Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Fl@x

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 49 bijdrage(n) van Fl@x (Pagina: 1 van 5)

Topic: Nieuwe lichttafel: JB-Lighting Licon CX (10-4-2005 17:04:00)
ff een kick voor de mensen die nog meer willen weten over de Licon CX.

Ben afgelopen week op de messe bij JB-lighting geweest en daar ff de CX uitgebreid bekeken.

Ze hebben een aantal features uitgebreid t.o.v de Licon 1.

*Touchscreen
*USB slots om shows op memorystick op te slaan
*Visualizer software te koppelen aan de tafel, om thuis voor te programeren of om real-time je output te zien.

Verder hebben ze me laten weten dat er een nieuwe software versie komt waar de nadelen die ik in de vorige posts noemde bijna allemaal verholpen of verbeterd zijn.

Shape generator wordt uitgebreid met meer figuren zoals waves, odd/even cirkels enz...

Hoop dat jullie er iets mee kunnen.
Topic: Showtec RGB led tube (30-3-2005 15:17:00)

kvm schreef:

fl@x schreef:

Hee Niek, jij vermoed en ik weet.. laugh :D
Offtopic, er zijn ook vaak tussen bedrijven die dergelijke dingen regelen. Vaak profi bedrijven voor minimale prijzen. (soms omdat men vaak de dag ervoor in de buurt is wink ;) )

Onzin, wij hebben ook een prijs gemaakt voor die organisatie. De andere partij is het geworden omdat ze 'nog' goedkoper waren.

martin.
Onzin, wij hebben ook een prijs gemaakt voor die organisatie. De andere partij is het geworden omdat ze 'nog' goedkoper waren.
Topic: Showtec RGB led tube (30-3-2005 13:11:00)

Niek Bolscher schreef:

Megasound krijgt (vermoed ik) wel een normaal bedrag. Maar vooral de kosten van de verlichting ashamed :$ ... die neemt Brian voor zijn rekening (lees: spotbedrag).
Hee Niek, jij vermoed en ik weet.. laugh :D
Topic: Showtec RGB led tube (30-3-2005 11:13:00)

Niek Bolscher schreef:

6x KF750 top per kant. Geluid van Megasound, licht uit de show van Frans Bauer.
Muziek was aardig, maar niet bijzonder (teveel verschil tussen de DJ's). Daarna weet ik het écht niet meer (ben wel een periode kwijt...) laugh :D

Sander: waar was jij? Trouwens grappig dat er vorig jaar vrijwel zelfde licht- en geluidsinstallatie stond/hing, alleen stukken slechter ingeregeld. Dit jaar liepen ze meerdere keren met meetmicro zaal in...En jammer dat de LJ achter de Pearl soms stond te slapen.
Tja we hebben nog wel een poging gedaan om die klus te krijgen i.s.m. So Nice. Maar voor dat bedrag wil je nog niet eens de hal uit rijden. Dus laat Megasound maar lekker.....
Topic: Showtec RGB led tube (30-3-2005 00:09:00)
foto's misschien?

Offtopic: Welk systeem hadden ze daar hangen? Mcauly Line Array?
Topic: Showtec RGB led tube (29-3-2005 23:08:00)

Niek Bolscher schreef:

@Sander:

Op de Paasparty afgelopen zondag hingen ook TubeLed's. Neem aan dat hetzelfde Showtec's waren. Komen deze van jullie, of zitten die standaard - net zoals het overige licht aldaar - in de show van Frans B.?

Moet wel zeggen: als deco licht zijn ze erg leuk, maar echt als basisverlichting schieten ze tekort.
Hee Niek,

Ja Brian heeft ook Showtec, hoeveel?? Ze waren dus niet van ons. Ik heb ze ook niet in de verhuur trouwens, had ze via een freelancer van ons geregeld. Die heeft er 24 in de verhuur.

