Forum > Algemeen Forum

Grijs kenteken

(49 reacties. Pagina 3 van 5)
Moderator(s): Dré
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
9-11-2004 14:38
Tsja, als het er om gaat om "misbruik" te straffen, dan heeft de Overheid nu in ieder geval alle particulieren te pakken die géén BTW nummer hebben. Maar of dat er zoveel zullen zijn die op een grijs kenteken rijden, en of mensen zoals ik dan in die categorie zouden moeten vallen.

En het gaat natuurlijk helemaal niet om het straffen van misbruik, het gaat erom dat zoiets weer geld in Zalms laatje brengt. Maar misschien gaat er een soort van preventief ontmoedigingsbeleid vanuit. Ik weet het ook niet.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
9-11-2004 21:23
Ik had begrepen dat als je je grijze kenteken wil behouden dat hij op de balans moet staan.
(lees daarna het verhaal van Tom)

Je hoort echter van alles dus het is nog niet helemaal duidelijk.

Een ding is zeker, een uitsluitend privé auto behoud niet zijn grijze kenteken. Het gaat hier immers om een bedrijfswagen.

Martin.
kvm entertainment
JochaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-3-2003
Laatste: 11-11-2005
Berichten: 137
10-11-2004 12:42
Dus sylvia, je zal de prive auto zakelijk moeten inbrengen wil je het grijze kenteken behouden.
"Jocha"
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
10-11-2004 13:22
Nou, dat is dus de vraag. Onze auto staat niet op naam van het bedrijf van mijn partner, omdat we hem meer privé gebruiken en geen zin hebben in van die naheffingen waar Tom het over had, of in het bijhouden van kilometerstanden.

Maar het zou zomaar kunnen zijn dat het hebben van een zaak, ondernemer zijn, BTW-nummer hebben, voldoende is voor het behoud van het grijze kenteken. In dat geval heb ik geen probleem, want dat is aantoonbaar.

Als het niet voldoende is, dan zal deze auto er waarschijnlijk uitgaan. De hogere wegenbelasting evenaart ons dieselgebruik sowieso niet, dus het enige voordeel dat we dan nog hadden is de lagere aankoopprijs van deze bestel ten opzichte van een MPV-versie met achterbanken enzo.

Als mensen zoals wij, dus wel ondernemer maar vooral particulier gebruik van een auto met grijs kenteken, door deze maatregel massaal gedwongen worden om een diesel de deur uit te doen, dan is dat in ieder geval wel beter voor het milieu happy :) . Maarja, wel klote voor mijn dj-activiteiten want daar was-ie nu net zo verrekte handig voor.
Dj mikkieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-1-2003
Laatste: 30-5-2009
Berichten: 406
10-11-2004 16:26
want met grijs kenteken maakt het toch niet uit? altijd vast bedag ongeacht of je nu benzine diesel of gas rijdt?
schnappi???
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
10-11-2004 16:41
Nee, maar de onze is een diesel, en dat pakt behoorlijk duur uit wanneer wij het grijze kenteken kwijtraken. De brandstof is goedkoper, maar de wegenbelasting duurder. Ik maak niet genoeg kilometers, dus benzine is voordeliger.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
10-11-2004 16:53

sylvia schreef:

Nou, dat is dus de vraag. Onze auto staat niet op naam van het bedrijf van mijn partner, omdat we hem meer privé gebruiken en geen zin hebben in van die naheffingen waar Tom het over had, of in het bijhouden van kilometerstanden.

Maar het zou zomaar kunnen zijn dat het hebben van een zaak, ondernemer zijn, BTW-nummer hebben, voldoende is voor het behoud van het grijze kenteken. In dat geval heb ik geen probleem, want dat is aantoonbaar.
Ik geloof nooit dat dat zo gemakkelijk zal gaan.
In jou geval behoud je niet je grijze kenteken.
Je grijze kenteken behoud je als de auto op het bedrijf staat, en voor privé gebruik, zie het verhaal van Tom.
Het is dus ook de vraag of dit zal lonen.

Algemeen:
De diesels en lpg auto's gaan natuurlijk in de nieuwe situatie op geel kenteken veel meer betalen dan de benzine rijders.(ligt aan het gewicht maar een bedrag tussen de 200 en 250euro voor diesel in de 3 mnd zal mij niets verbazen) Bovendien heb ik gehoord dat diesel vanwege de milieuvervuiling de komende jaren sterk zal stijgen in prijs.

Tevens denk ik dat de tweedehands bedrijfswagens sterk in prijs zullen dalen, de oudere modellen met 150000 of meer op de teller zijn juist alleen interessant voor een particulier, maar door het verdwijnen van het grijze kenteken minder interessant geworden vanwege de hoge wegenbelasting. (je ziet nu al menig een rijden met te koop op de ruiten)

Martin.
kvm entertainment
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
10-11-2004 17:14
Komt bij: ik hou zo van deze auto sad :( .
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 9469
10-11-2004 19:11

kvm schreef:

Tevens denk ik dat de tweedehands bedrijfswagens sterk in prijs zullen dalen,
Denken, het is al gebeurd hoor shocked 8O
In drie maanden tijd is mijn transporter met een inruilwaarde van € 12.000,- gedropt naar € 7000,- door dit hele gezijk sad :(
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
10-11-2004 19:32

Tom schreef:

Denken, het is al gebeurd hoor shocked 8O
In drie maanden tijd is mijn transporter met een inruilwaarde van € 12.000,- gedropt naar € 7000,- door dit hele gezijk sad :(
Ja, klopt grijs kenteken auto's met een "forse" km stand worden niet meer door een bedrijf gekocht. vandaar de prijsdaling.

Misschien is voor inruil / verkoop het ombouwen tot camper een oplossing.

Martin.
kvm entertainment

Terug naar forum Reageer (zonder quote)