Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Goodfella
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 18 bijdrage(n) van Goodfella (Pagina: 1 van 2)
Topic: CD-R's, Buma, Muziekrechten etc. (29-9-2005 13:25:00)
De foto van mij set komt trouwens binnenkort. Ik ben namelijk nog bezig met mijn DJ-meubel. Ik kan je wel alvast vertellen dat ie supergeil wordt :DLol "waren we allemaal in die hormonentijd.... nog blijven hangen ofzo :D
anyway, ik ben wel benieuwd ja, ik wil ook wel eventueel wat bouwen. halve Tennisballen-MDF oplossing klinkt ook goed.Topic: FreeFloats voor CD Decks.... rare gedachte of.... (8-8-2005 21:42:00)Feel free to post a picture :DFreefloats zijn bedoeld om schokken op te vangen en rumble tegen te gaan. Van dat laatste hebben cd-spelers geen last en voor dat eerste bestaat gelukkig al een tijdje een prima oplossing: ESP.
Wat betreft de levensduur van een CDJ-1000 die verkort zou worden door schokken. Ik denk dat dit bij normaal gebruik, ook al is dit letterlijk "on the road", een nogal overtrokken gedachte is.
Kortom: why bother?Jep, ik had al aangegeven dat het een mieren-neuk gedachte is, maar aangezien ik uiterst zuinig met mijn aparatuur omgaat wilde ik weten wat het verstandigst is. Ik heb wel interesse in 't bovenstaand ideetje van 'sucksir' (what in a name?!). Topic: FreeFloats voor CD Decks.... rare gedachte of.... (8-8-2005 11:40:00)
Trouwens, kent iemand of is iemand al een keer gecontroleerd op gekopieerde cd's?
Zoja, wat voor situatie was het? drive-in show. guest-dj?
Soms hoor ik mensen zeggen "Ja, uhmm.. als buma langs komt dan laat ik wel zien dat ik elk nummer origineel heb"... maar dat geintje gaat niet op. (zie antwoord van buma hierboven).
Hoe gaat het allemaal in praktijk eigenlijk. Als DJ ben ik daar wel nieuwsgierig naar.
Ik koop altijd cd's, maar ik heb een CD-R map vol met 'gebackupde' nummers in gecompileerde albums. Veel handiger dan 2 kisten single cd's.
Topic: Contract Voorbeeld (28-9-2005 14:06:00)Zoja, wat voor situatie was het? drive-in show. guest-dj?
Soms hoor ik mensen zeggen "Ja, uhmm.. als buma langs komt dan laat ik wel zien dat ik elk nummer origineel heb"... maar dat geintje gaat niet op. (zie antwoord van buma hierboven).
Hoe gaat het allemaal in praktijk eigenlijk. Als DJ ben ik daar wel nieuwsgierig naar.
Ik koop altijd cd's, maar ik heb een CD-R map vol met 'gebackupde' nummers in gecompileerde albums. Veel handiger dan 2 kisten single cd's.
hey, hoe zit het eigenlijk met contracten voor DJ's
De meeste beginnende dj's krijgen handje contantje.....
hoe doen jullie dit? ook met een dergelijk contract?
Topic: Het Denon DN-S3500 topic (25-8-2005 12:42:00)De meeste beginnende dj's krijgen handje contantje.....
hoe doen jullie dit? ook met een dergelijk contract?
Ik ben het niet helemaal met Tribal Chef eens,
wel mee eens in de ze zin van :
kijk naar de DJ Shy's demo met DN-S1000...
die doet dat zo vet waardoor het product 'WOWIE' lijkt.....
Echter een closer look, verteld dat de DN-S1000 beetje 'drift' zodat je nooit nauwkeurig kan scratchen.
Het is grappig dat het er op zit, that's it (bij de DN-S 1000 dan)
niet mee eens in de zin van :
Maar voor de DN-S3500 zal het wel top zijn. In the US zijn er talloze scratch dj's die de 3000 gebruiken.
