Forum > PC related Forum

Nieuwe dj software in ontwikkeling!

(47 reacties. Pagina 5 van 5)
Moderator(s): Dré
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
19-8-2006 18:26
Ze maken best leuke software, maar als je het forum bekijkt zijn er toch wel erg veel klachten. De meest gehoorde klacht is dat ze nieuwe releases uitbrengen terwijl oude bugs nog niet eens opgelost zijn. Het ultieme dj tool is voor mij toch wel ableton.

Voor drive-inn zou ik dan weer eerder Traktor aanraden. Je moet dan alles door elkaar draaien en je gaat niet al die muziek warpen. Bovendien wil je her en der is wat pitch erop gooien. Zaken die Ableton niet kan.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
MountStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-7-2006
Laatste: 23-9-2006
Berichten: 59
19-8-2006 20:30
je kan in ableton wel het tempo en de pitch aanpassen (pitch in de vorm van toonhoogte)
Bij traditioneel draaien zijn die twee gelijk aan elkaar geworden omdat meer tempo een hogere pitch betekend en omgedraaid. In AL kan je die dingen onafhankelijk van elkaar instellen.
Maar het is idd niet echt bruikbaar voor drive-in werk.

En opzich is het logisch dat er bug is zitten, ik ken maar erg weinig software die helemaal bug vrij is. Maar op dit moment (de 3.1.1.) moet ik zeggen dat ik het redelijk in orde vind. Daarbij luistert NI goed naar de huidige klachten en zien Traktor gewoon als een volwaardig product. (ipv. het ondergeschoven kindje dat het een beetje was)
Never trust a computer you can't throw out a window.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
19-8-2006 21:48

DJ Tim schreef:

Ze maken best leuke software, maar als je het forum bekijkt zijn er toch wel erg veel klachten. De meest gehoorde klacht is dat ze nieuwe releases uitbrengen terwijl oude bugs nog niet eens opgelost zijn.
Bugs worden opgelost in de nieuwe versies die gewoon gratis te downloaden zijn. ;-) (kijk voor de gein maar eens naar de shitlist aan fixes die er bij zat).
Als er voor iedere bug direct een fix geschreven moest worden dan werd de fixlist wel heel erg lang, beter is gewoon regelmatig updaten en alle fixes meteen bij doorvoeren.

Traktor heeft naar mijn mening nog steeds de beste dj software in handen, het werkt en het ziet er goed uit en het probleem bij alle andere paketten is dat er aan 1 van die 2 wel wat mankeert. djDecks is prachtige software maar ik vind de interface nou niet echt mooi. En tuurlijk kan je het skinnen, probleem is echter dat ik er dan weer zelf tijd in moet gaan stoppen en als ik tijd heb om programma's te gaan skinnen heb ik tijd teveel ;-)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
21-8-2006 10:22
Ach wat ik al zei, ze hebben leuke software. Desalniettemin heb ik nog nooit zoveel klachten bij elkaar gezien. En bij de overgang van 2.6 naar 3 waren er nog een berg zaken niet op orde. Maar wat je zegt Reind is waar, ze hebben puur als traditioneel stukje dj software het beste in handen.

Wat Ableton betreft Mount, dat bedoelde ik, je kan de pitch veranderen (onafhankelijk van de toonhoogte en nog veel meer) maar je kan niet zoals bij Traktor even een plaatje een stukje omhoog of omlaag pitchen zonder te warpen (of jij weet iets wat ik niet weet ;-)
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
MountStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-7-2006
Laatste: 23-9-2006
Berichten: 59
21-8-2006 13:37
Nope je zit aan het warpen.. aan de ene kant een sterk punt en aan de andere kant ook het zwakke punt vant live. (persoonlijk heb ik nog niet echt veel zin om 800+ tracks te warpen en daar dan weer goede loops van te maken)
Never trust a computer you can't throw out a window.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
22-8-2006 16:16

DJ Tim schreef:

ze hebben puur als traditioneel stukje dj software het beste in handen.
Het beste is mischien nog iets om over te twisten, als je echter naar gebruiksvriendelijkheid en overzichtelijkheid kijkt scoort traktor gewoon ontzettend hoog. Grafisch hebben ze het gewoon erg goed voor elkaar en dat werkt gewoon het fijnst.

Ik ben zelf qua features en betrouwbaarheid heel erg gecharmeerd van djDecks maarrrrrrrrrrr het ziet er niet uit en ik vind dat er gewoon nog flink aan gesleuteld moet worden qua interface. Nu lijkt grafische interface van een ondergeschikt belang en het hoeft niet mooi te zijn maar het moet wel makkelijk werkbaar zijn. Bij Traktor lijkt alles op de juiste plek te zitten en dat is iets wat mij vaak nogal tegen valt bij andere software.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
23-8-2006 08:35
Ik heb DJ Decks nog nooit geprobeerd, kan daar dus niets zinnigs over zeggen. Als je het echter naast andere paketten als Virtual DJ ed zet is de keus natuurlijk snel gemaakt :-).

Over het warpen, ik heb echt binnen no time een track gewarped, gewoon eerst auto warpen, daarna je eerste warp keurig voor de eerste downbeat zetten, verschuift de rest mee. Even snel door de track scrollen om te kijken of je her en der nog wat moet verschuiven en nog even de track tegen de metronoom aanleggen. Durf niet te zeggen dat ik de tracks zo snel gelijk heb als met platen of cd's maar ik schiet al aardig op ;-)
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
TuneboyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 7-1-2006
Laatste: 23-6-2009
Berichten: 42
28-8-2006 22:57
Over de DjDecks interface kan ik wel 2 dingen kwijt:
1) Skinnen is mogelijk MAAR dat hoeft niet te willen zeggen dat je daar zelf tijd moet insteken, er is op het djdecks-forum immers al vaak iets leuks gepost, hou deze dus in het oog voor nieuwe skins, en vraag zelf aan de skinners of ze jouw ideeen niet willen implementeren in hun skins. Ik moet hierbij wel zeggen dat ik nog steeds gebruiker ben van de originele skin en daar zeer goed mee kan werken.

2) De bruikbaarheid en het "op de juiste plaats staan" van alles heeft veel te maken met wat je gewend bent, EN of je zo veel mogelijk het toetsenbord of een externe controller gebruikt... Dan maakt het immers weinig uit waar de knopjes op je scherm staan.

Er is nog verbetering mogelijk, maar ik gebruik djdecks al van bij het prille begin en het is van NIETS, opgeklommen naar 1 van de betere programma's op de markt, dus wie weet wat de toekomst brengt...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)