Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Zephir
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 23 bijdrage(n) van Zephir (Pagina: 1 van 3)
Topic: Platenspelers icm serato (10-8-2010 14:23:00)Het lijkt alsof er nu iemand is die deze dingen daadwerkelijk bezit, hoe zit het nou met copycontrolled cd's en hoe goed is de kwaliteit van de laser? En wat zijn je verdere ervaringen, plus en min punten (evt t.o.v. de CDJ800)?
Nu ben ik namelijk ook wel erg nieuwsgierig...Topic: DN-S1000 <> CDJ-800 (1-3-2005 11:47:00)
Hoi,
Ook al ben ik als DJ geen newbie, ben ik wel 'groen' op draaitafel gebied. Ik wil een dubbele stap vooruit maken, door van mijn oude DN-S5000's af te stappen naar een set van draaitafels icm Rane SL3 en Serato Sratch Live.
Nu wil ik graag 2 dingen weten:
1. welke OEM bakken zijn vergelijkbaar in handling met de SL1200's die in de meeste clubs staan, of is er niet zodanig verschil dat dit uitmaakt? Ik wil niet dat ik thuis heb lopen oefenen op beatmatchen en scratchen met vinyl etc en dat dit in de club ineens helemaal niets meer waard is...
2. Maakt het nog iets uit voor de aansturing van Serato via de Rane SL3 welke draaitafel en/of element je gebruikt?
Aanvullende info: Ik draai funk, breaks, hiphop, en diverse andere stijlen. Op de DN-S5000 kan ik wat baby scratches en 1 van de redenen om over te stappen is dat ik dit graag ook met vinyl wil kunnen en eventueel verder ontwikkelen. Het belangrijkste is echter dat de overdracht van de tijdcode precies is, dus preciese start/stop en geen verloop in lange mixen. Ook wil ik nog wel eens een oude plaat of whitelabel rippen vanaf vinyl voor gebruik op de iPod.
Ik denk zelf aan 2 van de dré's choice draaitafels, de Citronic PD45 MKII of Reloop RP-6000 MK5b bijvoorbeeld. Wat betreft elementen heb ik echt geen idee wat ik nodig heb...
Alvast bedankt voor welk advies dan ook!
Topic: DN-S1000 <> CDJ-800 (2-3-2005 20:28:00)Ook al ben ik als DJ geen newbie, ben ik wel 'groen' op draaitafel gebied. Ik wil een dubbele stap vooruit maken, door van mijn oude DN-S5000's af te stappen naar een set van draaitafels icm Rane SL3 en Serato Sratch Live.
Nu wil ik graag 2 dingen weten:
1. welke OEM bakken zijn vergelijkbaar in handling met de SL1200's die in de meeste clubs staan, of is er niet zodanig verschil dat dit uitmaakt? Ik wil niet dat ik thuis heb lopen oefenen op beatmatchen en scratchen met vinyl etc en dat dit in de club ineens helemaal niets meer waard is...
2. Maakt het nog iets uit voor de aansturing van Serato via de Rane SL3 welke draaitafel en/of element je gebruikt?
Aanvullende info: Ik draai funk, breaks, hiphop, en diverse andere stijlen. Op de DN-S5000 kan ik wat baby scratches en 1 van de redenen om over te stappen is dat ik dit graag ook met vinyl wil kunnen en eventueel verder ontwikkelen. Het belangrijkste is echter dat de overdracht van de tijdcode precies is, dus preciese start/stop en geen verloop in lange mixen. Ook wil ik nog wel eens een oude plaat of whitelabel rippen vanaf vinyl voor gebruik op de iPod.
Ik denk zelf aan 2 van de dré's choice draaitafels, de Citronic PD45 MKII of Reloop RP-6000 MK5b bijvoorbeeld. Wat betreft elementen heb ik echt geen idee wat ik nodig heb...
Alvast bedankt voor welk advies dan ook!
Powerbeat schreef:
Zijn er al metingen verricht over de kwaliteit van de laser en hoe snel hij overslaat en hoe goed hij met beschadigde cd's overweg kan.Nu ben ik namelijk ook wel erg nieuwsgierig...
[offtopic zeg!]
pfoei. Nee. De DVD drive fungeert gewoon als audio drive voor zover ik weet, maar meer info hierover staat vast al elders op dit forum of op https://www.dn-s5000.com.
Het heeft niet te maken met een software plugin, maar met het feit dat cc-cd's bewust beschadigd zijn waardoor gevoeligere drives (zoals cd-rom en dvd drives) er problemen mee kunnen krijgen. Ook daarvoor lijkt me dit niet het topic om er verder op in te gaan. [/offtopic]
Maargoed het blijft dus wachten op iemand die de s1000 getest heeft.