Topic: Nieuwe pioneer djm 600 kloon (16-8-2005 12:39:00)wel mee eens in de ze zin van :
kijk naar de DJ Shy's demo met DN-S1000...
die doet dat zo vet waardoor het product 'WOWIE' lijkt.....
Echter een closer look, verteld dat de DN-S1000 beetje 'drift' zodat je nooit nauwkeurig kan scratchen.
Het is grappig dat het er op zit, that's it (bij de DN-S 1000 dan)
niet mee eens in de zin van :
Maar voor de DN-S3500 zal het wel top zijn. In the US zijn er talloze scratch dj's die de 3000 gebruiken.
Hi, ik heb de Reloop RMX-40 DSP inmiddels en ik moet zeggen dat het een verassende performance heeft. De draaiknoppen voelen wel een KLEIN beetje licht/plastic aan maar het is ok!
Over duurzaamheid van de faders kan ik nog niets zeggen. Ik dek het zowieso altijd af, of ie nou wel of niet tegen stof kan, ik wil het niet testen ;)
De kill switchen zijn behoorlijk goed en doen ook de betreffende tonen uit, alle 3 uit = geen signaal.
Over de effecten heb ik nog geen goede mening maar ik laat het wel weten zodra ik wat meer ervaring en inzicht heb gekregen. In de discotheek hebben we een Pioneer DJM 500 en ik heb zo het idee dat de echo en delay van de Pioneer wat voller en realistischer klinken, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen, aangezien ik dan met betere boxen draai en een grotere ruimte.
Mocht ik keer de tijd en gelegenheid hebben dan wil ik wel exact dezelfde cd-samples testen op beide mengpanelen en opnemen. Ik heb absoluut geen ervaring om apparatuur te testen dus tips/hints/advies zijn van harte welkom. Ik zal het opnemen op mijn laptop aangezien ik geen professionele recording apparatuur heb.
Topic: Zomerhit van dit jaar??? (10-8-2005 11:11:00)Over duurzaamheid van de faders kan ik nog niets zeggen. Ik dek het zowieso altijd af, of ie nou wel of niet tegen stof kan, ik wil het niet testen ;)
De kill switchen zijn behoorlijk goed en doen ook de betreffende tonen uit, alle 3 uit = geen signaal.
Over de effecten heb ik nog geen goede mening maar ik laat het wel weten zodra ik wat meer ervaring en inzicht heb gekregen. In de discotheek hebben we een Pioneer DJM 500 en ik heb zo het idee dat de echo en delay van de Pioneer wat voller en realistischer klinken, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen, aangezien ik dan met betere boxen draai en een grotere ruimte.
Mocht ik keer de tijd en gelegenheid hebben dan wil ik wel exact dezelfde cd-samples testen op beide mengpanelen en opnemen. Ik heb absoluut geen ervaring om apparatuur te testen dus tips/hints/advies zijn van harte welkom. Ik zal het opnemen op mijn laptop aangezien ik geen professionele recording apparatuur heb.
MVP - Roc Ya Body al langs geweest? in Renesse DE hit.
Topic: FreeFloats voor CD Decks.... rare gedachte of.... (9-8-2005 13:46:00)sucksir schreef:
Oh ja, mijn naam, had ik ooit een keer in de puberteit gekozen en ben er nu afhankelijk van en kan het niet veranderen. Mijn achternaam is 'sir' snap je en daarvoor had ik suck voor geschreven. Eigenlijk superstom, maar ja dat waren we allemaal in die hormonentijd.sucksir schreef:
PS.De foto van mij set komt trouwens binnenkort. Ik ben namelijk nog bezig met mijn DJ-meubel. Ik kan je wel alvast vertellen dat ie supergeil wordt :D
anyway, ik ben wel benieuwd ja, ik wil ook wel eventueel wat bouwen. halve Tennisballen-MDF oplossing klinkt ook goed.
