Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Guido

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 30 bijdrage(n) van Guido (Pagina: 1 van 3)

Topic: Ruisen/uitvallen RCF ART325A (2-10-2006 12:45:00)
Update: speaker is gerepareerd. De dealer is er in eerste instantie zelf mee bezig geweest, maar kon het defect niet gevonden krijgen. Hij heeft toen de kast naar Konitech (de importeur van RCF) gestuurd, en mij een leenset meegegeven (Crest LQ-12P voor de geïnteresseerden wink ;)). Vanwege ziekte op de technische dienst bij Konitech heeft de reparatie erg lang op zich laten wachten; we zijn de kast uiteindelijk bijna 4 weken kwijt geweest. Wat de reparatie betreft: er is een condensator vervangen en we zijn nu van het ruisen/uitvallen af. Wat voor condensator er nou precies vervangen is (in de sturing, of een elco) kon men mij helaas niet vertellen (TD-er nog steeds/weer ziek).
Topic: Ruisen/uitvallen RCF ART325A (29-8-2006 18:18:00)

Guido schreef:

Victor schreef:

Doet de speaker dit ook als je helemaal geen bron aansluit en hem een uurtje aanzet?
Oeps ashamed :$ ik wist dat ik iets vergeten was te testen....speaker staat nu zonder bron aan. Eens even timen wanneer ik op een ruisconcert getracteerd wordt.
Nu dus...binnen drie kwartier dus een enorme ruis, die niet met de gains weg te draaien is. Tijdens de ruis weer een brandende "LIM PROT", die uitgaat zodra de ruis weg is. Na 20 seconden weer ruis etc. Het enige dat nu aangesloten is, is het netsnoer!!
Topic: Ruisen/uitvallen RCF ART325A (29-8-2006 17:28:00)

Victor schreef:

Doet de speaker dit ook als je helemaal geen bron aansluit en hem een uurtje aanzet?
Oeps ashamed :$ ik wist dat ik iets vergeten was te testen....speaker staat nu zonder bron aan. Eens even timen wanneer ik op een ruisconcert getracteerd wordt.
Topic: Ruisen/uitvallen RCF ART325A (29-8-2006 17:18:00)
Ruim een jaar geleden heb ik voor een vereniging 2 actieve speakers gekocht, de RCF ART325A. Tot afgelopen vrijdag hebben ze probleemloos gewerkt, maar toen begon de ellende met 1 van de speakers. Er zit nog garantie op de speakers, en ik ga er dus zeker mee terug naar de dealer, maar toch leg ik hier mijn probleem voor. Het maakt het stellen van de juiste diagnose wellicht wat makkelijker als er wat mensen meedenken, en het vormt ook een soort "second opinion" (weliswaar al op voorhand wink ;) ).

Wat is er aan de hand? Na ongeveer een uur spelen (CD, via Ecler MAC 40v naar speaker) begint 1 speaker flink te ruisen (witte ruis). De ruis is op afwisselend hoger en lager volume, zeg maar zoals het ruisen van de zee. De muziek blijft vaag hoorbaar door de ruis. Op de achterkant van de speaker gaat het rode LED-je "LIM PROT" aan. Na een seconde of 10-20 houdt het ruisen op en speelt de speaker weer normaal de muziek. Een seconde of 20 later begint het ruisen weer ("LIM PROT" brandt weer). Het helemaal terugdraaien van de GAIN knoppen op de speaker heeft geen effect op het volume van de ruis (wel op het volume van de muziek). Ook het uitzetten van de bron heeft geen effect op het volume van de ruis. Na een periode of 3 ruis-muziek valt alles weg (zowel ruis als muziek) en doet de speaker niets meer. Een tijdje later (speaker is afgekoeld??) werkt de speaker weer gewoon, maar na een uurtje begint het ruisen en de ellende weer opnieuw.

Over het LED-je "LIM PROT": ik stuur absoluut niet te hard in (-30, -20 dB op de Ecler), dus van clippen is zeker geen sprake.

Ik heb de speaker uit het verenigingsgebouw gehaald en ben er thuis wat mee aan het stoeien gegaan om te kijken of ik een en ander kan reproduceren. Ja dus: steeds na ongeveer een uur spelen begint de ellende. Om uit te sluiten dat het probleem misschien ergens anders ligt dan in de speaker heb ik een microfoon rechtstreeks op de speaker aangesloten, en simpelweg voor een spelende radio gelegd. Ook nu is het na een uurtje prijs: eerst ruisen, en dan speaker stil.

Wie-o-wie heeft een idee wat er kapot is aan de speaker??
Topic: Advies gevraagd geluidsinstallatie verenigingsgebouw 90m2 1750 Euro (22-9-2005 18:25:00)
Zoals Johan Rademakers al aangeeft zullen de Evid 4.2 speakertjes waarschijnlijk tekortschieten voor andere toepassingen dan achtergrondmuziek. Kijk ook eens hier naar deze post van Remco waar het over de Evid 6.2 gaat (die dus nog een stukje zwaarder zijn dan de 4.2). Ik denk dat je voor de prijs van de Evid 4.2 (120 Euro in de Duitse shops, dus hier nog wel wat duurder) beter een "grote" kast kunt kopen. Voor 250 Euro per stuk moet dat zeker lukken (2 stuks).
Topic: Advies gevraagd geluidsinstallatie verenigingsgebouw 90m2 1750 Euro (15-9-2005 15:03:00)

Sylvia schreef:

De subs die ik ga huren zijn actief, net als mijn fullrange kasten, ze zijn van hetzelfde merk en van dezelfde serie als mijn kasten, én ik kan ze hier om de hoek zo huren.

