Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Arne
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 27 bijdrage(n) van Arne (Pagina: 1 van 3)
Topic: Aanschaf Sub's (14-5-2006 21:16:00)
Qua amp, die 1,5 tot 2 maal zoveel vermogen "moet" leveren in vergelijking tot je speakers, is er genoeg te vinden met de zoekfunctie.Hoezo moet die amp dan 1.5 tot 2x zo veel vermogen leveren?
iets stond me bij dat je amp altijd minder dan je boxen moest zijn :S
Groetjes, Marcusvoor 200 euro krijg je niet gewoen power om 800 watt subs aan te sturen op een fatsoendelijke manier, of je moet er een skytec versterker achterhangen die 800 watt maximaal per kanaal kan uitsturen, dus ongeveer 75 rms per kanaal
800 euro voor een versterker is nog niet eens zo gek veel. Aub ga eerst informeren voordat je kwakeloze topics aanmaakt en je toch niks aantrekt van wat wij zeggen, gewoon doen wat je wilt en koop die versterker van 200 euro! Maar ga dan niet om de juiste informatie vragen!Topic: Aanschaf Sub's (14-5-2006 20:24:00)
En ga je daar ook conussen knutselen?
Topic: Aanschaf Sub's (14-5-2006 16:20:00)
Een versterker staat eigenlijk altijd op vol vermogen te draaien met de potmeters kun je hem dempen, als hij op 0 staat dempt hij dus 100%, wanneer je hem helemaal open zet ( op 10 ) zal hij 0% dempen en dus al het vermogen ook daadwerkelijk leveren. Wanneer je een te lichte versterker hebt zal je de versterker altijd 0% moeten dempen, en dan nog heeft hij het te moeilijk om die zwarte speakers aan de gang te krijgen. Wanneer je versterker zwaarder is heb je headroom over ( dit is vergelijkbaar met hetvolgende ) je pakt een 1 liter fles, je doet daar 1,5 liter in met gevolg dat hij overloopt, daarna pak je een 5 liter kan, je giet daar 1,5 liter in met als gevolg dat er nog makkelijk 3,5 liter in kan. Oftewel wanneer hij overloopt gaat hij clippen en wanneer hij 3,5 liter overheeft hoef je hem niet percee 0% te dempen ( het kan wel } Met die 5 liter kan heb je dus headroom ( plaats over ). Met die 1 liter kan heb je te weinig plaats.
Topic: Hoe zijn jullie aan jullie budget gekomen om... (14-5-2006 20:58:00)Normaal gesproken moet je de verhuurprijs hanteren dmv de nieuwprijs van de apparatuur, dit is tenminste de meest gebruikte manier. Ik zeg gerust dat ik 400 euro per top heb betaald, een vergelijkbare met merk krijg je niet onder de 1000. Ik heb dus geen uren in het bouwen gestoken of in de plaats ervan, deze zijn kant en klaar gebouwt voor die prijs. Ik neem aan dat ivo de hierbij benodigde uren erbij betrokken heeft, zoniet dan klopt er iets niet!
Mijn prijs is ook lager als normaal, maar om nou te zeggen super goedkoop ook niet.
op https://www.decibelshow.nl kan je verhuurlijsten vinden, misschien dat de andere prijzen wel goed zijn of juist belachelijk, ik had in een ander topic ook al gevraagd hoeveel ik ongeveer kon vragen voor de set, aangezien ik nog niet weet hoeveel precies.
Topic: Aanschaf Sub's (14-5-2006 20:52:00)Mijn prijs is ook lager als normaal, maar om nou te zeggen super goedkoop ook niet.
op https://www.decibelshow.nl kan je verhuurlijsten vinden, misschien dat de andere prijzen wel goed zijn of juist belachelijk, ik had in een ander topic ook al gevraagd hoeveel ik ongeveer kon vragen voor de set, aangezien ik nog niet weet hoeveel precies.
DJ-Marcuzz schreef:
barbara schreef:
Dat krijg je bij deze hobby
Qua amp, die 1,5 tot 2 maal zoveel vermogen "moet" leveren in vergelijking tot je speakers, is er genoeg te vinden met de zoekfunctie.
iets stond me bij dat je amp altijd minder dan je boxen moest zijn :S
Groetjes, Marcus
800 euro voor een versterker is nog niet eens zo gek veel. Aub ga eerst informeren voordat je kwakeloze topics aanmaakt en je toch niks aantrekt van wat wij zeggen, gewoon doen wat je wilt en koop die versterker van 200 euro! Maar ga dan niet om de juiste informatie vragen!
Hmm nog niet de geweldigste informatie, maar als de subs 800 watt rms per stuk worden heb je toch een flinke amp nodig! 800 x 1,5 = 1200 watt rms @ 8 ohm 2 keer. Tenminste als ze 8 ohm zijn, als ze 4 ohm zijn heb je een versterker nodig rond de 1200 rms @ 4 ohm 2 keer, die zijn nog enigsinds betaalbaar, maar wanneer het op 8 ohm is kun je je bankrekening flink gaan leeghalen!.
Ik denk aan:
www.new-line.nl/v/13098
www.new-line.nl/v/15678
www.new-line.nl/v/15679
www.new-line.nl/v/13104
En nu zit ik nog in de budget/semi pro catogorie te kijken wanneer je een *echt* merkje wilt kun je die gemiddelde 1000 makkelijk x 3 doen. Natuurlijk is dit alles geheel afhankelijk van welke speakers het zijn, een 800 watt dap subwoofer is in mijn ogen anders dan een eaw sub van 800 watt.
