Forum > Off-Zone

Geluid Paradiso(A'dam) te slecht

(28 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
RiMaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-11-2006
Laatste: 20-4-2012
Berichten: 75
17-7-2007 18:17
Er zijn van jullie vast wel mensen een keer in paradiso geweest.

Was daar vrijdag(13e juli) voor een optreden van Wu-Tang Clan, het was echt heel gaaf maar dat geluid was zoooo slecht, je kon amper verstaan wat er gerapt werd nu had ik het geluk dat ik de meeste teksten wel ken maar het was echt niet normaal.

Dus mijn vraag, is dat altijd/vaak zo daar binnen? Was voor mij de eerste keer dus heb geen idee, als daar nog eens iemand optreed die ik wil zien en het geluid is zo slecht, twijfel ik toch of ik wel zou gaan.
Technology maybe made it easier to replicate the old shit, but that's no true advancement.
JelmerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2004
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 430
17-7-2007 18:42
Los van de geluidsset hebben rappers ook de heerlijke gewoonte om hun hand helemaal om de mic heen te vouwen. Ook dat komt de verstaanbaarheid niet te goede. Verder vallen sommigen artiesten live sowieso wat tegen vergeleken met de CD omdat ze het simpelweg niet redden met hun adem en alle digitale truukjes missen.
The return of the BoomBap
RiMaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-11-2006
Laatste: 20-4-2012
Berichten: 75
17-7-2007 19:21
uhm ja daar kunnen we wat mee

wat jij zo noemt had er niks mee te maken, het was gewoon bar slecht geregeld, weet zeker dat het niet aan hun lag, ze staan in de hiphop scene toch wel bekent om de vette en goede shows, lijkt me niet dat je zo'n status krijgt als je niet te verstaan bent

maar het is nog geen antwoord op m'n vraag
Technology maybe made it easier to replicate the old shit, but that's no true advancement.
Dj-dStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-6-2005
Laatste: 3-10-2019
Berichten: 375
17-7-2007 19:47
Wat jelmer aangeeft gebeurd veelste vaak en is helaas weinig aan te doen.

Het kan natuurlijk een combinatie van verschillende factoren zijn. Ik zou zeggen vraag het de Tech razz :p
RiMaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-11-2006
Laatste: 20-4-2012
Berichten: 75
17-7-2007 20:02
vind alleen maar klachten over de paradiso van de andere lokaties waar ze zijn geweest de laatste tijd vind ik er eigelijk geen of niet relevante klachten, ook al gehoord van andere dat 8 van de 10 keer het geluid in paradiso slecht is dus wilde wel eens horen van mensen die zelf beetje in het 'geluid' zitten wat die vinden

andere optredens van rappers was het wel gewoon goed(op andere lokaties), zou het misschien de lokatie zijn of verstaat de man van de techniek z'n vak niet daar ?
Technology maybe made it easier to replicate the old shit, but that's no true advancement.
Dj compactStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2004
Laatste: 22-11-2007
Berichten: 117
17-7-2007 20:30

RiMa schreef:

vind alleen maar klachten over de paradiso van de andere lokaties waar ze zijn geweest de laatste tijd vind ik er eigelijk geen of niet relevante klachten, ook al gehoord van andere dat 8 van de 10 keer het geluid in paradiso slecht is dus wilde wel eens horen van mensen die zelf beetje in het 'geluid' zitten wat die vinden

andere optredens van rappers was het wel gewoon goed(op andere lokaties), zou het misschien de lokatie zijn of verstaat de man van de techniek z'n vak niet daar ?
Ik denk sowieso dat ze een eigen geluidsman mee hadden. Bij dat soort acts denk ik het wel... En daarnaast, wie gaat er in hemelsnaam naar zo iets kijken, foei... Al dat onverstaanbaar gebrabbel, want alle rappers doen dat...
JelmerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2004
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 430
17-7-2007 20:55
Even "for the record": ik ben zelf groot hip hop liefhebber en ontken het talent voor het neerzetten van een wervelende show van de Wu ook echt niet hoor happy :) Heb ze een aantal keer gezien en elke keer weer een top avond. Het is meer iets wat me me opvalt bij veel rappers. Show prima, maar iemand moet ze een keer uitleggen hoe je een mic beetpakt. De betreffende avond was ik niet in Paradiso dus ik kan slecht oordelen over de geluidskwaliteit. Maar omdat jij het over slechte verstaanbaarheid had leek me dit een relevant punt. Ik zal het niet nogmaals wagen jouw helden aan te vallen hoor wink ;)
The return of the BoomBap
Sonic boomStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-11-2006
Laatste: 6-2-2010
Berichten: 221
17-7-2007 20:58
Toch doet rock het altijd erg goed in Paradiso. Paar keer naar Golden earring geweest daar, niks mis mee, maar die zullen hun eigen geluidsman en misschien wel set bij zich hebben.
T is warm werk maar zeker de moeite waard ;-)
RiMaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-11-2006
Laatste: 20-4-2012
Berichten: 75
18-7-2007 01:09

jelmer schreef:

Ik zal het niet nogmaals wagen jouw helden aan te vallen hoor wink ;)
dat maakt me niks uit hoor ieder ze mening, maar het waren niet alleen de vocalen die slecht hoorbaar waren

en over de geluidsman, dat was een blanke zover ik kon zien, als ze er zelf een bij hadden dan ja 99% kans dat dat geen blanke was laugh :D

maja t was vet haha
Technology maybe made it easier to replicate the old shit, but that's no true advancement.
BarbaraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-6-2005
Laatste: 30-9-2009
Berichten: 439
18-7-2007 12:14
De array van martin die in Paradiso staat wordt nog steeds ingeregeld..
Daarbij is af en toe 't geval dat het cluster dat de balkons dekt niet aan staat heb ik 't idee.

Ik heb vaker dezelfde array gehoord, en op 't moment dat je harder gaat draaien gaat deze agressiever klinken.
En aggressief in 't mid-hoog komt je geluidskwaliteit zeker in Paradiso niet ten goede.
Potverdorie

Terug naar forum Reageer (zonder quote)