Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Flow
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 39 bijdrage(n) van Flow (Pagina: 1 van 4)
Topic: XONE:92 of DJM800? (12-1-2009 17:59:00)
Ik heb nog nooit een dergelijke klwalificatie aan geluid gehangen en vraag me echt af hoe jullie dat dan zien/horen.
Ik kom nooit verder dan mooi/mooier/minder mooi, zonder dat ik zelf goed weet waarom ik iets mooi vind.Eerlijk is gewoon zoals het hoort te klinken. Monitor speakers moeten bijv. zo eerlijk mogelijk klinken. Veel met name goedkope consumenten audio apparatuur klinkt totaal niet zoals de muziek hoort te klinken, en geeft vaak voornamelijk mid weer (dat vindt de gemiddelde koper nou eenmaal lekker vet klinken).
Tis net zoiets als met tennisrackets: alle profs spelen met zware rackets, vaak nog zwaarder dan je kunt kopen in de winkel. Toch koopt de recreant een "lekker licht" racket. Gevolg: allemaal een tennisarm en vermoeide arm tijdens de 3e set. Waarom ik dit neerpen is mij trouwens ook een raadsel maar het kwam zo in me op.
Gekleurd: het tegenovergestelde van eerlijk. Een apparaat kan het oorspronkelijke geluid bijv. wat warmte meegeven. Buizenversterkers zijn hier een mooi voorbeeld van.
gedurfd: tja dat vind ik ook wel een beetje een vage term!
Overigens ben ik ook van mening dat je echt niet het verschil hoort tussen beide mixers. Misschien wel in een studio met speakers van een ton, maar zeker niet in een club.Topic: DJM800 vs Xone92 (1-11-2007 10:25:00)Als we dan toch bezig zijn kun je hier van mij een setje vinden in deze stijl: https://www.flowsplace.com/music/index.htm //offtopicTopic: DJM800 vs Xone92 (30-10-2007 10:51:00)
Even een flinke schop!
Na het naast elkaar luisteren van de 800 en de 92 in de U60311 te Frankfurt, waar iedereen steevast keihard in het rood draait (zoals dat nou eenmaal het geval is bij 98% Van de DJs) kwamen we in werkelijk 3 seconden tot de conclusie dat de Xone toch echt wel een stuk beter klinkt in het rood. Ik riep altijd dat de 800 vrijwel net zo goed klonk en heb er zelf ook 1, maar moet daar dus toch wel een beetje op terug komen...
Topic: DJM800 vs Xone92 (2-11-2007 11:42:00)Na het naast elkaar luisteren van de 800 en de 92 in de U60311 te Frankfurt, waar iedereen steevast keihard in het rood draait (zoals dat nou eenmaal het geval is bij 98% Van de DJs) kwamen we in werkelijk 3 seconden tot de conclusie dat de Xone toch echt wel een stuk beter klinkt in het rood. Ik riep altijd dat de 800 vrijwel net zo goed klonk en heb er zelf ook 1, maar moet daar dus toch wel een beetje op terug komen...
DannyK78 schreef:
Wat wordt er bedoeld met eerlijker, gedurfd en gekleurd geluid?Ik heb nog nooit een dergelijke klwalificatie aan geluid gehangen en vraag me echt af hoe jullie dat dan zien/horen.
Ik kom nooit verder dan mooi/mooier/minder mooi, zonder dat ik zelf goed weet waarom ik iets mooi vind.
Tis net zoiets als met tennisrackets: alle profs spelen met zware rackets, vaak nog zwaarder dan je kunt kopen in de winkel. Toch koopt de recreant een "lekker licht" racket. Gevolg: allemaal een tennisarm en vermoeide arm tijdens de 3e set. Waarom ik dit neerpen is mij trouwens ook een raadsel maar het kwam zo in me op.
