Forum > Algemeen Forum

Wanneer veroorzaak je geluidsoverlast?

(34 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
1-4-2004 21:09
En gelijk hebben de buren Juridiaan, welke idioot (sorry hoor) zet de speakers nou zo hard buiten? Ik had ook alles buiten toen met carnaval, maar misschien 2 x effe iets harder gezet, (nog geen 30 seconden) en hopla, weer omlaag.

Want 5 minuten is wel erg lang hoor! ik moet ook gaan oppassen met mijn buren (niet de buurvrouw zelf, maar die DAAR naast)...

Ermee pronken doe ik ook niet, heeft ook weinig nut... De mensen zijn heus niet jaloers hoor, eerder opgereegd door die herrie...
GupyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 17-9-2008
Berichten: 271
1-4-2004 21:20
Overleg is inderdaad het toverwoord.

Twee jaar geleden heb ik thuis mijn bruiloft gevierd. Twee PA speakers die genoeg vermogen gaven voor "overlast".
Vooraf heb ik een leuk briefje gemaakt met de uitleg van wat ik ging doen. Ook heb ik er in gezet dat ze gratis even langs konden komen.

Nou...het was me toch een partij gezellig. happy :)
Dj some1Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2004
Laatste: 8-4-2005
Berichten: 112
1-4-2004 21:25
en dat vind ik nou een hele nette oplossing! nog een tip voor als je een feestje heb geef je buren een bioscoop of theaterkaartje cadeau voor die avond zijn ze weg jij blij en zij leuk naar de film happy :)
what do you say to the dj?
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 1-6-2024
Berichten: 9469
1-4-2004 21:41
Een draagbare radio kan al overlast veroorzaken.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Dj some1Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2004
Laatste: 8-4-2005
Berichten: 112
1-4-2004 21:54
als we toch bezig zijn een discman die hard staat en je zit ernaast in de trein ofzo kan al vervelend zijn! laugh :D wink ;)
what do you say to the dj?
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
1-4-2004 22:03

jurriaan schreef:

5x testen is natuurlijk overdreven, maar als je net nieuwe boxen hebt wil toch weten hoe ze klinken. Ik sluit ze misschien 2x per jaar aan als ik iets nieuws heb.
Waarom zou je zulke boxen kopen als je ze alleen maar 2x per jaar in je eigen tuin voluit kunt laten spelen? Tip: begin een drive-in wink ;) .

Ik meen het serieus: ik kwam er zelf ook pas na 1,5 jaar achter wat de grens van mijn boxen en versterker was, toen ik moest draaien in een ruimte die nét even wat te groot was, met een tikkie te veel mensen op de dansvloer.

Grens bereikt, ik weer wat geleerd, en het feit dat juist die avond de politie langskwam wegens geluidsoverlast (uitbater had een dB-meter en ik heb hem gevraagd het mij te vertellen als ik te hard zou gaan...), stelde mij weer wat gerust over het vermogen van mijn spullen.

Thuis kijk ik uit met de buren, zet de boel nooit hard aan en draai de bas een stukje verder terug. Ik hou niet van ruzie.

Verder sluit ik mij aan bij Gupy. Je kunt de buren in ieder geval vragen om eerst jou te bellen zodat je het geluid zachter kunt zetten, i.p.v. meteen de politie.
IWiStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-1-2004
Laatste: 4-4-2004
Berichten: 1
2-4-2004 17:16
Laat het ze weten wanneer je wilt gaan testen, ga even langs de deur(en) en doe je testen eventueel op een ander tijdstip als je buren dat beter uitkomt. Lijkt veel werk en onnodig werk maar in jou geval is het nog altijd beter dan dat de politie weer langs moet komen.

Vertel ze dat het maar voor een enkele keer is en voor maar een aantal minuten en ze zullen heus wel wat begrip tonen als je even wat extra decibel de huiskamers binnenpompt.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 1-6-2024
Berichten: 9469
2-4-2004 17:31
Vertel ons eens WAT je nou precies moet testen?
Misschien dat we er dan een oplossing voor hebben.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Dieje.tkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2004
Laatste: 20-5-2004
Berichten: 66
2-4-2004 18:14
wat dacht je van testen op wanneer de buren de politie bellen laugh :D laugh :D
Je hebt mensen en je hebt DJ's
DJ SnufStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-3-2003
Laatste: 14-4-2018
Berichten: 75
2-4-2004 21:01
Op mijn examenfuif 2 jaar geleden ook last van klagende buren gehad. Setje van ca. 2 x 750 watt in een grote tent in de achtertuin (40 x 30 m). Tent flinkvol, dus wil je toch dat de muziek hoorbaar blijft. Buren van te voren kenbaar gemaakt dat we een feest hielden, en ze waren ook uitgenodigd. Maar ondanks dat toch flink wat boze telefoontjes etc. Politie hebben ze gelukkig nog net niet gestuurd, maar wordt nu nog boos aangekeken bij wijze van spreken.
Gaan met die banaan!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)