Forum > Algemeen Forum

PA-markt 2010

(359 reacties. Pagina 26 van 36)
Moderator(s): Dré
Berghs eventsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-7-2009
Laatste: 19-10-2017
Berichten: 147
28-2-2010 04:27

MG schreef:

berghs events schreef:

Ik heb ook een gezellige dag gehad en toch nog wat mee genomen (3 kistjes).
Iemand enig idee van wie de stand was met allemaal de prodjuser kisten (nog in de doos).
Kun je achterhalen via de site van de beurs, op de plattegrond icm de lijst vd deelnemers.
Dit heb ik natuurlijk al geprobeerd maar weet ook het nr van de standplaats niet meer ashamed :$.
Heb al een aantal sites afgezocht maar er zijn er wel meer die prodjuser verkopen op hun site daarom hoop ik dat het zo nog iemand weet.
Mc-sjengStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2008
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 276
28-2-2010 04:41
Enne Bas,

Kun je er niet van slapen laugh :D laugh :D

Groet Jeroen.
Helaas gaat de cursus omgaan met teleurstellingen door omstandigheden niet door.
Ronny BStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2004
Laatste: 25-7-2017
Berichten: 554
28-2-2010 08:35

watje schreef:

Ronny B schreef:

@ watje ik had je nog aangeboden om het bij je af te gooien.
die van het witte busje?
Inderdaad van dat witte busje wink ;)
komt komende dinsdag belettering op.
Maar je hebt alles netjes mee gekregen razz :p
Volgende jaar toch maar met ene grotere auto komen?
Als het niet kan zoals het moet, moet het zoals het kan...
DjbramStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2005
Laatste: 29-5-2014
Berichten: 222
28-2-2010 09:08
Ik ben zelf helaas niet daar geweest wegens andere verplichtingen shut up :X

We hadden wel een stand, maar de verkoop viel toch tegen, ik denk dat de PA-markt meer geschikt voor echt afgeschreven waar.
t' gaat zoals t' gaat
TwinscanStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 16-12-2006
Laatste: 13-5-2013
Berichten: 144
28-2-2010 10:02

djbram schreef:

Ik ben zelf helaas niet daar geweest wegens andere verplichtingen shut up :X

We hadden wel een stand, maar de verkoop viel toch tegen, ik denk dat de PA-markt meer geschikt voor echt afgeschreven waar.
Of de prijzen waren gewoon veel te hoog zoals bij 3/4 van de stands.

Mijn lijstje:

-Ecler Mac 40v (die al terug te koop staat, wou een 2de dj-setje samenstellen op de pa-markt maar dat is me niet gelukt, dus is hij overbodig)
-Dap P1200 (na heel lang twijfelen...Demo model)
-2 American Audio PS-8 kastjes (klinken echt super, en zeker voor dat geld)
-6 rollen gaffa voor 5 euro laugh :D
-Stuk of 40 glowsticks (kan altijd wel leuk van pas komen bij een feestje)

Verder vond ik de frituurwagen bij de inkom best wel tegenvallen...Bij de catering zelf niets gegeten.
Electronics run on smoke, if you let it out they stop working.
RoderickStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2005
Laatste: 29-9-2014
Berichten: 164
28-2-2010 10:35

berghs events schreef:

MG schreef:

berghs events schreef:

Ik heb ook een gezellige dag gehad en toch nog wat mee genomen (3 kistjes).
Iemand enig idee van wie de stand was met allemaal de prodjuser kisten (nog in de doos).
Kun je achterhalen via de site van de beurs, op de plattegrond icm de lijst vd deelnemers.
Dit heb ik natuurlijk al geprobeerd maar weet ook het nr van de standplaats niet meer ashamed :$.
Heb al een aantal sites afgezocht maar er zijn er wel meer die prodjuser verkopen op hun site daarom hoop ik dat het zo nog iemand weet.
Interstate uiteraard
Robustsound
Dj JoeriStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-5-2005
Laatste: 24-2-2013
Berichten: 177
28-2-2010 10:48

berghs events schreef:

Iemand enig idee van wie de stand was met allemaal de prodjuser kisten (nog in de doos).
Jij bedoelt waarschijnlijk de stand van Interstate Audio. Die stond als je binnen kwam rechts, net voorbij de stand van Flashlight. Daar zag ik tenminste een hoop prodjuser kistjes in doos staan.

Verder hebben wij ook een gezellige en gelduitgevende dag gehad.
Lijstje, altijd leuk:
2x Pioneer cdj-200
1x EAW Caz800 versterker
1x EAW Caz2500 versterker
2x Fligtcase tbv. djm800 oid
1x Grote Boris kabelcase
1x Flightcase tbv. multikabel
1x Lite 4 lichtcontrollertje
1x Sony beamer inclusief kistje
50x Steels
En natuurlijk weer een hele partij kleurenfilters!
JK Productions is powerd by Pioneer, Martin Audio & Crest
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
28-2-2010 11:15
3 x bewerkt. Laatst door Tom op 1-3-2010 21:02
Ik heb zo ongeveer een bus vol spullen mee naar huis genomen.

