Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Dj ivan

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 33 bijdrage(n) van Dj ivan (Pagina: 1 van 4)

Topic: Cubo 12 (6-3-2025 11:17:00)
Hier ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar.
Is er een compleet freesplan voor deze speaker beschikbaar?
Ik heb geen compleet doorontwikkerlde file kunnen vinden online voor Cubo 12.(eind ontwerp).
(Overigens hierin geïntereseerd voor alle Cubo's)

Dennis79 schreef:

Heeft er iemand toevallig een freesplan voor de cubo 12?
Ik wil deze graag maken en het word zo een stuk makkelijker.

Groetjes Dennis
En heeft er iemand ervaring met frees mallen, voor als we wel alles handmatig verzagen?
(voor o.a. uitsparingen t.b.v. het stapelen van speakers, en speaker handles voor het tillen etc.).

Zie uit naar uw reactie.
Topic: Cubo 15 (24-2-2025 17:29:00)

Rademakers schreef:

@Contour: Dat klopt, bijna nergens anders zie je zoveel triple en quattro stacked magnets ;)

Als je gemakkelijk wilt schalen voor grotere sets, zou ik Cubo 12 en Cubo Kick 12 overslaan. Je kunt Cubo 18/ Cubo Sub gebruiken met bijvoorbeeld een dubbel 12"/1" (of 1,4"/1,5"/2") top (die ook de kick weergeeft). Bij grotere sets zou ik het op Cubo 18/ Cubo Sub in combinatie met Cubo Kick 15 houden, daarboven uiteraard nog een top die het rond de 180 Hz overneemt.
Een typische stack bestaat dan uit 2 x Cubo 18, 1 x Cubo Kick 15 en een top voor all-round DJ-events (eventueel een extra kick erbij voor bands). De Cubo 18's vervangen door Cubo Sub, of een centerstack Cubo Subs/ 21's erbij zetten, voor o.a. trap, reggae, dub en moderne hiphop.

Typische kwalitatieve 18" luidsprekers voor Cubo 18 zijn de B&C 18NW100, de RCF LF18N401 en de 18Sound 18NLW9400. Bijna elk merk heeft zo zijn eigen luidsprekers die rond die "prestatienorm" zitten. Voor Cubo Sub zou ik iets eerder een stapje verder gaan met luidsprekers als de 18DS100 en DS115, de 18NLW9000/9601, of de RCF LF18N405 die allemaal een prestatieniveau hoger zitten. Een aantal van die luidsprekers werken ook prima in Cubo 18 maar je hebt het dan wel al snel over 1500 - 2500 W per kast, in plaats van per twee kasten.
Dank voor uw reactie Johan!
Aanvullend, Als we uit gaan van Cubo 18 als basis, en daar een Kick 15 op plaatsen, zou u ze dan beide een zelfde merk speaker geven, daar was ik benieuwd naar hoe je dat dient te bepalen. Zelfde merk / serie?

Dus als ik het goed lees heeft het geen nut om een "Cubo 15" op een "Cubo 18" te plaatsen, maar wel een "Cubo Kick 15" op "Cubo 18" ?
(een Cubo 15 hier tussen beide heeft geen zin, klopt dit?)
Zou u dit willen toelichten?
En wat is dan de beste bijpassende speaker voor in de Kick 15? (o.b.v. kwaliteit / geluid, prijs is ondergeschikt).

Hoe verhoudt het zich als de basis een Cubo 15 is, met daar bovenop een Kick 15?
Mis je dan veel in het sub laag? etc/.

Ik was nog niet op de hoogte van de Cubo Sub, dat is een nieuwe variant voor mij.
Daar zal ik eens informatie over opzoeken.

Ik zie uit naar uw reactie.
Wederom dank.
Topic: Cubo Kick (21-2-2025 15:00:00)
Reuze benieuwd naar de actuele bevindingen rondom deze Cubo Kick.
Zie mijn actuele vragen onder topic Cubo 15, m.b.t. het gaan maken van een complete stack..
Zou iemand mij willen adviseren?

En ik vroeg mij af of er ook CNC frees files beschikbaar zijn voor de Cubo series?

Topic: Cubo 15 (21-2-2025 12:30:00)
Ik ben zeer geïntereseerd in het Cubo principe, en wil graag een set bouwen met o.a. Cubo.

Mijn doel is een stack te bouwen met sub/laag speakers welke het hele spectrum goed kunnen weergeven, voor ruimtes varierend van 250 tot 500 man.
flexibel inzetbaar, dus combineren van aantallen speakers.

Kan het hele sub/laag spectrum goed bediend worden door toepassing van alleen Cubo's (bijvoorbeeld een combi van Cubo12, 15, 18, 21") ?, of adviseren jullie meerdere type kasten, welke elkaar goed aanvullen te combineren?
Hierover graag advies van de kenners.

Welke Cubo's of andere type sub/laag kasten en diameters te combineren voor een goede verdeling over het spectrum.
- Adviseren jullie Cubo met een specifiek ander type kast te combineren?
- Wat matcht goed samen.
- Welke diameter speakers combineren in de stack.

