Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Petervv

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 17 bijdrage(n) van Petervv (Pagina: 1 van 2)

Topic: Pan-en tiltcalibratie Spica 250 (25-10-2019 16:28:00)
Hartelijk dank! Ik ga gewoon even flink onderhandelen, hopelijk krijg ik er een mooi dealtje uitgesleept. En hopelijk hebben de bulbs nog wat uurtjes over inderdaad, die krengen zijn duurder dan de hele heads.
Topic: Pan-en tiltcalibratie Spica 250 (25-10-2019 16:11:00)
Ik heb er nu een paar voor +- 50 p/s op het oog, met onbekende urenstand en onderhoudsstaat (moet er nog langs gaan), wel werkend en met g-haken en safeties. Zijn bedoeld voor een vaste installatie, dus gaat niet mee gesleept worden.
Topic: Pan-en tiltcalibratie Spica 250 (25-10-2019 14:43:00)
Wat is nou nog een beetje een behoorlijke prijs om deze Spica's te kopen? Failliete fabrikant, 15+ jaar oud, überhaupt al niet de beste kwaliteit, maar zit eraan te denken om er een paar als budget-toestellen te kopen.
Topic: Aanschaf Nieuwe DJ PC (10-11-2006 23:02:00)

Rhandor schreef:

Even tussendoor:
Waarom zou iemand op dit moment een 64 bits processor gaan gebruiken als hij gewoom windows xp home of professional gebruikt? Dat is een 32 bits os en die doet dus niets op 64 bit. Ook de software die gebruikt wordt zal nog geen 64 bit zijn.
Het klinkt wel leuk, maar het echte voordeel heb je er nog niet van...
In Veenendaal zit trouwens een muziekhandel (even googlen en je vindt hem wel wink ;) ) die regelmatig dedicated muziekcomputers verkoopt. Informeer daar eens.
Ja dat is zo maar met de 64-bit versie van Vista op komst lijkt me het toch wel beter om een 64-bit processor te kopen. Je moet altijd oog op de toekomst hebben.
Verder ben ik niet op zoek naar een dedicated muziekcomputer omdat ik deze computer ook thuis wil gebruiken. Als ik een muziek computer koop, moet ik alsnog een nieuwe computer kopen, of mijn huidige weer oplappen, en dan lopen de kosten toch wel te hoog op.
Topic: Aanschaf Nieuwe DJ PC (3-11-2006 17:53:00)

JeroenVDV schreef:

descon schreef:

Ligt er net aan wat je met je pc doet. Ik heb een pc die gebruikt wordt voor gamen,audio bewerking,produceren, programeren (heerlijk, een dikke bak met compileren), web/ftp server, internet bak en als multimedia bak (tv kaart enz).
Daarom vroeg ik ook wat Peter met z'n PC doet. Kreeg namelijk niet de indruk dat hij audiobewerking/produceren/etc. deed.

Heb hier gekozen voor een vrij gemiddelde PC (AMD Athlon 64 3200 met 1024mb geheugen) met absoluut geen bijzondere koelingen danwel behuizingen of onderdelen om mee te produceren. Geluidskaart (wordt) een Audiophile 2496. Dit is RUIM voldoende voor fatsoenlijk produceerwerk. Mits je je systeem schoonhoudt en puur gebruikt voor dat doeleind.

-niet relevant-
hm...ik zal dan nog even kijken wat ik zal doen. Ik zal even verder kijken naar de prijs/kwaliteit verhoudingen van de processors. Bedankt voor de info!
Topic: Aanschaf Nieuwe DJ PC (1-11-2006 18:26:00)

JeroenVDV schreef:

Petervv schreef:

Deze computer gaat ook thuis gebruikt worden voor programma's zoals photoshop. Ook gebruik ik Virtual Dj. Hier kan je instellen wat de kwaliteit van de master tempo (Weet niet zeker hoe het in Virtual Dj heet, hij werkt nu namelijk niet). Als ik deze hoger zet kost het al snel veel kracht van mijn cpu.
Je moet het wel gek maken in Photoshop wil'ie moeite krijgen met een veel minder systeem dan wat jij wilt aanschaffen.