Topic: Aanschaf Sub's (14-5-2006 20:04:00)Ik denk aan:
www.new-line.nl/v/13098
www.new-line.nl/v/15678
www.new-line.nl/v/15679
www.new-line.nl/v/13104
En nu zit ik nog in de budget/semi pro catogorie te kijken wanneer je een *echt* merkje wilt kun je die gemiddelde 1000 makkelijk x 3 doen. Natuurlijk is dit alles geheel afhankelijk van welke speakers het zijn, een 800 watt dap subwoofer is in mijn ogen anders dan een eaw sub van 800 watt.
Hier hebben we dus totaal 0,0 helemaal niks aan, zeg eerst eens welke subs je van plan bent te halen, welke full range speakers het zijn dan kunnen wij kijken welke versterkers geschikt zijn, 1 versterker op 2 subs en 2 tops kan wel degelijk, alleen moet je dan subs hebben met een passieve crossovers ingebouwt waarop je je top kan doorlussen.
Beter is inderdaad om 2 aparte versterkers te kopen met een actieve ( bv behringer cx2300 ) crossover ertussen.
Topic: Hoe zijn jullie aan jullie budget gekomen om... (14-5-2006 19:58:00)Beter is inderdaad om 2 aparte versterkers te kopen met een actieve ( bv behringer cx2300 ) crossover ertussen.
Versterker zal ongetwijfeld goedkoper zijn bij mij dan grotere verhuurbedrijven inderdaad, het probleem is dat de toppen zelfbouw zijn en de nieuwprijs hiervan dus meer als de helft lager is dan een vergelijkbare met een master kaartje eraan, kan dan moeilijk dezelfde prijs gaan vragen. ( ookal zijn ze eigenlijk hetzelfde ).
Topic: Hoe zijn jullie aan jullie budget gekomen om... (14-5-2006 19:53:00)Tja die ram audio die ik heb is fatsoendelijk kost rond de 1300 per stuk.
Als je aan die topjes een merkje zou hangen kom je ook al snel rond de 1250 per stuk.
Toppen moeten 14,75 per stuk opbrengen
versterkers moeten 17,50 per stuk opbrengen
Topic: Hoe zijn jullie aan jullie budget gekomen om... (14-5-2006 19:51:00)Als je aan die topjes een merkje zou hangen kom je ook al snel rond de 1250 per stuk.
Toppen moeten 14,75 per stuk opbrengen
versterkers moeten 17,50 per stuk opbrengen
Vind ik duur,
Ik vraag voor een stel zelfbouw toppen van iven ( ivo )
12 + 1 inch DE250 B&C, RCF mid.. vergelijkbaar met eaw/master etc. Inclusief een leuke versterker ( ram audio cb2602 ) ongeveer 45 euro.
Topic: Centraal Examens 2006 (14-5-2006 16:44:00)Ik vraag voor een stel zelfbouw toppen van iven ( ivo )
12 + 1 inch DE250 B&C, RCF mid.. vergelijkbaar met eaw/master etc. Inclusief een leuke versterker ( ram audio cb2602 ) ongeveer 45 euro.
conusknutsellaar schreef:
Ik ben nu bezig Toelatings examen te doen voor een grafische school, De 2e keer al omdat mbo te laag was voor mij moet ik nu de hbo gaan doen. erg gaaf
Wanneer je actieve tops hebt kun je natuurlijk beter kiezen om daar ook actieve subs onder te zetten.
Anders werk je met actieve tops, en heb je een aparte versterker/crossover etc nodig voor de subs.
Wat een optie zou kunnen zijn afhankelijk van je budget:
www.new-line.nl/v/14425
www.new-line.nl/v/13456
www.new-line.nl/v/13188
www.new-line.nl/v/13455
www.new-line.nl/v/12751 ( of de 12 inch versie )
Uiteraard zijn er nog vele andere actieve subkasten, maar dit zijn slechts een paar voorbeelden, let wel op een gemiddelde actieve subkast kost toch nog redelijk wat centen, passief zijn er nog veel meer kasten te vinden bijvoorbeeld:
www.new-line.nl/v/13636
www.new-line.nl/v/14419
www.new-line.nl/v/13094
www.new-line.nl/v/13082
Of de nieuwe serie van Dap: www.new-line.nl/v/15105
Arne
Anders werk je met actieve tops, en heb je een aparte versterker/crossover etc nodig voor de subs.
Wat een optie zou kunnen zijn afhankelijk van je budget:
www.new-line.nl/v/14425
www.new-line.nl/v/13456
www.new-line.nl/v/13188
www.new-line.nl/v/13455
www.new-line.nl/v/12751 ( of de 12 inch versie )
Uiteraard zijn er nog vele andere actieve subkasten, maar dit zijn slechts een paar voorbeelden, let wel op een gemiddelde actieve subkast kost toch nog redelijk wat centen, passief zijn er nog veel meer kasten te vinden bijvoorbeeld:
www.new-line.nl/v/13636
www.new-line.nl/v/14419
www.new-line.nl/v/13094
www.new-line.nl/v/13082
Of de nieuwe serie van Dap: www.new-line.nl/v/15105
Arne