Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Keepvogel
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 16 bijdrage(n) van Keepvogel (Pagina: 1 van 2)
Topic: Geluid op carnavalswagen (6-12-2007 23:35:00)
a lo ha
wij hebben op ons wagentje ( een oude kinder prinsenwagen ) 10 kw liggen ( rms waardes )
2 das audio subs ( 2x 15' 1200 rms vewin zelfbouw weet ik wat precies )
2 das audio toppen ( 2x 12'1000 rms met 2'hoorn driver )
2 jb-systeem 215 live pro
2 behringer b1520 pro
2 behringer b1800 pro
en nog wat los foekie woeki spul
dit alles word voor 90% aangestuurd met dap paladiums die als ze vol open tussen de 90 en 95% kunnen geven van de speakers ( zitten ook 2 omnitronic versterkers bij de p1000 en p1500 )
dit is allemaal eigen matriaal ( gebruik ik normaal als 3 sets zijnde de sp4 behringer en een set das audio en een setje full range jb-systeem en de rest licht op me slaapkamer en overal en nergens )
hier hangt een generator op afterkas aan ( 90 kva ) en die word bekrachtigt door de traktor dit werkt super meer dan genoeg vermogen alles goed weg gewerkt geen generator die je nergens kwijt kunt want die hangt gewoon in de hef inrichting van de traktor en de wagen
ook het licht op onze wagen is geen probleem ( hoop lichtslang par spots en een geni dmx 1800 strobe en een antari z1000x rookmachine want we rijden van 10 uur smorgens tot 10 uur savonds )
en zolang je in optochten rekening houd met de rest en niet tot midden in de nacht gaat lopen klooien blijven we gewoon vergunningen krijgen ;)
( wel heeeeel handig een vergunning ivm verzekering en politie gezever tijdig aanvragen dus kost maar 30 en hebt geen gezeur en dat is denk zeker wel zo fijn als er iets gebeurt )
o jah het vermogen ( die 10 kw ) is meeeeer dan genoeg hoef je je echt nergens voor te schamen moet je wel ff goed nadenken hoe je het neer zet dat de sprijding lekker gunstig is want daar alleen al valt veel te winnen of verliezen
Topic: rcf sub kasten vallen tegen (3-11-2007 10:04:00)wij hebben op ons wagentje ( een oude kinder prinsenwagen ) 10 kw liggen ( rms waardes )
2 das audio subs ( 2x 15' 1200 rms vewin zelfbouw weet ik wat precies )
2 das audio toppen ( 2x 12'1000 rms met 2'hoorn driver )
2 jb-systeem 215 live pro
2 behringer b1520 pro
2 behringer b1800 pro
en nog wat los foekie woeki spul
dit alles word voor 90% aangestuurd met dap paladiums die als ze vol open tussen de 90 en 95% kunnen geven van de speakers ( zitten ook 2 omnitronic versterkers bij de p1000 en p1500 )
dit is allemaal eigen matriaal ( gebruik ik normaal als 3 sets zijnde de sp4 behringer en een set das audio en een setje full range jb-systeem en de rest licht op me slaapkamer en overal en nergens )
hier hangt een generator op afterkas aan ( 90 kva ) en die word bekrachtigt door de traktor dit werkt super meer dan genoeg vermogen alles goed weg gewerkt geen generator die je nergens kwijt kunt want die hangt gewoon in de hef inrichting van de traktor en de wagen
ook het licht op onze wagen is geen probleem ( hoop lichtslang par spots en een geni dmx 1800 strobe en een antari z1000x rookmachine want we rijden van 10 uur smorgens tot 10 uur savonds )
en zolang je in optochten rekening houd met de rest en niet tot midden in de nacht gaat lopen klooien blijven we gewoon vergunningen krijgen ;)
( wel heeeeel handig een vergunning ivm verzekering en politie gezever tijdig aanvragen dus kost maar 30 en hebt geen gezeur en dat is denk zeker wel zo fijn als er iets gebeurt )
o jah het vermogen ( die 10 kw ) is meeeeer dan genoeg hoef je je echt nergens voor te schamen moet je wel ff goed nadenken hoe je het neer zet dat de sprijding lekker gunstig is want daar alleen al valt veel te winnen of verliezen
ik gebruik er nu tijdelijk de dubbele 15 inch met hoorn voor ( de jb-systeem 215 live pro )
maar dat moet later de 2 enkele 12 inch met hoorns worden ( een diepe hoorn en de brede hoorn per kant )