Anno februari 2025:
- wat is momenteel de beste speaker voor toepassing in Cubo 12 (Extended als die er is).
- wat is momenteel de beste speaker voor toepassing in Cubo 15 Extended
- wat is momenteel de beste speaker voor toepassing in Cubo 18 Extended
Lettend op geluidskwaliteit en speaker kwaliteit, prijs hoeft dus niet persé laag te zijn, het moet vooral goed zijn.
Doel is wellicht om één merk speaker aan te schaffen (de verschillende diameters en type sub/laag kasten voorzien van het zelfde merk/serie).

Ik hoop dat ik mijn vragen zo goed heb kunnen overbrengen.
Zie uit naar jullie advies/ ervaring.
Topic: showtec phantom 50 LED spot in ssl library (6-1-2016 09:37:00)
Ik heb het inmiddels uitgevogeld.
Nicolaudie heeft filmpjes (tutorials) op Youtube geplaatst betreffende Sunlite Suite 2.
Zie onderstaande link:

www.youtube.com/playlist?list=PLNiKIPA4OoHYCpGRaK40DdYrF0wVm6-Z2

Dj ivan schreef:

Beste Techneuten,

Ik gebruik Sunlite Suite 2 software met DMX interface. (alles nieuwste versies en firmware)
Hierover volgende vraag.

Ik wil gaan aansturen:
8 stuks Showtec Phantom 50 LED moving heads
9 stuks ADJ Mega Tripar Profile Plus LED
1 stuks Showtec Dominator
1 dimmerpack met extra effecten

Heb nu alle recente SSL libraries van de site van Nicolaudie gedownload, en deze werken.
Nu zit ik nog niet lekker in de Sunlite Suite 2 software, om zo een mooie show te programmeren in de "editor" omgeving.
Wie kan mij voor zien in een voorbeeld show, dus een voorprogrammering ("een Scene") t.b.v. de Showtec Phantom 50 led? of ADJ Mega Tripar Profile Plus LED parren?

Hoor graag wat jullie voor me kunnen beteken om me opweg te helpen in Sunlite Suite 2.
Het zou mooi zijn om het resultaat met oud en nieuw te kunnen gebruiken.
Alvast dank!
Topic: showtec phantom 50 LED spot in ssl library (23-12-2015 14:53:00)
Beste Techneuten,

Ik gebruik Sunlite Suite 2 software met DMX interface. (alles nieuwste versies en firmware)
Hierover volgende vraag.

Ik wil gaan aansturen:
8 stuks Showtec Phantom 50 LED moving heads
9 stuks ADJ Mega Tripar Profile Plus LED
1 stuks Showtec Dominator
1 dimmerpack met extra effecten

Heb nu alle recente SSL libraries van de site van Nicolaudie gedownload, en deze werken.
Nu zit ik nog niet lekker in de Sunlite Suite 2 software, om zo een mooie show te programmeren in de "editor" omgeving.
Wie kan mij voor zien in een voorbeeld show, dus een voorprogrammering ("een Scene") t.b.v. de Showtec Phantom 50 led? of ADJ Mega Tripar Profile Plus LED parren?

Hoor graag wat jullie voor me kunnen beteken om me opweg te helpen in Sunlite Suite 2.
Het zou mooi zijn om het resultaat met oud en nieuw te kunnen gebruiken.
Alvast dank!
Topic: Hulp gevraagd: Tech-house, Electro, Minimal Techno, Techno, Progressive (27-9-2007 11:37:00)
HULP GEVRAAGD, ik ben ook opzoek naar dit genre muziek maar zoek de wat zwaarder klinkende nummers, ik weet niet precies hoe ik het moet benoemen. Het woord club versie komt daar denk ik het dichtst bij in de buurt.

Een aantal voorbeelden zijn:

ROGER SANCHEZ - AGAIN [LAIDBACK LUKE REMIX]
GREGOR SALTO & SIDNEY SAMSON - WHAT DO YOU WANT PAPI
ERICK e - THE BEAT IS ROCKIN [FEDDE LE GRAND RMX]
FAITHLESS - INSOMNIA 2007[RENE AMESZ & PETER GELDERBLOM'S REMIX]
M.A.N.D.Y. VS BOOKA SHADE - BODY LANGUAGE [tocadisco rmx]

en dan wat meer club sound er in (metname een soort van klubbheads bass wat ik wel relaxed vindt)
Het is een beetje lastig om er een type genre aan toe te wijzen, maar hoop dat ik zo mijn vraag zo een beetje duidelijk heb gemaakt. Dus een beetje meer de clubsound.

Graag jullie reacties (artiest - titel - versie) op mijn vraag. Het zou SUPER zijn als jullie mij verder kunnen helpen met het zoeken van de toppertjes!

collega's bedankt!
Topic: nieuwe knaller van dj tiësto? (17-3-2006 09:30:00)
waar is hij op dit moment mee bezig? ik hoor de laatste tijd weer weinig van hem. komt hij voor de zomer weer met wat leuke nummers?
Topic: hardstyle nr's (18-1-2006 01:15:00)
please het doel van dit topic weer even op pakken ipv cubas verhalen.... ik zoek ook nog mooie knallers wink ;)

brand weer los...
Topic: nieuwe knaller van dj tiësto? (5-7-2005 12:37:00)
sja, zo'n drukfout staat inderdaad wel knullig, maar dat mag de pret niet drukken :) toch?

Weet iemand toevallig of tiësto weer bezig is met een paar toppertjes?

weer een lekkere zomer plaat ofzo?

just let me know..... wink ;)