Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Melchior

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 20 bijdrage(n) van Melchior (Pagina: 1 van 2)

Topic: Vervangspeaker JBL2226H (18-11-2010 16:56:00)
Waarom koop je niet de JBL 2226H weer? Die vind je tweedehands ook nog wel eens, ebay bijv. Er kunnen ook nog andere JBL's in 2220's of 2205's (oudje).
Topic: combinatie martinbin 115 en glijbaan 4530 (25-5-2010 15:59:00)
Sorry, schiet me net te binnen, kijk even hier:
Shorty
Ontwikkeld door soundengineer Shorty voor David Morales. Combinatie van een hoornsysteem met 4520 glijbanen. Denk niet dat het stapelen tot problemen leidt. Hier liggen ze trouwens ook.
Topic: combinatie martinbin 115 en glijbaan 4530 (25-5-2010 15:52:00)
Ik hoop dat je een grote bus hebt! Ik ben erg van de oude stempel, zou zelf nog wel die 115's willen hebben. Zelf heb ik veel vintage Altec, Electro-voice en JBL spullen.
Het lijkt een beetje op de set die vroeger in Paradiso in Amsterdam stond, 2x Martin 115, daarboven een 4560, daarboven Martin Philishaves JBL 2395 slants en 3x JBL 075 bullits per kant. Ik heb er zelfs nog ergens een foto van. Daaruit maak ik ook wel een beetje op dat je tekort komt in midden/middenhoog.
Probeer bijv. een setje JBL/SA 4512's. erbij te krijgen. Die Philishaves zijn volgens mij lastig te krijgen. Verder lijkt mij het inregelen nog wel een uitdaging.
Topic: Houten kast bouwen voor D400 (6-7-2009 09:37:00)
Ik heb de LEM T4A's. Dus als Maarten die wil komen opmeten kan dat.
Topic: Nexo PS10 kloon filter (22-6-2009 23:48:00)
waarop cross je ze eigenlijk met je subs?
Topic: Nexo PS10 kloon filter (19-6-2009 09:41:00)
Hi Arend,
Dat klopt wat je zegt. Ik had er eentje als monitor ingezet, ik heb ze net af. Dus dat was even een test. Ik ga ze een dezer dagen maar eens met subs proberen.
Topic: Nexo PS10 kloon filter (18-6-2009 11:33:00)
Grappig,
Ik heb precies dezelfde speakers in gebruik, ik heb zelfs het hoog nu op -6dB staan, maar dat is als stand alone goed in balans, met subs kan ik mij voorstellen dat je iets pittiger hoog wilt. Ik heb een beyma FD250 filter erin. Ze zijn inderdaad erg hard!
Topic: Compacte 12" Sub/bas kast (12-6-2009 09:22:00)
Ik heb zelf 4x MA-7 en die heb ik ook als setje gekocht met 2x AD B-110 dual coil 10 inch subs (dus stereo in 1x kast). Die zijn passief gefilterd en sluiten goed aan op de MA-7's.
Idealerwijs, filter je ze actief en lus je de dual coils door. Dan heb je 2x 500 watt per kant in een mini-set up. Zoiets kan je ook overwegen. Dan heb je alles AD.
Topic: bose 901 sound (24-4-2008 10:23:00)
OK, het was mij ooit eens verteld maar misschien was dat wel iemand die niet zo ervaren was... shut up :X
Topic: bose 901 sound (23-4-2008 13:50:00)
Ik heb mijn 901's mark III onlangs verkocht. Die waren in zeer goede staat en niet duur. Ik zou ze kopen en niet bouwen. Bovendien, de combinatie tussen de speakers en equaliser maken het geluid en niet de kast/speaker (wel in de basis uiteraard). Ik heb ze wel eens zonder equaliser aangesloten en dan klinkt je wekkerradio nog beter. Die EQ settings zijn trouwens ook nagenoeg niet te simuleren.