Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Tfproductions

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 26 bijdrage(n) van Tfproductions (Pagina: 1 van 3)

Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (14-11-2005 18:27:00)
euhm ja idd, onze oprijplaat is aan twee kanten omgezet en er zit inderdaad een heel klein knikje in zodat hij mooi aansluit bij de vloer van de aanhanger, maar dit is een zeer klein lasnaadje. Hij heeft ons zo'n 200 euro gekost. maten zijn, 80 cm breed, 220 lang en een cm of 3/4 dik!! zou mogen belast worden met 250kg.
Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (13-11-2005 20:50:00)
ja bij aanhanger en trailer bouw bedrijven en anders bij metaal verwerkingsbedrijven, zetten zo een stukje alu traanplaat om. let wel op zorg voor voldoende dikte van het alu. dan heb je er jaren plezier van.

waar kom je vandaan?? Hier in de achterhoek legio bedrijven die dat voor niet al te veel doen.
Topic: complete noob met ambitites! Volledige PA set bouwen (12-11-2005 10:57:00)
de uitspraak "goedkoper is het eigenlijk niet" ben ik het niet helemaal mee eens. Dat zelfbouw ook vreselijk duur kan zijn is bij mij bekend. Maar voor hetzelfde geld waar je een kant en klaar kastje voor kunt kopen bouw je dus ook wel degelijk een eigen kast. Hierbij is het voordeel dat je je "eigen" sound kunt bouwen. hierin gaat zeer veel tijd in zitten maar daarmee kun je dan ook hele mooie resultaten behalen.

En op een aantal bestaande kasten zijn de ontwerpen te vinden en wel degelijk goedkoper na te bouwen, je uren uiteraard niet meegeteld.
maar eigenlijk zou het de uitspraak moeten zijn "nabouwen kan wel degelijk goedkoper zijn"! Het bouwen, ontwerpen daarintegen is weer een ander verhaal.
Topic: trussplan, wie heeft gave ideeën? (10-11-2005 13:47:00)
in de boeken van eurotruss, prolyte truss staan alle nodige berekeningen, max. belastingen en dergelijke, verder staan hier ook wel constructies in waar je misschien iets mee kunt. In de handleiding van elk apparaat staat ook het gewicht van betreffend apparaat. Lijkt me dus een beetje onnodig hierover een lijst te maken met alle mogelijke apparaten.
Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (3-11-2005 13:56:00)
bij mij blijft het wel grijs kenteken hoor, en voor de rest is er geen grijs kenteken meer. Maar ben inmiddels ook ingeschreven en voor mezelf begonnen.
Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (3-11-2005 01:19:00)
hihi, ik rijdt op gas!!! en grijs kenteken. Kan daarom wel in een transporter rijden. happy :)
maar inderdaad veel mensen verkijken zich erop wat een auto rijden eigenlijk kost. want met gemiddeld 100 euro in de maand red je het niet, dan staat hij alleen bij huis en heb je nog geen meter gereden. Maar laat maar zien die Transporters!
Topic: Stroom verdelen (2-11-2005 18:47:00)
ok zoals ik al schreef, probeer voortaan duidelijker te schrijven, Komt misschien wel omdat het zo hier in de volksmond wordt uit gesproken? Vaktaal? ga namelijk nogal veel om met elektriciens! maargoed!
Topic: Stroom verdelen (2-11-2005 14:51:00)
ja en nee, het is hoe je het bekijkt en wanneer men verder leest: Ik citeer mijzelf " De 16A 400V kan dan de truss in met een verdeler naar 3 keer 16A 230V" Kijk dat alles wordt verdeeld naar 230V lijkt mij vrij logisch. Maar goed ik zou mij in het vervolg beter begrijpbaar maken. Maar een andere woordsvorm als "Bllsht" lijkt mij meer gepast! Dit komt namelijk niet erg hartelijk over en lijkt het erop alsof ik de grootste onzin zou schrijven wat gebasseerd zou zijn op een stuk steen.

maargoed ga verder met posten wanneer de foto's er zijn.
Topic: Stroom verdelen (1-11-2005 23:56:00)
juist, heb de nen1010 ook zo niet bij de hand en is voor mij ook alweer 4 jaar geleden dat ik dit op school heb gehad maar ik ben heel zeker van mijn verhaal hierboven over de huisinstallatie en het betreffende aantal kabels bij elkaar. Ik heb nog een collega gevraagd die nu nog in de bouw zit en beaamd dit ook. Verder over hoe iedereen zijn stroomverdeling maakt of heeft ga ik mij niet meer branden, maar we zijn hier om onze gedachten te uiten en van elkaar te leren. Dus woorden als "bulshit" en dergelijke vind ik erg ongepast. To Marijn, jij vraagt immers om reacties betreffend jouw verdeling Ik zal zo spoedig mogelijk mijn foto's plaatsen wanneer ik deze heb, (hou hierbij even rekening dat er nog het een en ander in kisten dienen te worden gemaakt) waarna jij je oordeel kunt trekken en evt verbeteringen ziet mbt jouw verdeling. Natuurlijk ook voor de overige geinterresseerde lezers. Ik zal verder even aan een collega vragen of hij misschien een tekeningetje kan en wil maken mbt mijn verdeling met enkele "technische" woorden. Hij zal het grotendeels ook verder in elkaar zetten waar nodig en hem bij hem op het bedrijf laten keuren. Tot hier mijn reacties totdat ik de foto's en of tekeningen met uitleg heb en online kan zetten.

groet jorrit
Topic: Stroom verdelen (1-11-2005 16:36:00)
volgens mij is het echt niet toegestaan om door een multikabel van 1,5mm2 16A te laten vloeien. Dit niet direct omdat het "maar" 1,5mm2 is maar omdat er meer als 7 draden bij elkaar zitten. Het voorbeeld van de huis aansluitingen is hier een mooi voorbeeld van, in een huis installatie is het namelijk niet toegestaan om meer als 5 draden door een standaard 5/8 buis te trekken, dit ivm met de ontwikkeling van evt warmte. Hetzelfde geldt ook voor multikabels, echter zijn hierbij een aantal factoren van belang, de lengte, de ruimte die er tussen elke aarder zit en de samenstelling van het koper. De zogenaamde Formfactoren!! Maar om het precies te weten heb je dus meer nodig dan alleen de draaddiameter en vermogen.

Bij het posten van mijn berichten ben ik dus realistisch bezig met in welke form het wordt toegepast. En anders ja door een enkele, (zelfs 3 bij elkaar in een buis) mag er per ader inderdaad wel 16A 230V vloeien.