sucksir schreef:
De beste oplossing is gewoon die speciale plankjes kopen, voor bijv. de CDJ-1000, maar je wordt dan wel dik afgezet. DE oplossing die ik gebruik voor thuisgebruik is gewoon met MDF van 20 mm een verhoging maken in een bepaalde hoek en dan de CD-speler erin doen. Daarna de zijkanten vastzetten met ook MDF-platen, zodat de CD-speler niet kunnen bewegen. Verder heb ik voor allebei de vier pootjes van de CD-spelers speciale plakvilt-onderzetters gekocht tekoop bij elke lokale bouwmarkt. Ze zijn dan stabieker omdat ze plakken aan de MDF-plaat bovendien veren die dingen heel ietsje. Het is ook wel handig dat je de voorkant vrijlaat in verband met slott-inn ;). De tweede alinea is bedoelt voor CD-splers onder een hoek, maar is ook toepasbaar voor horizontale geplaatste CD-spelers.Sylvia schreef:
Goodfella schreef:
Dus FreeFloat dingen voor je CD deck als je CD speler regelmatig schokken opvangt?Wat betreft de levensduur van een CDJ-1000 die verkort zou worden door schokken. Ik denk dat dit bij normaal gebruik, ook al is dit letterlijk "on the road", een nogal overtrokken gedachte is.
Kortom: why bother?
Hi
Dit is niet een standaard topic maar meer een brainstorm topic. Voor de natuurkundigen wellicht interessant.
Ik stond laatst thuis, in mijn kamertje te draaien met 2 Pioneers 1000 MKII.
Ze staan ongeveer op 1 meter hoge ladekasten, best wel stevig. Echter woon ik in een oud huis met een houten vloer en is het nogal schok-gevoelig. Hoe schokgevoelig? heel erg. Voorheen had ik platenspelers en als ik al iets te veel 'swingde'dan sprong de naald over. De kasten staan echter vrij van de muur.
Algoed, tijdje geleden stond ik op de danceparade te Middelburg te draaien. Daar werd de dj tafel bevestigd aan het frame van de vrachtwagen, met kettingen en rubber. Hoe hard de tafel ook swingde, cd spelers sloegen niet over en de platenspelers nauwelijks. Wie kan mij in simpel natuurkundig taal uitleggen wat de theorie hierachter is, is 't hetzelfde als een vlieg in een auto die lekker rond blijft vliegen terwijl de auto 140KM per uur gaat?
Nu zat ik zo te denken: "als mijn platenspeler destijds van die opdonders kreeg waarvan mijn naald oversprong, dan is dat toch niet gezond voor de pioneers. Ze mogen wel oliegesmeerd zijn maar elke schok kan de levensduur van de pioneers aantasten".
Nu ben ik er van bewust dat het wel een mieren-neukerij gedachte is. Wellicht zijn de schokken zodanig klein en is het helemaal niet waard om er over na te denken. Maar goed, vandaar deze BRAINSTORM topic. Dus FreeFloat dingen voor je CD deck als je CD speler regelmatig schokken opvangt? Brand maar los!
Gr
Topic: Nieuwe pioneer djm 600 kloon (5-8-2005 14:42:00)Dit is niet een standaard topic maar meer een brainstorm topic. Voor de natuurkundigen wellicht interessant.
Ik stond laatst thuis, in mijn kamertje te draaien met 2 Pioneers 1000 MKII.
Ze staan ongeveer op 1 meter hoge ladekasten, best wel stevig. Echter woon ik in een oud huis met een houten vloer en is het nogal schok-gevoelig. Hoe schokgevoelig? heel erg. Voorheen had ik platenspelers en als ik al iets te veel 'swingde'dan sprong de naald over. De kasten staan echter vrij van de muur.
Algoed, tijdje geleden stond ik op de danceparade te Middelburg te draaien. Daar werd de dj tafel bevestigd aan het frame van de vrachtwagen, met kettingen en rubber. Hoe hard de tafel ook swingde, cd spelers sloegen niet over en de platenspelers nauwelijks. Wie kan mij in simpel natuurkundig taal uitleggen wat de theorie hierachter is, is 't hetzelfde als een vlieg in een auto die lekker rond blijft vliegen terwijl de auto 140KM per uur gaat?