12 Power ref40 statieven
2 Manfrotto wind-up
1 Professionele Led par met power leds van 1 of 3 wat, (moet ik nog even uit proberen)
3 nieuwe draadloze diversity uhf hand microfoon sets met kanalen instelling
4 nieuwe draadloze uhf beltpack met kanalen instelling (waarvan 3 van Shure)
1 haspel met 75 meter titanex 3x2,5 stroomkabel in goede staat
1 case voor twee Futurelight scanners
2 cases voor rommel in te stoppen
1 tunnel case 4he
2 draaitafel decks voor tt 1200
2 slipmatten Ed hardy
3 wat zwaardere 100 volt versterkers
4 100 volt buiten luidsprekers nieuw in doos
1 DMX tester, zender en ontvanger in één (heel handig ding)
1 DMX dongle-kastje van dmx 4 all
2 bose 102 equalizers
En dan zal ik nog wel het een en ander vergeten zijn, want ik moet de bus nog uitladen happy :)

Aan dit alles bij elkaar heb ik 480 euro uitgegeven.
Dus hoezo dure beurs?

Bij sommige kramen (Flashlight bijvoorbeeld), kon je vanaf de aanvang meteen al echt absurd lachen met de prijzen;
bijvoorbeeld de scanner case die ik gekocht heb, heb ik mee gehad voor 25 euro met gratis twee rollen gaffa, en dan hebben we het niet over een paar lullige rolletjes. Hier heb ik bijvoorbeeld ook een prima Manfrotto wind-up voor 20 euro mee gehad razz :p
Verder heb ik nog wel een paar leuke deals voor anderen gemaakt on the fly.

Er waren inderdaad standhouders die zeker in het begin van de dag niet zo door hadden dat veel bezoekers van de pa beurs over het algemeen wel weten wat de spullen tweedehands en nieuw ongeveer waard zijn.
Ik heb er eentje gezien die microfoon statieven voor 50 euro per stuk probeerde te verkopen. Er was er ook eentje die voor een afgerachte tt1200 met kromme arm met heel veel speling en kapotte schakelaar 250 euro probeerde te krijgen. Tja dat soort dingen gaat natuurlijk niet lukken.
Maar mijn ervaring is dat je bij het grootste deel van de standhouders heel goed kan onderhandelen over de prijzen.
Ik heb zelfs dingen gekocht voor 10% van de aanvankelijk gestikkerde prijs. Gewoon een kwestie van een stapeltje maken en voor één prijs zaken gaan doen happy :) Ze willen echt wel van hun spullen af.

En de reden dat men hoog prijst, is omdat men het ook leuk vind om in de onderhandeling te gaan, je ziet ze gewoon lachen als je een lagere prijs biedt die op de sticker staat. Je moet het zien als een spel, speel het goed en fair, en je krijgt heus wel een leuke prijs voor de meeste dingen. Soms lukt het niet,
nou dan niet,
en later op de dag ga je nog een keer langs als het ding er nog staat. En dan is er meestal wel wat meer rek.
En tja, als je dan niet durft te onderhandelen,
loop je op dat je echt te veel gaat betalen want men zal nooit zomaar je korting geven, je moet er wel om vragen. Je zal zien als je er eenmaal mee begint,
en het lukt een paar keer,
word het echt een heel leuke sport!

De aanvoer op de beurs was inderdaad wat minder in vergelijking met vorig jaar, maar nog altijd zeker 40% meer dan het jaar daarvoor. Vergeet niet dat ook in de pa wereld de recessie best zijn klappen heeft gedaan.
Wat betreft aanbod, ik ben met sommigen eens dat er wat minder breed assortiment was,
gewilde dingen zoals scanners, de betere lichteffecten over het algemeen, waren wat minder van te bespeuren.

Maar grappig en tegenstrijdig is dat ik af en toe lees:
"Er was weinig, maar ik heb toch een stapel spullen gekocht en lekker goedkoop".
Dan ben je toch gekomen en geweest waar je voor kwam denk ik!!

Al met al hebben Rob en ik de hele dag erg veel lol gehad, van 10.00 tot 16.00 uur zijn we er geweest.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
RoderickStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2005
Laatste: 29-9-2014
Berichten: 164
28-2-2010 11:32
Dan heb jij toch bij hele andere stands gestaan dan ik. Ik heb geboden, ben weggelopen, ben later teruggekomen en zelfs kwart voor 5 kreeg ik nog te horen dat het gewoon mee terug ging. shut up :X

Ik was natuurlijk wel dolbij met mijn gratis kaartje happy :) en ben thuisgekomen met twee lichteffecten voor de verhuur.
Robustsound
Mike musicasionsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-1-2010
Laatste: 16-3-2010
Berichten: 2
28-2-2010 11:39
1 x bewerkt. Laatst door Mike musicasions op 28-2-2010 13:39
wij hebben de beurs bezocht. Het was voor ons de eerste keer. De Pa markt vind ik een perfecte manier voor zowel kopers als verkopers om zaken te doen. Ook de welwillendheid van de verkopers om te onderhandelen vind ik top.ik heb zelf een kleine geluidset voor een prikkie gekocht.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)