Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Phazer
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 46 bijdrage(n) van Phazer (Pagina: 1 van 5)
sylvia schreef:
phazer schreef:
als mensen een leuke avond bezorgen een artistieke bezigheid is dan is vind ik mijn vriendin ook een erg bekwame artieste
ik denk bijvoorbeeld niet dat het eerste wat bij Bob Dylan opkwam na het schrijven van pakweg Subterranean Homesick Blues was "dat wordt weer lekker knallen op die feesten komende zomer met dit nummer zeg!"
een artiest, een kunstenaar is in de eerste plaats scheppend bezig; creatief/creëren, 'entertainen' komt daarna pas
een schepper
jeezes wat een woord
Didier_S schreef:
Dit lijkt me weer een eeuwige discussie te worden, Phazer. Persoonlijk voel ik me geen artiest, maar toch kun je DJ's wel onder artiesten catalogeren... UITVOERENDE artiesten dan (staat toch zo genoteerd bij mijn ondernemingsnummer
).let wel: ik beweer niet dat draaien een eitje is he! daar kruipt wel degelijk heel wat kunde en tijd in wil je je vak/hobby goed beheersen, maargoed, een huis metselen is ook geen eitje, daar kruipt ook het nodige vakmanschap in... en toch vind ik een metselaar niet meteen een kunstenaar...
Didier_S schreef:
Als jij een DJ geen artiest noemt omdat hij andermans werk gebruikt, dan is een muzikant geen artiest omdat hij simpelweg andermans werk naspeelt, toch?En is een acteur dan een artiest? Hij voert toch maar gewoon uit wat de regiseur wil?
Is een zanger een artiest? Nee hoor: die zingt wat zijn songwriter hem voorschrijft.
Bij jouw redenering zijn het enkel de backstagemensen die dan de echte artiesten zijn.
dat doet een beetje gerespecteerd artiest trouwens altijd allemaal zelf (met uitzondering van een Elvis Presley bijvoorbeeld, die schreef zelf amper nummers maar was toch uiterst relevant in de ontwikkeling van rock/pop zoals we die nu kennen --de spreekwoordelijke uitzondering die de regel bevestigd)
mensen die het talent niet hebben zelf nummers te schrijven zijn wat mij betreft dan ook geen artiesten/kunstenaars... hooguit mensen die het geluk hebben gehad met een goede stem geboren te worden of, in het geval van bijvoorbeeld begenadigde gitaristen zonder songschrijftalent, 'ambachtslui'
Didier_S]Bovendien kan ik je DJ's genoeg laten horen waarvan je zeker zult zeggen: dit zijn wél artiesten! Waar sommigen toe in staat zijn met twee platendraaiers en een mengpaneel is zo fenomenaal (en dan heb ik het niet enkel over hiphopscratchers).
valt een beetje te vergelijken met wat de Fluxusbeweging in de beeldende kunst in de jaren 60/70 deed; met bestaande producten geheel NIEUWE voorwerpen maken
een voorbeeldje daarvan is de cover van Beck's Mellow Gold
www.galeon.com/allmusic/caratulas/b/Beck_-_Mellow_Gold_-_front.jpg
Didier_S]Maar nogmaals: ik voel me zeker geen artiest... en ik heb ook de ambitie niet om zo genoemd te worden, ik heb enkel de ambitie om me rot te amuseren en om mensen die er wat van kennen toch af en toe eens te laten opkijken van "wa is da?"
je gaat me toch niet vertellen dat een DJ qua creatieve, artistieke en maatschappelijke relevantie ooit op hetzelfde niveau kan te staan komen (of überhaupt gestaan hééft) van een Bob Dylan, David Bowie, Jimi Hendrix, Lennon/McCartney,... (ik noem er maar een paar voor de vuist weg hoor)? Je gaat me toch niet zeggen dat er wat dat betreft 1 DJ is die in zo'n rijtje thuishoort he?
een DJ werkt met de afgewerkte producten van deze mensen (hun artistieke creaties!) en tracht er andere mensen een leuke avond mee te bezorgen... als mensen een leuke avond bezorgen een artistieke bezigheid is dan is vind ik mijn vriendin ook een erg bekwame artieste
Ritesh schreef:
Fenix schreef:
trance.kvalitne.cz/trance_party/P2160052.JPG hmm.. het gaat niet echt om de apparatuur maja..
want ze staat er zo bij van uhhh....... wat nu?
en zijn de cdj500 wel stevig genoeg tegen trillingen?
een dj werkt / probeert mensen te entertainen met creaties van artiesten, maar is er zelf geen
ik vind het altijd zó raar als dj's zichzelf artiesten gaan noemen... een beetje zoals koks die zichzelf kunstenaar noemen
kom nou zeg...
nijhuisr schreef:
maar als er mensen zijn die al tijden met een leuk idee rond lopen kunnen dat hier posten.(denk er ook even een zwarte LP (ik noem het even LP want 'plaat' zou onduidelijk kunnen zijn) op)