Forum > Geluid

Live mixer

(90 reacties. Pagina 1 van 10)
Moderator(s): Dré
DjLight&Sound...Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-7-2006
Laatste: 17-9-2010
Berichten: 42
23-7-2008 13:11
Goede middag,

Ik zit met het volgende: Ik moet een enkele keer een bandje versterken en wil daarom op zijn tijd een nieuwe mixer aanschaffen. Ik heb nu een Behringer DX-1000 waar je erg moeilijk een bandje mee kan versterken razz :p. Vandaar dat ik een nieuwe live mixer wil aanschaffen. Aantal eisen die ik heb zijn:

- Het liefste 19''
- Minstens 6 kanalen
- Minstens 2 Post & 2 Pre (denk dat het standaard is??)
- Budget max. 600 euro
- Redelijk merk had zelf gedacht aan A&H (zed) of soundcraf het liefste nieuw dan!

Het komt meestal voor dat ik 2 zangers moet versterken en dan een gitaar en piano (keyboard). Heeft er iemand ervaring met een leuk livemixertje van onder €600,00?? En wat bevelen jullie mij aan?

Alvast bedankt
Huh?!
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
23-7-2008 13:47
Ik ben voor deze toepassing en budget enorme fan van Soundcraft FX8 tafeltjes. Heb meerdere van die dingen geinstalleerd/gekocht voor diverse toepassingen en ik ben er altijd enorm over te spreken. Ze klinken goed, hebben genoeg kanalen, zitten goed in elkaar, er zit zelfs nog een goed bruikbaat Lexicon effectenbakje in, 2 stereokanaaltjes, 2 groepjes. Prima ding voor het geld. Wordt niet meer gemaakt, maar is her en der wel te verkrijgen voor leuke prijsjes. Mocht dat je tegen de borst stuiten, dan kun je naar de nieuwe versies ervan kijken - hoewel ik daar geen ervaring mee heb.
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
UltrasoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-10-2006
Laatste: 5-10-2021
Berichten: 193
23-7-2008 14:08
Wellicht is een gebruikte Wizzardmix van Allen & Heath een optie? Voldoet aan de eisen, goed geaccepteerd onder de bands/tape-acts, makkelijk in gebruik en klinkt goed.
Nieuwe website online!
DjLight&Sound...Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-7-2006
Laatste: 17-9-2010
Berichten: 42
23-7-2008 14:38

Ultrasound schreef:

Wellicht is een gebruikte Wizzardmix van Allen & Heath een optie? Voldoet aan de eisen, goed geaccepteerd onder de bands/tape-acts, makkelijk in gebruik en klinkt goed.
Wel een goede maar toch erg duur..Is de PA-serie van A&H iets ? Dat licht beter bij mijn prijs klasse sneaky :V .. Ik wil niet van de hak op de tak gaan maar.. de A&H Zed 14 wel stuk goedkoper maar is dat wat voor bandjes/live gebruik?
Huh?!
Daniel-soundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2006
Laatste: 25-4-2014
Berichten: 638
23-7-2008 15:39
Een collega van mij heeft de A&H Zed 14,
Er waren een aantal nadelen t.o.v. de USB functie,
En je hebt maar 2 of 4 auxen,
Ik zal hem morgen even vragen wat de nadelen precies waren,
En dit zal ik dan wel even posten..
If it ain't Dutch it ain't much...
DjLight&Sound...Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-7-2006
Laatste: 17-9-2010
Berichten: 42
23-7-2008 16:13

Daniel-sound schreef:

Een collega van mij heeft de A&H Zed 14,
Er waren een aantal nadelen t.o.v. de USB functie,
En je hebt maar 2 of 4 auxen,
Ik zal hem morgen even vragen wat de nadelen precies waren,
En dit zal ik dan wel even posten..
Dat zou erg fijn zijn! Het liefste heb ik een Midas Venice 160 maarja.. dromen zijn bedrog.. Maar zitten er op een normaal live mixertje meer dan 4 auxen?? Volgens mij niet.
Huh?!
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
23-7-2008 17:00
Ik heb ook een wizardje bij een bandje. De zestien kanaals versie, zes auxen en ook een ingebouwd FX apparaatje. Mocht je er aan kunnen komen, zeker doen. De FX8 is leuk, maar als je ooit een groter zaaltje/bandje hebt ben je met 8 kanalen en 3 auxen natuurlijk snel uitgekeken. Wizardje wordt al jaren met plezier gebruikt.
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
HugovanmeijerenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-7-2004
Laatste: 19-5-2014
Berichten: 463
23-7-2008 18:15
Soundcraft Delta.

Mijns inziens kwalitatief een stuk beter dan de eerder genoemde A&H MixWizzard.
Vrijwel onverwoestbare tafel, die ook nog eens erg netjes klinkt, en 2e hands niet zo heel erg duur meer.

Even kijken dat je dan een versie pakt met 6 auxiliaries, sommige hebben namelijk 4.

DDA Interface is ook een mooie compacte tafel, maar die gaat waarschijnlijk over je budget heen (mocht je 2e hands al een kunnen vinden).

Groeten Hugo
Sattinger's Law: It works better if you plug it in. - "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro
DjLight&Sound...Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-7-2006
Laatste: 17-9-2010
Berichten: 42
23-7-2008 21:14
Oke ! Dit helpt me al een stuk verder! Alleen ben ik meestal wel van het nieuw kopen.. Is die soundcraft delta serie ook 19''? Ik weet niet hoe u ze hebt ingebouwt?
Huh?!
HugovanmeijerenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-7-2004
Laatste: 19-5-2014
Berichten: 463
24-7-2008 00:15
Soundcraft delta is er in zoveel verschillende versie's gemaakt. Er bestaat ook een 19" versie inderdaad.

Ik heb zelf een Delta DLX 14 mono, 2 stereo met 6 auxiliaries en 4 subgroepen, deze is niet 19" maar wel mooi compact, ideaal voor theaterwerk en kleine bandjes. Moet het groter dan heb ik nog een 32 kanaals DDA tafel staan.

Mooie van Delta is toch wel dat het volledig modulaire tafels zijn, je kunt ze dus precies zo indelen als jij maar wilt, stereo-kanaaltje erbij of juist eruit. Bij storing aan een broodje pak je hem er zo tussen weg en desnoods zet je er een nieuwe in (losse broodjes koop je 2e hands ook voor zo'n 25 euro per stuk).

Groeten Hugo
Sattinger's Law: It works better if you plug it in. - "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Terug naar forum Reageer (zonder quote)