Nu zat ik zo te denken: "als mijn platenspeler destijds van die opdonders kreeg waarvan mijn naald oversprong, dan is dat toch niet gezond voor de pioneers. Ze mogen wel oliegesmeerd zijn maar elke schok kan de levensduur van de pioneers aantasten".
Nu ben ik er van bewust dat het wel een mieren-neukerij gedachte is. Wellicht zijn de schokken zodanig klein en is het helemaal niet waard om er over na te denken. Maar goed, vandaar deze BRAINSTORM topic. Dus FreeFloat dingen voor je CD deck als je CD speler regelmatig schokken opvangt? Brand maar los!
Gr
1 op de 40 score 'geval' is een goede score!
Kan iemand me iets meer vertellen over de X fader. 2 weken fabrieksgarantie is heel weinig.
Wat zijn de achterliggende gedachtes? Uiterst gevoelig bij onjuist gebruik of kwalitatief iets minder dan andere x-faders?
Topic: Nieuwe pioneer djm 600 kloon (4-8-2005 10:53:00)Kan iemand me iets meer vertellen over de X fader. 2 weken fabrieksgarantie is heel weinig.
Wat zijn de achterliggende gedachtes? Uiterst gevoelig bij onjuist gebruik of kwalitatief iets minder dan andere x-faders?
dat is goed om te horen, ik ben er namelijk heel erg geinteresseerd in.
Mijn insteek is namelijk voor thuisgebruik, mijn draaistijl is urban eclectic met name groovy club. Ik ga niet heftig veel scratchen maar wil de basis wel leren, that's it. Ik zal en word geen turntablist, het gaat voornamelijk mij om de 4 kanalen en de effecten, dus de X fader om alleen de basis van scratchen te leren. Echter is de standaard garantie maar heel kort, nl 2 weken, wat is hier de redenering achter? Zijn X-faders zo snel 'versleten', zijn ze te gevoelig bij onjuist gebruik en moeten ze daarom met uiterst zorg gebruikt worden?
Toevallig heb ik 2 Pioneers 1000's MKII en vroeg ik me af of de Fader start ook met de pioneers werken? is dat een industrieel standaard protocol? of werkt dat alleen met Pioneer gear?
Een van de hoofdredenen waarom ik deze topic weer wil laten herleven is dat ik nieuwsgierig ben naar de duurzaamheid. De Behringer 700 belooft veel maar doet weinig, ook beginnen bij deze mixer de faders snel te kraken endergelijke, dit probleem doet zich pas na een tijdje voor. Zodoende was ook benieuwd naar de faders van dit aantrekkelijk beestje.
Mijn insteek is namelijk voor thuisgebruik, mijn draaistijl is urban eclectic met name groovy club. Ik ga niet heftig veel scratchen maar wil de basis wel leren, that's it. Ik zal en word geen turntablist, het gaat voornamelijk mij om de 4 kanalen en de effecten, dus de X fader om alleen de basis van scratchen te leren. Echter is de standaard garantie maar heel kort, nl 2 weken, wat is hier de redenering achter? Zijn X-faders zo snel 'versleten', zijn ze te gevoelig bij onjuist gebruik en moeten ze daarom met uiterst zorg gebruikt worden?
Toevallig heb ik 2 Pioneers 1000's MKII en vroeg ik me af of de Fader start ook met de pioneers werken? is dat een industrieel standaard protocol? of werkt dat alleen met Pioneer gear?
Een van de hoofdredenen waarom ik deze topic weer wil laten herleven is dat ik nieuwsgierig ben naar de duurzaamheid. De Behringer 700 belooft veel maar doet weinig, ook beginnen bij deze mixer de faders snel te kraken endergelijke, dit probleem doet zich pas na een tijdje voor. Zodoende was ook benieuwd naar de faders van dit aantrekkelijk beestje.