Geen Punishers nodig dus wink ;) .
De ART 705-AS in combinatie met je 322's lijkt me zeker een leuke set!

Heb je ook de mogelijkheid om bij jouw verhuurder de 4PRO8001-AS (18" BR) of de 4PRO8002-AS (18" bandpass) te huren? Deze actieve subs uit de 4PRO-serie kunnen ook met de ART speakers gecombineerd worden, zoals op de site te lezen is. Ik geef toe dat het niet zulke compacte kasten zijn als de 705, maar als je dan toch wilt patsen met je installatie, zou ik het gesleep er wel voor over hebben razz :p
Topic: Advies gevraagd geluidsinstallatie verenigingsgebouw 90m2 1750 Euro (14-9-2005 15:48:00)
Oeps... ashamed :$ Het was inderdaad wel zo netjes geweest te laten weten wat het uiteindelijk geworden is. Bij deze dan alsnog (en met dank aan de forumleden voor het meedenken) wink ;)

Mixer is geworden de Ecler MAC 40v.

Speakers zijn zoals Sylvia al opmerkte van RCF, en wel de RCF ART 325-A (helaas niet in de shop (maar wellicht...gaat het Mackie-verhaal nu wel of niet door Dré? shut up :X ))

En dan nog 2 muurbeugels om de speakers netjes op te hangen en verder nog wat klein grut zoals kabels etc.

Het hele spul hangt er nu een paar maanden en voldoet uitstekend. De Ecler is inderdaad hufter-proof en door de overzichtelijke indeling is de bediening ook voor relatieve n00bs intuïtief duidelijk. Ook de RCF-jes zijn absoluut hufterproof: in navolging van Sylvia heb ik geprobeerd ze in de clip te krijgen, maar dat lukte pas (met de gains op de RCF volledig open) op +4 tot +6 dB uitsturing op de Ecler (en dan zie je de clip-LEDs heel af en toe aangaan). Zelfs tegen de clip aan blijft het geluid goed te pruimen.

We zijn nu een hele hoop bar-avonden (achtergrond-volume) en een paar feesten verder (waaronder een hard-style examenfeestje van 1 van de leden waar de speakers behoorlijk op hun flikker hebben gekregen) en ik word elke keer weer aangenaam getroffen door de geluidskwaliteit (op zowel laag als hoog volume).

Ik ben me er van bewust dat de combinatie 2 x LEM D-400 + 1 X LEM T-5SA waarschijnlijk beter zou klinken voor de EURO 2250 die nu aan speakers zijn besteed, maar helaas werd dat door de vereniging weggestemd (mijn grote frustratie laugh :D ). Maar ik zeg vol overtuiging: wil je een zeer goede full-range speaker met een zeer strak geluid, ga dan eens de ART 325-A beluisteren!
Topic: Versterker bij JB-Systems Vibe-15 (2-8-2005 15:30:00)

Roy_01 schreef:

Okee bedankt!Ik weet nu wat ik moet bestellen. Maar weten jullie of je die boxen het beste kan ophangen of neerzetten op een steun op de muur. Er zitten toch speciale gaten in de onderkant van de boxen? Ik kan daar nergens steunen voor vinden die ik aan de muur kan bevestigen. Weet iemand waar deze te koop zijn. Groetjes Roy
Wallmounts zijn gewoon hier in de shop te vinden:
www.new-line.nl/v/13694. Ik zie dat de Vibe-15 27 kg weegt, terwijl de belastbaarheid van de steun 25 kg is. Ik persoonlijk zou het wel aandurven om die extra 2 kg er op te zetten (ik ken de steun, onlangs besteld hier en de steun draagt een RCF ART325A van 24 kg). Het enige nadeel van deze steun is dat ie een klein beetje "doorzakt": de inbusbouten waarmee je de kantelhoek in kunt stellen kunnen niet stevig genoeg aangedraaid worden waardoor de steun onder het gewicht van de speaker een klein beetje naar beneden zou kunnen zakken.

Natuurlijk kun je een superstevige oerdegelijke wallmount van K&M kopen (niet verstelbaar, wel belastbaar tot 50 kg), maar daar betaal je wel meteen bijna 50 Euro per stuk voor.

Als het nog cheaper moet dan 35 Euro kun je natuurlijk ook vliegogen kopen (de Vibe heeft M10 inserts): www.new-line.nl/v/13153 voor 1,75 Euro per stuk. Bedenk wel goed hoe je een speaker van 27 kg veilig aan het plafond hangt!
Topic: Links naar speaker ontwerpen (8-7-2005 18:49:00)
15" en 18" subwoofers

https://www.rcfaudio.com/VediMacro.phtml?IDMacro=2816
Topic: Nieuwe 4 kanaals mixer van DATEQ: Vibe (27-6-2005 23:17:00)
Ik verbaas me een beetje over de positie van de Vu-meter voor cue/pfl t.o.v. de master Vu-meter. Ik zou het logisch vinden (omdat de kanaalfaders LINKS van de masterfader zitten) dat de cue/pfl meter ook links van de master-meter zou zitten. Op de Vibe echter zit de cue/pfl meter RECHTS van de master-meter. Wie legt mij de logica van die plaatsing uit (en dan ook maar meteen waarom dat bij bijvoorbeeld de Nuo dan niet logisch zou zijn?)