Audience Delight
(58 reacties. Pagina 6 van 6)Moderator(s): Dré
SvaerdeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 12-12-2008 Laatste: 19-2-2011 Berichten: 11 | 19-1-2009 17:14 |
djbram schreef: Sick2 schreef: djbram schreef: Ook heb ik voor dit weekend een actieve AD MI set aangeschaft ( voor de carnaval ) ik moet zeggen het klinkt beter dan dat ik verwacht had. Redelijk strak en geeft een goeie kick. Het gaat ook redelijk hard voor het vermogen ( 500 watt sub, 500 watt top )Het gaat inderdaad redelijk hard, maar ik stond versteld van de zuiverheid van de klank en dit ook nog zeker op 15 meter afstand. Klonk super. Ik ben er tot nu toe zeer tevreden over, begin ook al te twijfelen of ik hem wel zou verkopen of opknappen. Wat is ongeveer de meerwaarde in de verkoop als ik er eens met de roller overheen ga. Nieuwe logo's erop en speakerschuim? Maar als jij je set wilt verkopen is het natuurlijk altijd handi om hem even opnieuw te lakken. Potje warnex kost de wereld niet en het ziet er toch echt beter uit!. | |
DjbramStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 14-12-2005 Laatste: 29-5-2014 Berichten: 222 | 19-1-2009 18:25 |
het gaat per kg niet per liter ik denk dat je met een kg meer dan genoeg hebt voor 4 kasten | |
t' gaat zoals t' gaat | |
RemcopetersStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 17-8-2007 Laatste: 6-9-2012 Berichten: 232 | 21-1-2009 13:48 |
djbram schreef: Verder wat misshien wel handig is om te weten ( voor mensen die een AD-25 system bezitten )De AD-25BX is een echte fullrange kast, dus als je hem fullrange aanstuurd moet dit ook te horen zijn. Mocht je geen overdonderende bass krijgen dan is waarschijnlijk de Coax verkeerd om aangesloten. Er is namelijk een levering geweest waar de dopjes verkeerdom zaten, dat wil dus zeggen dat de plus zwart is en de min rood ( DIT IS DUS ALLEEN BIJ DE 15¨ COAX DIE IN DE AD-25 TOPKAST ZIT, DEZE DRIVER ZIT ZOWEL IN DE GEWONE 2WEG ALS IN DE 3 WEG VERSIE ) En het is alleen bij het bass gedeelte van de coax, het hoog zit wel goed. Ook wel handig om te weten. Weet niet of het bij elke kast zo is maar bij die 4 van mij wel. | |
Twintig jaar ervaring, kom daar niet mee aan, je kan het immers ook twintig jaar verkeerd hebben gedaan. | |
Sick2Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 6-9-2007 Laatste: 8-1-2016 Berichten: 133 | 21-1-2009 15:09 |
Dat word straks de ad mi18 opendraaien, eens kijken wat er in te vinden is. Het lijkt namelijk alsof er een minimaal verschil zit tussen het geluid wat uit de toppen komt. (kan ook tussen mijn oren zitten) Dit licht niet aan de toppen, maar eerder aan iets in de de mi18. Zal straks ook nog even foto's posten. | |
insomnia | |
RemcopetersStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 17-8-2007 Laatste: 6-9-2012 Berichten: 232 | 21-1-2009 15:29 |
Sick2 schreef: Het lijkt namelijk alsof er een minimaal verschil zit tussen het geluid wat uit de toppen komt. (kan ook tussen mijn oren zitten) | |
Twintig jaar ervaring, kom daar niet mee aan, je kan het immers ook twintig jaar verkeerd hebben gedaan. | |
DjbramStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 14-12-2005 Laatste: 29-5-2014 Berichten: 222 | 21-1-2009 15:33 |
remcopeters schreef: djbram schreef: Verder wat misshien wel handig is om te weten ( voor mensen die een AD-25 system bezitten )De AD-25BX is een echte fullrange kast, dus als je hem fullrange aanstuurd moet dit ook te horen zijn. Mocht je geen overdonderende bass krijgen dan is waarschijnlijk de Coax verkeerd om aangesloten. Er is namelijk een levering geweest waar de dopjes verkeerdom zaten, dat wil dus zeggen dat de plus zwart is en de min rood ( DIT IS DUS ALLEEN BIJ DE 15¨ COAX DIE IN DE AD-25 TOPKAST ZIT, DEZE DRIVER ZIT ZOWEL IN DE GEWONE 2WEG ALS IN DE 3 WEG VERSIE ) En het is alleen bij het bass gedeelte van de coax, het hoog zit wel goed. Ook wel handig om te weten. Weet niet of het bij elke kast zo is maar bij die 4 van mij wel. Maar normaal is het inderdaat bij alle AD speakers blauw +, bruin -! | |
DjbramStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 14-12-2005 Laatste: 29-5-2014 Berichten: 222 | 27-2-2009 16:49 |
GVD heb ik me zelf nog laten tillen... Die actieve set die ik voor de carnaval heb aangeschaft, ik heb hem vanmorgen even opgeschuurd zodat hij in de warnex kan en nu zie ik dat in een van de 2 topkasten een niet orriginele driver zit! Bij nader inzien had ik het wel kunnen bedenken want de kasten verschillen ook iets in gewicht. De niet orriginele driver is namelijk een neodymium van het merk sica?? | |
KeverStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 15-6-2009 Laatste: 15-6-2009 Berichten: 1 | 15-6-2009 20:12 |
gezocht ik in bezit van een ad2400 wie kan mij helpen aan een gebruiksaanwijzing | |
SoSaStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 21-4-2009 Laatste: 2-9-2020 Berichten: 133 | 22-6-2011 11:24 |
Subtiele kick naar boven. Ik ben een beetje aan het oriënteren met passieve speakers. Nu kreeg ik een mailtje van een setje AD-systems met 2x MI-18B en 2x MI-15, alleen passief betekend versterkers. Als ik nu ergens geen verstand van heb is het wel van versterkers. Normaliter werk ik altijd actief. Zou 2x palladium P-1200 hiervoor voldoen met een processor ervoor of gaat dit te kort komen? De speaker vragen 400W per kast en de palladium levert precies op 8Ohm 2x400W. Als dit niet voldoet, welke versterker kan ik dan beter pakken (en waarom, zodat ik zelf ook nog wat rond kan zoeken). Budget het liefst rond de zelfde prijs als de palladium van 269,- p/stuk, maar ik kan me voorstellen dat dit niet altijd mogelijk is, dus even door sparen wil ik ook best onder ogen zien. Alvast bedankt! | |