Gekleurd: het tegenovergestelde van eerlijk. Een apparaat kan het oorspronkelijke geluid bijv. wat warmte meegeven. Buizenversterkers zijn hier een mooi voorbeeld van.
gedurfd: tja dat vind ik ook wel een beetje een vage term!
Overigens ben ik ook van mening dat je echt niet het verschil hoort tussen beide mixers. Misschien wel in een studio met speakers van een ton, maar zeker niet in een club.
Mijn ervaring is dat de Xone het geluid ietwat kleurt. Op een mooie manier, dat wel... maar eerlijk?
Topic: DJM800 vs Xone92 (30-10-2007 19:08:00)voltcontrol schreef:
@Loki; kan ik ergens een demo van je vinden? mss interessant voor een club/minimalavondje in Tilburg. //offtopic ;)Ik ga het lekker nog moeilijker maken.
Draai je veel in clubs in Nederland zou ik de DJM 800 houden, omdat die zo langzamerhand overal staat en je je dan meteen thuis voelt.
Ik vind de effecten van de 800 trouwens wel behoorlijk bruikbaar.. je kunt er echt vette hoogtepunten mee creeren. (zie filmpje van onze resident DJ: https://nl.youtube.com/watch?v=vicgvX88CXA
Als het puur voor jezelf is zou ik voor de Ecler NUO 5 gaan. Ik heb hier een DJM800 en een NUO 5, en ik vind die laatste eigenlijk fijner mixen. Ik doe hem dan ook met pijn in m'n hard weg. De effecten en filters zijn erg goed, Je hebt een vijfde kanaal, de EQ is top, de knoppen zijn groot en sterk, de faders zijn heerlijk en ik vind de send knopjes per kanaal en de fader voor de effecten ideaal, veel beter geregeld dan op de Pioneer. De klank is vrijwel net zo goed als die van de A&H (heb opnamen vergeleken na feest, en ook tijdens het feest geluisterd).
Draai je veel in Duitsland houd dan de A&H, want die is daar zo'n beetje standaard. Al zie ik daar ook de DJM 800 opkomen!
Even kort door de bocht: ik zou gewoon die 800 houden als je die toch al hebt.
Topic: Verschil tussen cdj 800 en cdj 1000 (5-2-2007 15:09:00)Draai je veel in clubs in Nederland zou ik de DJM 800 houden, omdat die zo langzamerhand overal staat en je je dan meteen thuis voelt.
Ik vind de effecten van de 800 trouwens wel behoorlijk bruikbaar.. je kunt er echt vette hoogtepunten mee creeren. (zie filmpje van onze resident DJ: https://nl.youtube.com/watch?v=vicgvX88CXA
Als het puur voor jezelf is zou ik voor de Ecler NUO 5 gaan. Ik heb hier een DJM800 en een NUO 5, en ik vind die laatste eigenlijk fijner mixen. Ik doe hem dan ook met pijn in m'n hard weg. De effecten en filters zijn erg goed, Je hebt een vijfde kanaal, de EQ is top, de knoppen zijn groot en sterk, de faders zijn heerlijk en ik vind de send knopjes per kanaal en de fader voor de effecten ideaal, veel beter geregeld dan op de Pioneer. De klank is vrijwel net zo goed als die van de A&H (heb opnamen vergeleken na feest, en ook tijdens het feest geluisterd).
Draai je veel in Duitsland houd dan de A&H, want die is daar zo'n beetje standaard. Al zie ik daar ook de DJM 800 opkomen!
Even kort door de bocht: ik zou gewoon die 800 houden als je die toch al hebt.
Ik gebruik allerlei merken cd-r door elkaar (wel de bekende) en allerlei spelers door elkaar (800's, 1000 MK1, 2, 3).
In iedere club staat weer een ander. Heb nog nooit 1 cd gehad die het niet deed of haperde. Ik brand wel alles op 4 speed...
Succes!