Topic: DN-S1000 <> CDJ-800 (1-3-2005 10:58:00)pfoei. Nee. De DVD drive fungeert gewoon als audio drive voor zover ik weet, maar meer info hierover staat vast al elders op dit forum of op https://www.dn-s5000.com.
Het heeft niet te maken met een software plugin, maar met het feit dat cc-cd's bewust beschadigd zijn waardoor gevoeligere drives (zoals cd-rom en dvd drives) er problemen mee kunnen krijgen. Ook daarvoor lijkt me dit niet het topic om er verder op in te gaan. [/offtopic]
Maargoed het blijft dus wachten op iemand die de s1000 getest heeft.
Maarja dat zegt natuurlijk nog steeds niets over de s1000. Ik denk trouwens dat de problemen met cc-cd's kunnen voortkomen uit het feit dat er een dvd-rom drive in de dn-s500 en 3000 zit. Wat dat betreft zou het misschien juist beter zijn als de s1000 dan niet de zelfde heeft. Ik denk dat dré hier wellicht antwoord op kan geven.
Topic: DN-S1000 <> CDJ-800 (1-3-2005 10:49:00)Ik kan het zo niet vinden, hij is in elk geval niet user replacable. Maar dat zegt natuurlijk niet zo veel.
Blijft natuurlijk ook Dré's argument van eerder staan: als je shit brandt dan speelt je cd speler ook shit af. (vrij vertaald
) Dus koop gewoon merk cd-rs als je ervan afhankelijk kunt zijn bij een dj-gig.
Ik heb trouwens wel met _sommige_ copy controlled cds problemen. mijn dn-s5000 hapert als ik push the buttons van the chemicals draai.
Het is dus niet voor niets dat op de cc-cd's geen compact disc logo meer mag staan, en je hebt meteen een mooie reden om je cd brander legaal te gebruiken 
Topic: DN-S1000 <> CDJ-800 (1-3-2005 10:22:00)Blijft natuurlijk ook Dré's argument van eerder staan: als je shit brandt dan speelt je cd speler ook shit af. (vrij vertaald
) Dus koop gewoon merk cd-rs als je ervan afhankelijk kunt zijn bij een dj-gig.Ik heb trouwens wel met _sommige_ copy controlled cds problemen. mijn dn-s5000 hapert als ik push the buttons van the chemicals draai.
Het is dus niet voor niets dat op de cc-cd's geen compact disc logo meer mag staan, en je hebt meteen een mooie reden om je cd brander legaal te gebruiken 
mijn 3000 en 5000 hebben nog nooit een cd niet geslikt die het op een andere speler wel deed. Dit is uiteraard geen garantie, maar wel een indicatie.
Topic: Denon DN-S1000 VS Oem Super Cd-bak (25-2-2005 18:53:00)Reind (en Dré ook) weet blijkbaar iets van een nieuw product dat wij nog niet weten. Ik bedoel dan ook niet dat letterlijk hij ons gaat verbazen, maar dat ik benieuwd ben hoe wereldschokkend dit product gaat zijn.
Topic: Denon DN-S1000 VS Oem Super Cd-bak (25-2-2005 15:45:00)Hmz, ik heb helaas geen vriendin om dit op te testen. Mijn cavia geeft ook niet echt veel feedback :p
Ik ben benieuwd waar Reind ons mee gaat verbazen...
Topic: Denon DN-S1000 VS Oem Super Cd-bak (24-2-2005 12:09:00)Ik ben benieuwd waar Reind ons mee gaat verbazen...
eh, heeft de dn-s1000 dit alles niet al?
Topic: Denon DN-S1000 VS Oem Super Cd-bak (23-2-2005 14:12:00)Plus dat voor de denon s1000 een uitgebreide ondersteuning is via het bekende forum, waar ook eens in de zoveel tijd updates voor de besturingssoftware uitkomen etc. Kijk maar op https://www.denondjforums.com/
Dus als er nog gebreken of kinderziektes zijn kan in elk geval het deel dat in de software huist nog achteraf gefixt worden. Zonder tussenkomst van dealer of reparateur.
Ik heb zelf verder (helaas) geen ervaring met de dn-s1000 maar wel met de s5000, s3000 en ik moet zeggen dat dit geheel niet tegenvalt!
Dus als er nog gebreken of kinderziektes zijn kan in elk geval het deel dat in de software huist nog achteraf gefixt worden. Zonder tussenkomst van dealer of reparateur.
Ik heb zelf verder (helaas) geen ervaring met de dn-s1000 maar wel met de s5000, s3000 en ik moet zeggen dat dit geheel niet tegenvalt!