Forum > Newbie Forum

Microfoon Effect Processor !?

(17 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
18-9-2008 10:46
feedabckdestroyer doet meestal meer kwaat dan goed,
en feedback is gewoon een kwestie van de juiste mic met de juiste instellignen, en daarna: disipline met het volume wink ;)

Galm, tja, als het niet profie hioeft te zijn volstaat een behirnger of een dap ding prime, moet het wel beter zijn, heb je wat bekendere artiesten, dan ben je wat duurder uit voor een goede galm.
Maar meestal hebben de wat beter artiesten wel een eigen rackje mee wat ze inpluggen.

Wat bedoel je met Karaoke functionaliteit tov een microfoonprocessor?
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2389
18-9-2008 13:29

renesnelleman schreef:

Stel:

Ik heb een regulier mengpaneel (American Audio) en wil daar een (microfoon)effect aan hangen, welke aan te sluiten is op een line-ingang en bijvoorbeeld 2 tot 3 microfoons kan aansturen met daarbij:

- Effecten (galm/ echo/ etc.)
- Feedback destroyer o.i.d.
- Karaoke functionaliteit !?

Kom je dan uit op de lexicon of kijk je dan bijvoorbeeld naar een behringer o.i.d. !?
Microfoons sluit je in de regel niet direct aan op een galm. Dit kan via een voorversterker eventueel nog wel met één microfoon (via de dry/wet regeling), maar meestal stuur je een (post fader) aux signaal naar de galm/fx, en dit signaal laat je terugkomen op een return (als je kanalen over hebt het liefst op een gewoon kanaal), wat dus bovenop de normale zang komt.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
RenesnellemanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2005
Laatste: 6-7-2018
Berichten: 129
18-9-2008 18:06
Tom,

Wat stel jij voor in de zin van bijvoorbeeld Behringer, daar de artiesten idd altijd met eigen rack aan komen zetten..!??

Wil gewoon een makkelijk 19" 1he processor hebben, waarik mic's op aan kan sluiten, via een reguliere line-ingang kan aansluiten en bijvoorbeeld galm kan toevoegen !!!?

Benieuwd naar reacties,...
Let the beat controled by DJ
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
18-9-2008 20:46
1 x bewerkt. Laatst door Tom op 18-9-2008 23:39
gewoon met een mixer waar je inserts op de aanslutingen kunt maken.
Alle wat betere mixers hebben dat meestal wel,
en anders een extra microfoonmixertje kopen.
Behringer mixer alleen kopen als de toepassing niet te kritisch is ivm met de meestal zeer aanwezige ruis...
2e hands staan er zat betere her en der.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
18-9-2008 23:32

big bang schreef:

renesnelleman schreef:

En de versie die ik bijvoorbeeld zelf o.a. tegenkwam op internet: Lexicon Alex Digital Effects Processor !?
Geen ervaring mee, lijkt me nog een stapje onder de mx200 / m300. Oud beestje ook
Toch hoeft ouderdom geen rol te spelen. (denk maar aan een Yamaha SPX 90)
De Alex was de eerste betaalbare Lexicon.
In die periode had je ook de Allesis microverb, Zoom type..? (allen met een "standen" schakelaar en vaste programma's) Als die effecten juist zijn uitgekozen hoeft dat geen probleem te zijn.

renesnelleman schreef:

daar de artiesten idd altijd met eigen rack aan komen zetten..!??
Artiesten die zelf hun rack neerzetten hebben ook hun eigen effect unit.

Keuze genoeg, afhankelijk van wat het mag kosten.
Mic's sluit je aan op je mengpaneel, en via je aux send stuur je de effect unit aan.(zie verhaal Big Bang)

Martin.
kvm entertainment
RenesnellemanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2005
Laatste: 6-7-2018
Berichten: 129
26-12-2008 13:22
Een reguliere microfoon-mixer met effecten, welke direct is aan te sluiten op line-ingang van mixer,... is dat een alternatief..!??
Let the beat controled by DJ
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
26-12-2008 20:45

renesnelleman schreef:

Een reguliere microfoon-mixer met effecten, welke direct is aan te sluiten op line-ingang van mixer,... is dat een alternatief..!??
Kan ook.
Ik werk met zoiets.
Zo zijn er tal van andere merken. Van de ingebouwde effecten moet je soms niet al te veel verwachten. Kan eigelijk ook niet daar een beetje leuk instelbare effectunit meer kost dan een complete mixer. Uiteraard afhankelijk van welk type je in gedachten hebt.

Martin.
kvm entertainment
AlleznetStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2005
Laatste: 24-5-2012
Berichten: 793
2-1-2009 15:47
Gemakkelijkste in gebruik vindt ik gewoon een losse galm en een losse delay. Die kun je dan beide via send/return sturen en terugkrijgen op je tafel. Zelf gebruik ik meestal de combinatie van een TC Electronic M One XL galm en een TC Electronic D Two delay. Daarmee heb je 2 degelijke apparaten die goed klinken en behoorlijk wat mogelijkheden hebben. Voordeel is dat je dan gewoon live makkelijk kunt schuiven (2 stereofaders langs elkaar `patchen` op die returns) en bij lange uithalen wat extra galm toevoegen, of bijvoorbeeld aan het einde van een `zin` een delay op het laatste woord, et cetera et cetera.

Enige nadeel is dat je dan wel aan een leuk prijskaartje komt... Uiteraard kun je ook meer budget apparaten kiezen.
Bier, Billen, Borsten en Beats!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)