die gebruikte ik er eerst ook bij maar toen was de subkast een dubbele ( vandaar dat ie zo groot was en niet te tillen en jah er ook niet uitzag maar dat maakt voor de werking natuurlijk niet uit )
en nu heb ik dus 4 sub kasten en 4 top kasten maar die topkasten die ik nu heb zijn niet zo heel erg prettig om op de subs te zetten ( stapelt niet echt super ) dus gebruik ik zo lang mijn jb-systeem speakers maar ga ik in de toekomst als die top kasten af zijn weer gewoon als fullrange gebruiken
en die subs jah staan al weer in elkaar ( vele handen maken licht werk en met goed gereedschap is zoeits nogal eens snel gebeurt )
dus tot nu toe heb ik er eerst kasten laten maken ( die klopte dus niet )
ben ik daar gaten in gaan maken ( die te groot waren )
heb ik me woofer eruit gehaald heb ik de voorplaat ( waar die woofer in hangt ) eruit laten frezen
hebben we nieuwe voorplaten gefreest ( met de gaten van 102 mm en buis van 100mm binnenmaat ) die hebben we er weer ingeschroeft ( om de buis te ondersteunen hebben we een plankje extra achter de voorplaat geschroeft zodat ie al op een stuk van 3.8 cm vast zit gekit en ok 2 kleine schroefjes gezet )
toen de woofer er weer in
gaas er weer voor gezet
en weer getest en eindelijk tevreden
( moest allemaal super snel heb zondag een touwtrektournooi van onze vriendengroep waar ik sponsor ( lees kosteloos draai ) en hadden we de 4 extra subs dus hard nodig
dus ff kort gezecht nu draai ik met de jb-systeem boven op de subs ( 2x 15 inch )
en als de toppen straks opnieuw in elkaar staan en naar mijn zin werken ( 2 x 2 toppen met een 12 inch en 2 inch tweeter )
dan ga ik daar mee draaien en vormen de 4 subs en 4 toppen 1 set want daar heb ik ook een versterker rek op gemaak met 4 versterkers en een x-over
Topic: rcf sub kasten vallen tegen (2-11-2007 20:49:00)maar dat moet later de 2 enkele 12 inch met hoorns worden ( een diepe hoorn en de brede hoorn per kant )
die gebruikte ik er eerst ook bij maar toen was de subkast een dubbele ( vandaar dat ie zo groot was en niet te tillen en jah er ook niet uitzag maar dat maakt voor de werking natuurlijk niet uit )
en nu heb ik dus 4 sub kasten en 4 top kasten maar die topkasten die ik nu heb zijn niet zo heel erg prettig om op de subs te zetten ( stapelt niet echt super ) dus gebruik ik zo lang mijn jb-systeem speakers maar ga ik in de toekomst als die top kasten af zijn weer gewoon als fullrange gebruiken
en die subs jah staan al weer in elkaar ( vele handen maken licht werk en met goed gereedschap is zoeits nogal eens snel gebeurt )
dus tot nu toe heb ik er eerst kasten laten maken ( die klopte dus niet )
ben ik daar gaten in gaan maken ( die te groot waren )
heb ik me woofer eruit gehaald heb ik de voorplaat ( waar die woofer in hangt ) eruit laten frezen
hebben we nieuwe voorplaten gefreest ( met de gaten van 102 mm en buis van 100mm binnenmaat ) die hebben we er weer ingeschroeft ( om de buis te ondersteunen hebben we een plankje extra achter de voorplaat geschroeft zodat ie al op een stuk van 3.8 cm vast zit gekit en ok 2 kleine schroefjes gezet )
toen de woofer er weer in
gaas er weer voor gezet
en weer getest en eindelijk tevreden
( moest allemaal super snel heb zondag een touwtrektournooi van onze vriendengroep waar ik sponsor ( lees kosteloos draai ) en hadden we de 4 extra subs dus hard nodig
dus ff kort gezecht nu draai ik met de jb-systeem boven op de subs ( 2x 15 inch )
en als de toppen straks opnieuw in elkaar staan en naar mijn zin werken ( 2 x 2 toppen met een 12 inch en 2 inch tweeter )
dan ga ik daar mee draaien en vormen de 4 subs en 4 toppen 1 set want daar heb ik ook een versterker rek op gemaak met 4 versterkers en een x-over
a lo ha
wilde op uiterlijk 120 hertz gaan filteren ( zat te denken aan tussen de 100 en de 120 hertz )
want er komt meestal een top op met dubbel 15 inch en een 2 inch tweeter dus echt hoog hoeft de sub niet afgefiltert te worden ( teminste ik vind 100 a 120 hertz niet echt hoog ) maar als je zecht dat ik er dan beter zoon soort watten ( baf ) omheen moet doen dan ga ik dat natuurlijk gwoon regelen.
