Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Jordiploum

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 19 bijdrage(n) van Jordiploum (Pagina: 1 van 2)

Topic: Geheime zenders (3-3-2006 19:58:00)
zeker als je ziet wat ze (soms) voor sociale bijdrage hebben in de maatschappij, het is meer een soort bar van waar ze uitzenden en als je ziet hoe trouw veel luisteraars zijn..ik zelf interesseer me vooral in de techniek van het zenden laugh :D
Topic: Geheime zenders (3-3-2006 17:19:00)

Diederik schreef:

Slechte of slecht afgeregelde zenders hebben vaak de nodige harmonischen en dergelijke zitten op frequenties vér buiten de normale FM-band. Die kunnen dus wel degelijk de luchtvaartband of een andere verbinding storen.
Dat is correct, ik heb alleen gezegd dat ze een alarmlijn (112) niet kunnen storen via de ether. De Luchtvaartband etc. zijn wel degelijk te storen zoals ik al eerder aangaf! wink ;)

@DJ.T: dat is ook niet volledig 'legaal' veel "internetpiraten" die hun plaatjes draaien zonder er voor betaalt te hebben willen nog wel eens post van de BUMA/STEMRA of SENA krijgen. Het is dus niet zo dat je op internet gewoon vrij kunt zenden. Veel "internetpiraatjes" huren dus een z.g.n. stream server in america en daardoor kunnen de nederlandse autoriteiten weinig tegen de internetpiraatjes doen omdat de muziek feitelijk vanuit america word uitgezonden. Maar van de regels uit america ben ik niet op de hoogte, daar zal het wel weer heel ingewikkeld worden omdat die zich denk ik niet druk gaan maken om bijvoorbeeld 'Jannes' uit nederland. razz :p
Topic: Wat kosten jullie nou? (2-3-2006 12:51:00)
ik vond hem goed, sterker nog kon hem kopiëren maar heb gekozen voor originele...
echter 1=beter dan geen laugh :D
Topic: Geheime zenders (1-3-2006 15:05:00)

djp schreef:

maar ze kunnen ook storen op alarmlijnen etc.
Dat is onzin, een zender op de FM of AM kan nooit een Alarmlijn (bijv. 112) storen via de ether! jij zult wel het portofoonverkeer van de hulpdiensten bedoelen, deze werden vaak door piratenzenders gestoord wanneer hun zender niet correct is afgestemd. echter tegenwoordig is dit (volgens mij) niet meer mogelijk d.m.v. het C2000 portofoonsysteem wat de meeste hulpdiensten gebruiken wat vorig jaar landelijk is ingevoerd. Hierbij wordt het portofoon verkeer gecodeert en ook weer ge-decodeert, dit is o.a. ingevoerd zodat men niet meer het portofoonverkeer kan afluisteren. Dit C2000 systeem gaat via het 'mobiele telefoon' netwerk en kan dus niet worden gestoord door geheime zenders wink ;)
Topic: Wat kosten jullie nou? (28-2-2006 15:05:00)
het is idd een mix cd, ik wil niet zeggen dat het perfect is, maar je kunt er i.i.g. wat mee.
en Sylvia, ik kan ook niet meteen 15 cd's gaan kopen, daar is simpelweg het budget niet voor !
Topic: Wat kosten jullie nou? (28-2-2006 14:28:00)
nu weer even on-topic.. happy :) ik heb vandaag mijn start gemaakt met het kopen van LEGALE CD's nl. DJ Maurice Après Ski Safari volume 1. Zoals jullie dus kunnen zien ben ik dus wel bereid om er geld in te steken razz :p
Topic: Mijn eerste spulletjes (25-2-2006 00:09:00)
Mijn eerste mengpaneeltje was de ME-2 van JB Systems, deze heb ik na een jaar ongeveer verkocht omdat ik iets professionelers wou (lees JB Systems MM-10). toen heb ik daar een tijdje mee gekloot en van mijn verjaardag en spaarcentjes 2 DAP P-12 boxen gekocht incl. kabels..helaas kon ik er toen nog niks mee omdat ik nog geen geschikte amp had, nu heb ik recentelijk de DAP Palladium P-700 gekocht en ben een gelukkig mens razz :p
vroeger heb ik nog wel meer van dat speelgoed disco licht gekocht zoals een lichtorgen en zo'n party flower van showtec. Het enigste waar ik nu nog wat mee kan is een lichtkrant die ik eens ooit bij de kijkshow heb gekocht, erg handig bij drive in! ook de 'partyflower' kan ik nog wel wat mee, maar heb eigelijk nooit licht bij me.. wink ;)
Topic: Wat kosten jullie nou? (22-2-2006 12:57:00)
Maar op het moment dat iemand dit doet, moet-ie niet gekke Henkie gaan uithangen als er kritiek komt van anderen.
Bedoel je mij hier soms mee ?? sneaky :V
Topic: Wat kosten jullie nou? (20-2-2006 18:34:00)
je hebt zeker gelijk maar om nu 10 à 15 illigale cd'tjes te hebben om te beginnen ? ik heb zeker geen koffers vol...achja lijkt me verstandiger om weer 'on-topic' te gaan laugh :D wink ;)
Topic: Wat kosten jullie nou? (20-2-2006 18:14:00)
nou..dan zal ik mijn illigale cd'tjes maar uit m'n CD koffer halen...