Topic: laptop: van 1 geluidskaart naar 2 (22-1-2007 13:27:00)In iedere club staat weer een ander. Heb nog nooit 1 cd gehad die het niet deed of haperde. Ik brand wel alles op 4 speed...
Succes!
Ik zou als ik jou was gewoon een fatsoenlijk geluidskaartje kopen met 2 of meer outs. Interne geluidskaart is vaak erg slecht met hoge latency en het scheelt je een hoop gedonder qua afstelling, etc.
Topic: Shure SM58 aansluiting op PC (22-1-2007 12:34:00)Een goede externe geluidskaart is niet langzamer dan een interne. USB2 en Firewire zijn beide prima in staat latency's onder de 7 ms te realiseren. Externe geluidskaarten zijn over het algemeen handiger omdat je beter bij de aansluitingen kunt en hebben gemiddeld minder last van storing omdat er geen pc apparatuur omheen zit zoals een harde schijf, etc.
Als je mixjes wilt opnemen moet je een geluidskaart hebben met een line-in. Dit zal je waarschijnlijk al op je huidige geluidskaart kunnen hebben in de vorm van een minijack. Dus recording sofware starten (sound forge, goldwave, whatever), ingang aanzetten via software, op rec drukken en draaien maar.
Creative maakt leuke kaarten, EMU is ook van creative (uit m'n hoofd) maar voor de pro markt. Creative heeft vast kaarten die doen wat jij wilt maar de 2zs is voor zover ik kan zien een pcmcia (notebook) kaart. De 0404 zal vast prima doen wat jij wilt, al ken ik de kaart zelf niet...
Kijk ook eens naar de Emu 0202 USB (zo'n 120 euro) en de M Audio Audiophile 2496 (rond de 100 eu). Die laatste is zo'n beetje de standaard in dit gebied, al weet ik niet zeker of die een mic-in heeft.
Topic: DAP K-115 , JBL JRX-115 of JB-Systems Vibe-15 (18-1-2007 17:09:00)Als je mixjes wilt opnemen moet je een geluidskaart hebben met een line-in. Dit zal je waarschijnlijk al op je huidige geluidskaart kunnen hebben in de vorm van een minijack. Dus recording sofware starten (sound forge, goldwave, whatever), ingang aanzetten via software, op rec drukken en draaien maar.
Creative maakt leuke kaarten, EMU is ook van creative (uit m'n hoofd) maar voor de pro markt. Creative heeft vast kaarten die doen wat jij wilt maar de 2zs is voor zover ik kan zien een pcmcia (notebook) kaart. De 0404 zal vast prima doen wat jij wilt, al ken ik de kaart zelf niet...
Kijk ook eens naar de Emu 0202 USB (zo'n 120 euro) en de M Audio Audiophile 2496 (rond de 100 eu). Die laatste is zo'n beetje de standaard in dit gebied, al weet ik niet zeker of die een mic-in heeft.
Verwacht alleen niet dat je met een van deze setjes kunt knallen voor 100 tot 150 man... dan heb je minstens een subje erbij nodig.
Topic: Shure SM58 aansluiting op PC (17-1-2007 09:46:00)M-audio biedt goede kwaliteit voor goede prijzen: https://www.m-audio.com/index.php?do=products.list&ID=mobileinterfaces
De ozone bijvoorbeeld is een geluidskaart met MIC en line-in, en is ook nog een keyboard en midicontoller :)
Je zou ook een insteek kaartje kunnen kopen, maar ik werk zelf liever met externe kastjes zodat je ze kunt verplaatsen, aan een andere PC (laptop) kunt hangen, etc
De ozone bijvoorbeeld is een geluidskaart met MIC en line-in, en is ook nog een keyboard en midicontoller :)
Je zou ook een insteek kaartje kunnen kopen, maar ik werk zelf liever met externe kastjes zodat je ze kunt verplaatsen, aan een andere PC (laptop) kunt hangen, etc