Forum > Geluid

Technics SL-1200 Gold

(59 reacties. Pagina 4 van 6)
Moderator(s): Dré
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
27-4-2004 09:12
[OFFTOPIC schreef:

fredje schreef:

nou,ik ben nog steeds op zoek naar een knappe 19" cassettedeck-mocht die bij jou in de kast staan dan bied ik mij aan als nieuw baasje.
groetjes
Ik zal straks thuis eens kijken hoe breed-ie eigenlijk is. Knap is-ie wel, een Denon met lade. Ik mail je wel even.
[/OFFTOPIC]
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
27-4-2004 09:23

Frisbee schreef:

Een heel verhaal

Ik heb die OEM bak samen met een vriend (afgestudeerd HTSér, dj en sindskort werkzaam op de research en development afdeling bij Philips) open staan schroeven en je kunt wel degelijk zien aan een product of het goed in elkaar zit of niet.

Pak een Q30 en een OEM bak en leg ze naast elkaar open, 100 tegen 1 dat zelfs de grootste leek kan zien dat de OEM bak beter in elkaar zit.
Hoe kun je dat dan zien? Tis heel simpel bij zulke dingen, Essentieéle onderdelen zoals armlagering - spindle lagering - motor aansturing - algehele afwerking -Gebruikte matriaal voor bepaalde toepassingen enzovoort enzovoort.
Je kunt dus wel degelijk aan de opbouw en afwerking van een product een beeld gaan vormen of het product wel of niet goed in elkaar zit en of het is gebouwd door een vakman of door een prutser (lees degene die de TTX ontwierp en een nog mooier voorbeeld de M5G -> Iemand die een bestaand ontwerp zelfs naar de donder helpt).

Als ik een een dateq of een ecler beet pak weet je binnen 10 seconden dat je een goede mixer onder de handen hebt in tegenstelling tot bijvoorbeel een DX1000 waarvan je bij het omhoog schuiven van je eerste fader je al weet dat je er niet mee zal kunnen raggen.
Tis dus een beetje een kul verhaal dat je uit de opbouw en afwerking van een product niet zou kunnen zien of het goed in elkaar zit of niet.
En over dat ik het fout zou kunnen hebben en het hele boegbeeld verhaal -> Ik heb het niet fout.

Ga nou eerst maar is op die OEM bak draaien en schroef er is 1 open en houd tot die tijd lekker op met zeuren want je weet niet eens wat voor product je voor je hebt. Typisch geval van wel lullen over iets maar het zelf nog nooit gezien hebben en daar heb ik echt een gruwelijke schurft aan.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
MEStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-1-2003
Laatste: 2-12-2009
Berichten: 358
27-4-2004 20:56
Tja aan de ene kant heb je gelijk, sommige dingen kan je aan de buitekant zien. MAAR sommige dingen ook niet. Wist jij dat jouw sync mixer ooit zou vastlopen??? Alleen tijd kon dat vertellen. Dit gaat ook op voor de OEM bak. Als ik het me goed herinner zit er een optisch snelheidsysteem in. Misschien gaat dit wel storen omdat de sensor dof wordt...
correct me if I'm wrong...
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 5308
27-4-2004 22:13

Reind schreef:

Ga nou eerst maar is op die OEM bak draaien en schroef er is 1 open en houd tot die tijd lekker op met zeuren want je weet niet eens wat voor product je voor je hebt. Typisch geval van wel lullen over iets maar het zelf nog nooit gezien hebben en daar heb ik echt een gruwelijke schurft aan.
Beetje te sterke (en onterechte) reactie Reind. Het verhaal van Frisbee is namelijk goed te volgen én goed onderbouwd.

De Synq ziet er van binnen goed uit. Ik heb hem niet zelf opengeschroefd, maar dat heeft Sono Magazine wel gedaan. Keurig afgewerkt, degelijk materiaal. De *verwachting* is dan ook dat dit best een betrouwbaar/degelijk draaitafeltje is. Maar: de praktijk is soms anders dan de verwachting. De SL-1200 heeft zich in de praktijk bewezen. We kennen zijn vele goede eigenschappen en duurzaamheid, we weten ook de zwakke punten.

Een ding dat er degelijk uitziet (Volkswagen) hoeft helemaal niet betrouwbaarder te zijn dan een ding dat er veel minder degelijk uitziet (Toyota). Dat bewijst de praktijk.

De Synq c.s. heeft zich nog *niet* in de praktijk bewezen, want daarvoor is hij te kort op de markt. We geven hem -omdat hij er goed uitziet- het voordeel van de twijfel. Maar hij heeft zich *niet* bewezen. Dat is het verhaal van Frisbee. En daar heeft hij helemaal gelijk in.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
TeacherStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-1-2004
Laatste: 7-4-2017
Berichten: 70
27-4-2004 23:54

Reind schreef:

enorme monoloog...
Maar, Reind, bedenk ook eens dat er gewoon mensen zijn die het niet met je eens zijn.
Ik zweer bij technics. Bewezen kwaliteit, duurzaamheid en restwaarde. Meer niet.