Ook master-tempo is nou niet bepaald een extreem CPU-intensief proces.. Dat wil zeggen, relatief tot een Core-Duo of AMD X2 processor van een paar gigaherz.
ja oké, daar heb je gelijk in. Maar zoals ik al zei, het past in het budget. Als ik nu meteen een goede computer koop, kan ie handig voor een lange tijd mee. En wat meer headroom kan nooit kwaad.
Topic: Aanschaf Nieuwe DJ PC (1-11-2006 18:05:00)
Deze computer gaat ook thuis gebruikt worden voor programma's zoals photoshop. Ook gebruik ik Virtual Dj. Hier kan je instellen wat de kwaliteit van de master tempo (Weet niet zeker hoe het in Virtual Dj heet, hij werkt nu namelijk niet). Als ik deze hoger zet kost het al snel veel kracht van mijn cpu. Het is verder altijd mooi meegenomen en het past in mijn budget. Ik ben er eigelijk ook nog niet helemaal over uit of ik deze pc ook voor het djen ga gebruiken of dat ik daarvoor mijn huidige pc blijf gebruiken. Voordeel is dan dat de nieuwe dan gewoon veilig thuis blijft, nadeel is dan dat weer een hoop bij moet kopen om deze pc weer stabiel te maken.
Topic: Aanschaf Nieuwe DJ PC (1-11-2006 16:47:00)

deWit schreef:

Chipset / compabiliteit met processor. A.d.h.v. je moederbord zoek je verder naar een grafische kaart / RAM
Oké, hier zal ik op letten

KVM schreef:

Petervv schreef:

Dit zijn naar mijn weten de snelste tot nu toe.
Kleine tip, neem iets minder snel dat is namelijk veelal een stuk goedkoper.
Iets wat nu snel is, is binnen een half jaar niet de snelste meer. (en daardoor al een stuk in prijs gezakt)

Bovendien waarom moet het zo snel.

Martin.
Nu ik toch bezig ben doe ik het gewoon meteen goed. Als ik nu een wat langzamere neem heb ik er later misschien spijt van. Een snelle processor heb ik ook nodig omdat ik vaak verschillende programma's tegelijk aan heb staan, daarom stop ik er ook 2 gig geheugen in. Ik zie net trouwens ook dat ik me vergist heb. Er bestaat ook een Intel E6700, maar deze kost 200 euro meer. Ik kan ook nog voor de E6400 gaan, maar deze is maar 90 euro goedkoper en is langzamer, en heeft de helft cachegeheugen als de E6600. Genoed redens voor mij om voor deze processor te gaan happy :)
Topic: Aanschaf Nieuwe DJ PC (31-10-2006 15:15:00)
Ik ben nu ook op zoek naar een nieuwe pc. Omdat ik toch wel een snelle pc wil ben ik van plan om gewoon meteen een goede te kopen. Daarom komt er of een Intel Core 2 Duo E6600 2.4 Ghz processor of een Amd Athlon 64 X2 4200+ processor in. Dit zijn naar mijn weten de snelste tot nu toe. In ben ook van plan om er 2 Gb geheugen in te zetten voor de wat zwaardere toepassingen. Als primaire harde schijf koop ik een nieuwe S-Ata schijf, deze ga ik dan i.c.m. mijn huidige schijven gebruiken. Als geluidskaart ga ik de Behringer U-Control gebruiken. Maar nu weet ik niet wat voor een moederbord hier het beste bij past. Waar moet ik op letten bij de keuze van een moederbord?
Topic: Aanschaf Nieuwe DJ PC (5-8-2006 20:55:00)
Ik heb zelf ook een audigy en de geluidskwaliteit is voor thuis misschien nog wel genoeg, maar niet voor in een dj-pc. De maya44 is er beter voor geschikt.
Je zou ook even na moeten vragen of hij 64-bit is. Als dit wel het geval is is hij wel snel genoeg. Indien niet, dan zou ik voor een andere gaan omdat er steeds meer programma's voor 64-bit processors worden gemaakt. Je zou ook wat meer kunnen betalen en meteen een goeie en snelle pc, zodat je wat meer headroom hebt. Het zou natuurlijk jammer zijn als je straks een pc hebt die te langzaam is.