Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Robbiew
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 19 bijdrage(n) van Robbiew (Pagina: 1 van 2)
Topic: mini-jack chasis (31-7-2006 20:59:00)Nee ik bedoel echt zo'n mp3 kabel
Maar degene die ik tegen ben gekomen, zijn no-names en liggen er in no-time vanaf...Weet je toevallig dan nog een site waar ze ze ook verkopen ?
anders moet ik weer gaan zoeken, en het is makkelijker als jij de site even kan geven :D
Gebruik hier in de vereniging voor dergelijke toepassingen verloopkabeltjes met aan 1 kant een Neutrik NTP3RCB (haaks 1/8" TRS jackje in degelijke kwaliteit) en aan de andere 2x RCA of XLR.
Connectortje kan overweg met 4mm kabel en heeft een behoorlijke trekontlasting.
Als je alleen een enkele ingang wilt maken voor deze toepassing lijkt een als stereo verbinding gebruikte XLR in het patchpanel mij het fraaiste.
[edit schreef:Oeps, 1/4" moest 1/8" zijn..Ik denk ook dat ik dat ga doen, en XLR lijkt me mooier dan tulp/rca.Topic: mini-jack chasis (31-7-2006 18:03:00)
en
neeLeg uit ?Topic: Krachtstroom (7-7-2006 14:21:00)
Ik kom weleens mensen tegen die het verschil niet weten en misschien weet Robbiew dat wel, MAAR just in case....Weet ik ook wel, maar het is toch handig om licht en geluid gescheiden te houden ? en ik had bedacht om de 3 verschillende groepen op "te speuren" gewoon een spanningsmeter (schroevendraaier met lampje) in het stopcontact te steken, en dan groepen uit zetten in de meterkast. En meten ? of is hier een handigere manier voor ?
Oja en ik heet trouwens Rob, maar deze naam was al bezet
Topic: Krachtstroom (30-6-2006 12:50:00)
sound drive schreef:
Het enige wat Dré in zijn asortiment heeft voor ipod is deze maar dat is niet wat je bedoelt denk ikbarbara schreef:
Ze bestaan wel..weet niet of ze in de shop staan.Maar degene die ik tegen ben gekomen, zijn no-names en liggen er in no-time vanaf...
anders moet ik weer gaan zoeken, en het is makkelijker als jij de site even kan geven :D
Aart schreef:
Wat bedoel je exact ? Een female 1/8" jack chassis bestaat wel, maar heb het nog niet in een prof. versie gezien.Gebruik hier in de vereniging voor dergelijke toepassingen verloopkabeltjes met aan 1 kant een Neutrik NTP3RCB (haaks 1/8" TRS jackje in degelijke kwaliteit) en aan de andere 2x RCA of XLR.
Connectortje kan overweg met 4mm kabel en heeft een behoorlijke trekontlasting.
Als je alleen een enkele ingang wilt maken voor deze toepassing lijkt een als stereo verbinding gebruikte XLR in het patchpanel mij het fraaiste.
[edit schreef:Oeps, 1/4" moest 1/8" zijn..
Ik ga koment weekend aan mijn case beginnen voor mijn cd-speler en mixer, alleen omdat wij regelmatig een ipod of psp gebruiken (natuurlijk met legale kwaliteits mp3s), is mijn vraag of er ook een chasis bestaat voor minijack ?
Of moet ik dan een gewoon jack-stekker chasis "monteren", en daar dan zo'n verloopstekker in doen ?
Topic: Krachtstroom (7-7-2006 16:40:00)Of moet ik dan een gewoon jack-stekker chasis "monteren", en daar dan zo'n verloopstekker in doen ?
maar het is beter om het op 2 groepen te doen ? geluid en licht ?
Topic: Krachtstroom (7-7-2006 14:26:00)Tom schreef:
neeen
nee
* Offtopic: ben net een week op vakantie geweest, dus heb ff niet kunnen reageren *Dat kan toch niet ? Want de parren (full-on) zijn 2500w, daar komen dan nog de amp, een F80z, een geni-1800 en een laser bij.
En een groep is 3680w ?
Ik heb nog een vraag
en nog een.
Of is er bij de 2e vraag een betere manier van aansluiten ?Ik was dus op vakantie en daar hadden ze voor caravans ook CEE-stekkers, maar dan met 3 pinnen. Is dat dan net als een gewone stekker 0, 230v en aarde ?
Topic: Krachtstroom (30-6-2006 23:36:00)Victor schreef:
Dat gaat waarschijnlijk zelfs op een enkele 16A-groep nog wel goed.En een groep is 3680w ?
Ik heb nog een vraag
en nog een.
Of is er bij de 2e vraag een betere manier van aansluiten ?
Dj Mark schreef:
Wat is aan te raden? Een 16 ampere CEE aansluiting voldoet momenteel wel voor je, maar als je op den duur nog groter wil groeien is een 32 ampere CEE aansluiting aan te raden.me_myself_and_i schreef:
Kijkende naar de vragen van Robbiew lijkt het me misschien wel slim om hem even te vertellen dat 3 stopcontacten niet 3 verschillende groepen zijn.Ik kom weleens mensen tegen die het verschil niet weten en misschien weet Robbiew dat wel, MAAR just in case....
Oja en ik heet trouwens Rob, maar deze naam was al bezet

Oke dan wil ik het volgende doen :
Mijn toekomstige set :
Parren ------- groep 1
Rookmachine -- groep 2
Flister ------ groep 2
Laser -------- groep 2
geluidsset --- groep 3
Dus in principe komt er in een stopcontact bij mij thuis ook 16 A uit ?
Dan moet het zo nml. lukken (gewoon 3 haspels en een spanningsmeter)
Topic: Krachtstroom (30-6-2006 10:07:00)Mijn toekomstige set :
Parren ------- groep 1
Rookmachine -- groep 2
Flister ------ groep 2
Laser -------- groep 2
geluidsset --- groep 3
Dus in principe komt er in een stopcontact bij mij thuis ook 16 A uit ?
Dan moet het zo nml. lukken (gewoon 3 haspels en een spanningsmeter)

Dus de boxxen+amp zouden gewoon op een groep kunnen ?
Want een normale groep in een huis heeft toch 230 V, 16 A en 3680 W ?
Topic: Krachtstroom (29-6-2006 23:30:00)Want een normale groep in een huis heeft toch 230 V, 16 A en 3680 W ?
Mijn (toekomstige) set geluid, hoeveel trekt deze ?
(Dap paladium 2000, dap rw-15, dap rw-18b)
kun je dat gewoon optellen ?
750 w + 180 w + 300 w ?
Topic: Krachtstroom (24-6-2006 21:23:00)(Dap paladium 2000, dap rw-15, dap rw-18b)
kun je dat gewoon optellen ?
750 w + 180 w + 300 w ?
en hoe moet je dat krachtstroom dan gebruiken ?
licht : krachtstroom
geluid : normaal
of
licht : beide krachstroom
geluitd :
licht : krachtstroom
geluid : normaal
of
licht : beide krachstroom
geluitd :