En ontopic; afgelopen week die nieuwe LTD in het echt gezien.. beuh; wat een sjonnie draaitafel zeg!
I'm a man... I don't read manuals.
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 2189
28-4-2004 00:02
het mooie (tot nu toe) aan de OEM bak vind ik de torque en de goede arm, maar vooral de nieuw PRIJS.
en dat tov de SL en alle andere nep SL's.

maar de over de techniek valt nog weinig te zeggen, ik zeg altijd, hoe meer techniek hoe meer er stuk kan gaan. bij een SL zit dat iig wel snor.

spanningen tussen voor en tegenstanders lopen weer hoger op razz :p
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
SkapiejStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2004
Laatste: 24-1-2006
Berichten: 11
28-4-2004 06:47
2 x bewerkt. Laatst door Skapiej op 28-4-2004 13:47
MY GOD!!!! dit is zeker niks voor mij...

Ik vind dit er echt super ordinair uitzien door dat goud....
*WIJ SIJN SJONIE EN ANIIITAAA EN WIJ RIJDEN OP EEN SIIIITAAAA* (idd met moooooiiieee gouwwee baannnndee)

deze draaitafel hadden ze in austin powers *GOLDmember* moeten hebben

En Dré zou is een paar foldertjes van deze draaitafel bij Lee Towers in de bus moeten gooien... dan is hij ze gelijk allemaal kwijt.
wat is een quote? :P
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
28-4-2004 08:09

skapiej schreef:

MY GOD!!!! dit is zeker niks voor mij...

Ik vin dit er echt super ordinair uitzien door dat goud....
*WIJ SIJ SJONIE EN ANIIITAAA EN WIJ RIJDEN OP EEN SIIIITAAAA*
met gouwwwwe bandjes
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
28-4-2004 10:53

ME schreef:

Tja aan de ene kant heb je gelijk, sommige dingen kan je aan de buitekant zien. MAAR sommige dingen ook niet. Wist jij dat jouw sync mixer ooit zou vastlopen??? Alleen tijd kon dat vertellen. Dit gaat ook op voor de OEM bak. Als ik het me goed herinner zit er een optisch snelheidsysteem in. Misschien gaat dit wel storen omdat de sensor dof wordt...
Ja ik wist dat die wel een keer vast zou kunnen lopen.

Ik weet ook van mijn draaitafels dat ze het kunnen. Ik heb al een keer een op hol geslagen OEM bak gezien. Stekker er in en er uit en het was over en we hebben het nooit meer kunnen reproduceren. Dat soort dingen ga ik me dus niet druk over maken. De dj gear van tegenwoordig loopt op software en dat kan wel is fout gaan. So be it.

Wat ik een beetje raar vind is dat mensen heiliger geloven in een stukje techniek van 20 jaar terug en denken dat men met de hedendaagse techniek en ontwikkeling niet meer in staat zou zijn om een goed product te maken.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
28-4-2004 11:05

Victor schreef:

Beetje te sterke (en onterechte) reactie Reind. Het verhaal van Frisbee is namelijk goed te volgen én goed onderbouwd.
Dat vind jij.....
Ik erger me er een beetje dood aan als mensen maar blijven zoeken om toch iets de grond in te trappen wat in princiepe goed is.
De Synq ziet er van binnen goed uit. Ik heb hem niet zelf opengeschroefd, maar dat heeft Sono Magazine wel gedaan. Keurig afgewerkt, degelijk materiaal. De *verwachting* is dan ook dat dit best een betrouwbaar/degelijk draaitafeltje is. Maar: de praktijk is soms anders dan de verwachting. De SL-1200 heeft zich in de praktijk bewezen. We kennen zijn vele goede eigenschappen en duurzaamheid, we weten ook de zwakke punten.
Een beetje geloof in een product kan geen kwaad. Ik heb zelf met mijn eigen ogen gezien hoe een SL in elkaar zit (en er zelf een paar tot op het laatste schroefje uit elkaar getrokken) en ik heb de OEM bak ook met de eigen vingers los geschroefd. Ik ben dus van mening dat je wel degelijk kunt zien of het goed zit of niet en voor zover ik het begrijp ben je het tot daar ook met me eens.
Ik ga daar dan nog een stukje verder in en ik durf gewoon hard op te zeggen dat deze draaitafel ook wel lang mee zal gaan. En mischien moet die sensor wel een keer vervangen worden -> Kwestie van draaitafel los schroeven. 2 schroefjes van de sensor los, nieuwe er op, calibreren en klaar ben je. Ik denk dat je daar sneller mee klaar bent als het pop up lampje van een SL1200 bij wijzen van spreken.

Ik ben persoonlijk van mening dat mensen een keer dat hele raaitafel voor het leven verhaal lekker moeten laten voor wat het is. Je koopt geen auto voor je hele leven, je koopt geen fiets voor je hele leven en zo gaat het met alle matrieéle dingen. Nee maar een draaitafel moet echt een leven lang mee gaan hoor want anders issie k*t............. Dat slaat toch helemaal nergens op?
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)