Tja het blijft een aanvulling op je lichtshow, het is dan ook zeker geen basislicht. Maar dit komt meer omdat het zo difuus licht afgeeft. Bij grotere aantallen is de lichtsterkte toch best wel heftig hoor. Weet niet hoe Brian ze bij de paasparty had hangen. Wij hadden 4 lijnen van 6 meter tube, doordat ze dicht bij elkaar hingen zag het er erg cool uit.
Topic: Showtec RGB led tube (29-3-2005 22:32:00)
Zouden ook tubes van Lagoled geweest kunnen zijn.
Topic: Nieuwe lichttafel: JB-Lighting Licon CX (29-3-2005 17:23:00)

Joost schreef:

@ Sander:

Is het ook mogelijk om met offsets te werken in je p/t effecten? En zijn deze makkelijk te "verdelen" over de groep fixtures die je geselecteerd hebt (bv fix1: 0%, fix2: 5%, fix3: 10%, etc)?

Kun je een wat meer uitleggen waarom het zo omslachtig programmeren is?
Een offset is mogelijk ja, dit heet Phase in Licon termen. het nadeel alleen is dat je per fixture steeds die waarde moet verranderen met je encoderwheel. En als je 32 wappers gebruikt wordt je daar niet echt blij van. Je kunt dus op deze manier een 'wave' maken.

Omslachtig programeren: Als je het goed wil doen maak je eerst presets voor alle features van je heads. Pan / tilt posities, enz...Later copieër je deze weer naar cue knoppen voor snellere toegang tijdens je show. Persoonlijk vind ik dit een beetje dubbel werk. En vooral mooie shapes maken kost relatief veel tijd t.o.v een pearl of Hog. Als je odd/even shapes wil maken moet je per fixture de richting aangeven. Parren proggen kost ook redelijk veel tijd aangezien je alle dimmerkanalen die je wilt proggen eerst moet aanzetten, later ook zorgen dat ze daadwerkelijk geselecteerd zijn anders worden ze niet opgeslagen onder een cue of schuif.

verder is het een hele fijne tafel, als je show éénmaal geprogd is dan is het 'live' relaxed schuiven.
Topic: Showtec RGB led tube (29-3-2005 11:52:00)

Marky schreef:

Laat je niet wijsmaken dat je met die led tubes dingen kan verlichten, daar zijn ze trouwens ook niet voor ontworpen. Led tubes zijn ontworpen om naar te kijken: die dingen genereren mooie patronen en dragen zo bij tot het geheel van effect belichting. Om dingen uit te lichten bestaat er tegenwoordig wel ander LED spul...

Wat de mooie foto betreft: digitale camera's zijn erg gevoelig voor blauw zodat die blauwe kleur (ook al is het een donkere kleur) er erg mooi uitkomt. Maar... foto bedriegt in dit geval. wink ;)
Heb ik ooit gezegd dat je er dingen mee kan verlichten! Ik reageerde op de vraag of er wel een beetje licht uit kwam. En neem van mij aan, deze foto's bedriegen dus niet! shut up :X
Topic: Showtec RGB led tube (28-3-2005 21:37:00)

kvm schreef:

Van de geplaatste foto val ik achterover shocked 8O
Echter op deze foto lijkt het effect al wat minder,
Tubes

Maar ja ik ben ook altijd degene die zegt dat je aan een foto niet kan zien wat het "eigenlijke" effect is.

In een showroom heb ik namelijk ook deze tubes gezien en vondt het enorm tegenvallen.

Bij Froger in de Arena werd het ook gebruikt. Daar zag het er ook veel beter uit.

Ik heb enigsinds het idee waarom, Tubes (b.v.) rood en omgevingslicht rood geeft een betere indruk. daardoor lijkt het dat de tubes enorm veel licht afgeven.

Martin.
Tja, die foto is met flits genomen. Ik kan je vertellen dat 24 van die buizen echt een onwijs gaaf effect geven. Met name de specials zoals half kleuren, color-bounce en strobe effect geven je show een speciaal tintje. Ik kan deze tubes dus zeker aanraden als je iets speciaals wilt toevoegen aan een show.