Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Morpheus

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 31 bijdrage(n) van Morpheus (Pagina: 1 van 4)

Topic: Beatmixen (21-12-2003 11:06:00)
Weten welke muziek het publiek aan het dansen krijgt, natuurlijk ! wink ;)
Ook heel belangrijk (vind ik tenminste) : dat er een goede opbouw in je set zit (niet alleen maar hitjes achter elkaar gepleurd bijvoorbeeld).
Ik beschouw die twee dingen eigenlijk ook als onderdeel van de 'techniek' van een dj (en dat vergeten sommige mensen nog wel eens...)
Topic: Bekende DJ (8-11-2003 17:40:00)

Reind schreef:

Moet je Masters At Work een keer proberen te boeken, Die kosten bijna 9 keer zoveel voor 2 personen en dan heb je een live setje van 2,5 uur.
Maar die doen dan ook meer dan alleen plaatjes draaien, neem ik aan ?
Topic: Beatmatchen? (8-11-2003 17:35:00)
Ik prefereer de methode waarbij je met je ene oor naar het monitor (of split cue) geluid hebt en aan het andere oor de plaat die je gaat inmixen, dan kan ik beter horen of die plaat nou voor of achter loopt. Net voor het inmixen luister ik ze nog even allebij tegelijk af zodat ik zeker weet dat het goed zit.
Maar uiteindelijk is het inderdaad een kwestie van wat je jezelf aangeleerd hebt.
Topic: Het Denon DN-X1500 mixer-topic (8-11-2003 17:29:00)
ziet er wel mooi uit, alleen wat ik nie zo mooi vind is dat somige draaiknopjes ( potmeters ) een blauwe kleur hebben. Als ze dat gewoon zwart hadden gemaakt was de mixer perfect .
Dan ruk je die blauwe er toch gewoon af en zet je er zwarte doppies op wink ;)
Zelf vind ik het niet zo'n groot verschil. Als ik echt ga mixen en lange overgangen heb, vind ik het wel fijn 100 mm. Voor de rest maakt het me geen biet uit.
Ben ik met je eens, liever een korte fader van goede kwaliteit dan een ****fader die lang is. Bovendien, gebruik je die 100 mm faders toch nooit over de hele lengte tijdens het mixen, heb ik het gevoel...
Topic: Verven Technics (24-10-2003 11:24:00)
Ziet er wel uit dat die nieuwe deckplate ook behoorlijk vingerafdrukken laat zien.
Topic: koptelefoon jack in 2 splitsen (7-10-2003 01:39:00)

Imcowelter schreef:

Bij die ik heb, gaat het volume iets zachter, maar zeker niet de helft!!
Dat komt omdat het menselijk gehoor niet linear is. wink ;)
Topic: Raad bij aanschaf Dateq 7.2 oud type (2-10-2003 00:54:00)
Ik hoop dat dit geen trend voor Dateq is,
want als iets je naam kan verneuken dan is het wel slechte service.
Schande ! sad :(
Topic: case of bag ? (26-9-2003 14:48:00)
Dat wat je hier boven zegt is niet helemaal waar. Het lijkt alsof die tassen helemaal volgestouwd zijn(ik heb d'r ook meer platen in zitten dan eigenlijk voorgeschreven) maar de hoezen zijn nooit helemaal plat, en je kunt ze dus nog een beetje aan duwen waardoor je in zo'n "volgestouwde tas(ca 95 platen)" weer 3 a 4 cm extra ruimte creerd.
Die ruimte is vrijwel altijd genoeg om je duim en wijsvinger in te proppen, en dus genoeg ruimte om een plaat vast te pakken en een plaat op te tillen.
Want je kunt wel zoveel ruimte maken dat je echt door je platen heen kunt bladeren, maar dan kun je ong. 15 platen minder meenemen. En jij zegt dat je altijd zoveel mogelijk platen meewilt nemen dan lijkt mij die eerste oplossing toch wel t handigste.
Als je je platen ook netjes op genre soorteert en je platen ook een beetje in dezelfde volgorde (probeert wink ;)) te houden dan hoef je ook veel minder te bladeren.
Topic: hoe maak je nou een mix? (25-9-2003 17:25:00)
je moet pas gaan mixen zodra plaat 1 aan de outro begint. dan hoor je geen melodie
meer, meestal alleen een basskick met wat percussie erdoorheen. op dat moment gooi
je plaat 2 erin (op een goed moment uiteraard, DENK aan de fases). die uiteraard
begint met de intro, die, je raadt het al, ook bestaat uit een basskick en wat percussie.
[...]
(uiteraard is dit een hele standaard uitleg. het werkt lang niet altijd zo.)
[...]
Inderdaad want als je later echt een beetje goed kunt beatmixen wordt het juist een uitdaging om de melodie van de vorige plaat door het begin van de volgende plaat heen te mixen.
Dit kan natuurlijk lang niet met alle platen (bijvoorbeeld doordat de toonsoorten van de platen verschillend zijn) en dan moet je dus gewoon wachten tot de 'kale' outro.
Maar als het wel lukt kan het je mix een stuk proffessioneler laten klinken en het geeft ook je set als geheel meer tempo (meer muziek, minder saaie stukjes)
Topic: Faders schoonmaken. (24-9-2003 12:20:00)
Waarom kun je een Apollo/XTC fader niet gewoon met een sopje schoonmaken ? Lost ie erin op ofzo ? laugh :D
Zou je zo'n fader bijvoorbeeld wel met gedestileerd water kunnen schoonspoelen bijvoorbeeld ? Of moet je echt alleen Kontakt gebruiken voor dit soort klusjes ?

Edit:
En nog een vraagje: Heb ik het goed begrepen dat er vroeger wel dure faders in de Apollo zaten ? Zo ja, hoe herken ik een dure fader ?