voor de rest ben ik er nu zeer tevreden over
drukken behoorlijk voor een 15 inch ( meer dan ik verwacht had ) en kwa volume klinken ze ok zeker niet verkeerd gaan best hard en diep ( nu wel tevreden over me subs )
en zal de ontwerpen als ik ze heb erop proberen te zetten
maar schijnbaar is het nogal ingewikkeld om de toppen uit te rekenen en verschillen hier de meningen over maar goed ik sta open voor iedeen
tot nu toe allemaal SUBer bedankt
heb beter geluid harder geluid en meer voelbare bass echt SUBer
en nogmaals sorry dat ik soms dingen verkeerd begreep of zo maar dit is een helemaal nieuw wereldje voor mij
Topic: rcf sub kasten vallen tegen (2-11-2007 10:14:00)wilde op uiterlijk 120 hertz gaan filteren ( zat te denken aan tussen de 100 en de 120 hertz )
want er komt meestal een top op met dubbel 15 inch en een 2 inch tweeter dus echt hoog hoeft de sub niet afgefiltert te worden ( teminste ik vind 100 a 120 hertz niet echt hoog ) maar als je zecht dat ik er dan beter zoon soort watten ( baf ) omheen moet doen dan ga ik dat natuurlijk gwoon regelen.
voor de rest ben ik er nu zeer tevreden over
drukken behoorlijk voor een 15 inch ( meer dan ik verwacht had ) en kwa volume klinken ze ok zeker niet verkeerd gaan best hard en diep ( nu wel tevreden over me subs )
en zal de ontwerpen als ik ze heb erop proberen te zetten
maar schijnbaar is het nogal ingewikkeld om de toppen uit te rekenen en verschillen hier de meningen over maar goed ik sta open voor iedeen
tot nu toe allemaal SUBer bedankt
heb beter geluid harder geluid en meer voelbare bass echt SUBer en nogmaals sorry dat ik soms dingen verkeerd begreep of zo maar dit is een helemaal nieuw wereldje voor mij
a lo ha
heb ze aan me vriend mee gegeven ( is een interieur bouwer )
hij freest de baffle ( die voorplaat waar de woofer inhangt toch? ) eruit met een c en c frees ( een computer gestuurde frees ) en freest meteen 4 nieuwe en zet deze er dan in. hierin komen dan 4 pvc buizen van 100 binnenmaat
en de lengte zal 31 cm zijn van de buis.
hoop dat ik het nu eindelijk wel goed heb gedaan
bedoel het echt allemaal goed maar verkijk me telkens op van die stomme kleine dingen
dus het is echt niet de bedoeling om julie in de zijk te zetten of zo
wil echt wel een gaaf en goed klinkent baskistje maken maar het probleem is gewoon dat ik zoiets nog nooit heb gedaan
kwa toppen is geen probleem die gaan naar een ontwerper van dat soort dingen krijg ik complete bouwtekeningen van en die gaan dan weer naar de intereur bouwer hoef ik er alleen bekleding op te maken en alles in de gaten te schroeven en de gaas ervoor te zetten ( als zelfs dat me niet lukt weet ik het ook niet meer en stop ik er helemaal mee en koop ik vortaan gewoon weer fabrieks speakers )
Topic: rcf sub kasten vallen tegen (1-11-2007 07:03:00)heb ze aan me vriend mee gegeven ( is een interieur bouwer )
hij freest de baffle ( die voorplaat waar de woofer inhangt toch? ) eruit met een c en c frees ( een computer gestuurde frees ) en freest meteen 4 nieuwe en zet deze er dan in. hierin komen dan 4 pvc buizen van 100 binnenmaat
en de lengte zal 31 cm zijn van de buis.
