Forum > Off-Zone

RE: Alles met 1 knop uit zetten

(26 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
30-6-2004 12:00

Peter schreef:

Het systeem blijkt lastiger dan ik had gedacht en vanwege drukte met school ga ik me er nu niet al te ver in verdiepen. Misschien vanavond nog even en anders vrijdag. Maar hij komt er laugh :D
Aha! Zo bedoel je het!!

Jup, das inderdaad 100% zeker mogelijk. Laat het dus écht wel toeval zijn, maar ik zit ook al een paar maand met dit idee in mijn hoofd. Ik ben van plan een ISP-processor te gebruiken hiervoor met een heleboel matrix-elektronica om de prijs te drukken. Waarom ISP? Omdat ik het zou willen gebruiken in een club waar ik een deel van de techniek voor mijn rekening neem en de opstellingen veranderen daar toch wel af en toe hé. Ik ben gewoon al wekenlang op zoek naar mijn cursus rond die IC want ik heb er totaal geen idee meer van hoe ik daar software in krijg laugh :D

Hoe gaat het nu:
de verantwoordelijke gaat naar boven en haalt de hoofdschakelaar over: alles in één keer uit.
Hoe wil ik het:
de verantwoordelijke drukt op een tiptoets en ziet via LEDjes hoe alles netjes in volgorde wordt uitgeschakeld (inclusief verlichtingscircuits één voor één om spanningspieken te vermijden). Vervolgens krijgt hij een greenlight om de hoofdschakelaar om te halen happy :)

Het kan, is aan te raden voor een Club, maar voor een discobar zou ik het enkel doen uit "hobby-overwegingen" gezien het groot aantal uren werk waar ik voor vrees...
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
30-6-2004 12:06
Dat is precies waar ik nu mee bezig ben, alleen weet ik niet wat ISP is. Ik ben er namelijk nog niet echt in thuis, maar als het idd mogelijk is om via software een chipje in te stellen scheelt dit een hoop werk. Ik hoor het wel als je wat ondekt wink ;)
Volgende keer Peter!
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
30-6-2004 12:42

Peter schreef:

Dat is precies waar ik nu mee bezig ben, alleen weet ik niet wat ISP is. Ik ben er namelijk nog niet echt in thuis, maar als het idd mogelijk is om via software een chipje in te stellen scheelt dit een hoop werk. Ik hoor het wel als je wat ondekt wink ;)
ISP:
een processor die je in je circuit kunt programmeren, je hoeft dus geen apparte controller en je hoeft je processor niet uit te bouwen, gewoon ff plug op het paneel en een nieuwe versie uploaden. Ideaal als er een toestel bijkomt. Wordt steeds meer en meer toegepast in alle elektronische apparaten om software-updates uit te voeren in het repaircenter of zelfs al in de fabriek.
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
PartyfishStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-9-2002
Laatste: 6-1-2017
Berichten: 673
30-6-2004 13:31
Op onze installatie op school is er ook zo'n systeempje ingebouwd zodat de meest idiote personen er ook nog mee kunnen werken. Met een knop boven de mengtafel wordt eerst de tafel en randapparatuur ingeschakeld en dan pas de versterkers. Als je de boel weer uitzet precies het tegenovergestelde: eerst wacht ie 20 seconden ofzo om te voorkomen dat de knop niet per ongeluk is ingedrukt en dan schakeld ie eerst de versterkers uit en een paar tellen later de mengtafel en randapparatuur.

Nou weet ik alleen niet of dit een kant en klaar systeem is, of dat het door het bedrijf dat de installatie geleverd heeft zelf ontworpen is.
MuuskEStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2003
Laatste: 3-8-2006
Berichten: 73
30-6-2004 16:43
2 x bewerkt. Laatst door MuuskE op 30-6-2004 16:47
Als processortje kun je een eenvoudige (goedkope) 8-bit AVR gebruiken (Atmel of Pic, bv.). De code voor dit probleem zal (vrij) simpel worden. De externe componenten (relais, relais-aansturing) daarentegen zal wat meer werk vereisen. Ik zal zodra ik wat meer tijd heb wel eens een progje in elkaar flatsen voor een Atmel.
Ugly.....but well hung!!!
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
30-6-2004 16:45
Het bedrijf waar ik vakantiewerk doe (www.stakebrand.nl) maakt ook dit soort dingen. Als er intresse in is zal ik wel even vragen ofdat ik een schemaatje mag meenemen.

p.s. zo is het toch nog een leuke discussie geworden.
Maar dat is MIJN mening...
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 5308
30-6-2004 18:33
Er bestaan kant- en klare sequentiële schakelkasten die alles in een programmeerbare volgorde aan of uit zetten.

Maar waarom zou je? We hebben het over een eenvoudige drive-in show. Waar hebben we het dan in vredesnaam over?
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
FossaltaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2001
Laatste: 11-3-2013
Berichten: 1096
30-6-2004 20:27
En dat het "cool" is dat je met een afstandsbediening je hele drive-in in een keer aan/uit kunt zetten... alsof je de hele avond met de afstandsbediening gaat staan spelen... Ik vind het veel cooler als je een nette show neerzet waar je 'klanten' tevreden mee zijn.

Fossalta
Dj NathanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-12-2002
Laatste: 23-1-2013
Berichten: 271
30-6-2004 20:34
Volgens mij is het meer bedoelt voor thuis en niet voor een drive in.
Pearl 2000 in da house!!
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
30-6-2004 23:40

Dj Nathan schreef:

Volgens mij is het meer bedoelt voor thuis en niet voor een drive in.
En dat bedoelt Fossalta volgens mij ook: voor thuisgebruik is het verloren geld, ofwel doe je het als hobbyist gewoon om een reden te hebben om IETS in elkaar te steken wink ;)

Victor schreef:

Er bestaan kant- en klare sequentiële schakelkasten die alles in een programmeerbare volgorde aan of uit zetten.
Inderdaad, maar die kosten wel wat geld... daarom zou ik het zelf doen.
Owja, en voor hobbyistgebruik is de fun er dan wel helemaal van af hé laugh :D

Roytje schreef:

Het bedrijf waar ik vakantiewerk doe (www.stakebrand.nl) maakt ook dit soort dingen. Als er intresse in is zal ik wel even vragen ofdat ik een schemaatje mag meenemen.
Probleem is ook hier weer: als je het niet écht als elektronica-hobbyist doet, zou je het beter niet doen... en een elektronicahobbyist zal je schemaatje liever niet willen happy :)

MuuskE schreef:

Als processortje kun je een eenvoudige (goedkope) 8-bit AVR gebruiken (Atmel of Pic, bv.). De code voor dit probleem zal (vrij) simpel worden. De externe componenten (relais, relais-aansturing) daarentegen zal wat meer werk vereisen. Ik zal zodra ik wat meer tijd heb wel eens een progje in elkaar flatsen voor een Atmel.
Inderdaad, de processor zal het er zeker niet warm van krijgen! Maar qua externe componenten denk ik ook niet dat het zo'n zwaar schema wordt hoor:
- een multiplexer voor outputs
- wat sturing voor de relais'
- de relais'

Ik ben van plan om een ISP te gebruiken maar geen echte microprocessor, wel een IC met programmeerbare logica, lijkt me eerlijk gezegd beter geschikt voor dit soort toepassingen. Een echte microprocessor zal zeker en vast ook werken hoor, maar ik vind het een beetje overshoot voor zo'n project.

Hey jongens, ik zit met accuut tijdsgebrek en jullie wakkeren hier nu nog de drang aan om in dit project te vliegen... dat vergeef ik jullie nooit! wink ;)
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)