkelijke waarde groter zal zijn, dat lijkt me duidelijk. De resultaten zullen dus zowel voor de regain als voor de hele branche nuttig zijn. Want misschien blijkt wel dat we al die jaren veel te conservatief hebben gerekend qua schachtwrijving. Bovendien zijn we al benaderd door een leverancier die zeer veel holle buispalen had liggen. We konden daar wel wat van gebruiken voor een evt. testopstelling. Op zich leuke tekens uit de markt! Bovendien al meerdere aannemers gesproken die het idee direct aansprak omdat ze recente ervaringen hadden met "geklooi" om oude funderingspalen te verwijderen. Echter zal de (slimme en duurzame) opdrachtgever hiervoor moeten willen betalen.
DjREsound
DjREsoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-4-2004
Laatste: 19-8-2023
Berichten: 479
4-11-2011 14:59
We hebben niet gewonnen, iedereen die heeft gestemd toch bedankt! Op zich waren we wel tevreden, 6e van de 37 inzendingen (tussen veel grotere bedrijven) is een prima resultaat en overal in de publiciteit gestaan, dus ja, missie geslaagd!

Mod, deze mag evt. weg of slotje. Bedankt voor de ruimte, ik snap dat dit geen gewoonte moet gaan worden, dus ik kan het wel waarderen. :D
DjREsound

Terug naar forum Reageer (zonder quote)