hoop dat ik het nu eindelijk wel goed heb gedaan
bedoel het echt allemaal goed maar verkijk me telkens op van die stomme kleine dingen
dus het is echt niet de bedoeling om julie in de zijk te zetten of zo
wil echt wel een gaaf en goed klinkent baskistje maken maar het probleem is gewoon dat ik zoiets nog nooit heb gedaan
kwa toppen is geen probleem die gaan naar een ontwerper van dat soort dingen krijg ik complete bouwtekeningen van en die gaan dan weer naar de intereur bouwer hoef ik er alleen bekleding op te maken en alles in de gaten te schroeven en de gaas ervoor te zetten ( als zelfs dat me niet lukt weet ik het ook niet meer en stop ik er helemaal mee en koop ik vortaan gewoon weer fabrieks speakers )
4x pvc 125 buitenmaat (binnenmaat is net niet 120) en de stukken zijn 33 cm lang (31,2 cm vanuit de binnenkant kist)
Topic: rcf sub kasten vallen tegen (31-10-2007 23:35:00)goed nieuws
ff flink wat zitte google en zo en heb een ontwerp gevonden van rcf waar de zelfde onderdelen inzitte als die van mij
alleen is de hoorn van rcf natuurlijk maar de eigenschappe van de hoor komen heeeeeel dicht bij de eminence dus daar ga ik me niet druk overmaken
en ook het filter kan ik dan gewoon gebruiken
ga er nu gewoon val allebij 1 maken ( de diepe hoorn en 1 voor de brede hoorn )
en hoor ik het wel en als het niet naar me zin is ga ik er niet mee verder en schroef ik het gewoon terug in de ouwe kast heb ik alleen wat hout vernaggelt maar daar valt ook wel mee te leven
dus geen problemen waarschijnlijk
( moet wel de gene met het meeste geluk zijn op dit hele forum kom er iedere x weer goed mee weg
)
als ik ze af heb zal ik wel een reactie geven of ze beter klinken dan de gene die ik nu heb of niet
Topic: rcf sub kasten vallen tegen (31-10-2007 22:55:00)
ff flink wat zitte google en zo en heb een ontwerp gevonden van rcf waar de zelfde onderdelen inzitte als die van mij
alleen is de hoorn van rcf natuurlijk maar de eigenschappe van de hoor komen heeeeeel dicht bij de eminence dus daar ga ik me niet druk overmaken
en ook het filter kan ik dan gewoon gebruiken
ga er nu gewoon val allebij 1 maken ( de diepe hoorn en 1 voor de brede hoorn )
en hoor ik het wel en als het niet naar me zin is ga ik er niet mee verder en schroef ik het gewoon terug in de ouwe kast heb ik alleen wat hout vernaggelt maar daar valt ook wel mee te leven
dus geen problemen waarschijnlijk
( moet wel de gene met het meeste geluk zijn op dit hele forum kom er iedere x weer goed mee weg
)als ik ze af heb zal ik wel een reactie geven of ze beter klinken dan de gene die ik nu heb of niet
volgens de verkoper kwam deze het best uit omdat die presies ertussen in zat en die heb ik al een maand of 3 geleden besteld heb ze nu alleen pas binne gekregen want ik was het beu om 2 apparte versterkers te gebruike voor 1 kist ( 1 voor tweeter en 1 voor me sub mid gedeelte ) en die x-over staat nu ok altijd al op 1600 hertz dus voor deze kisten zijn ze helemaal toppie maar ik zeg al ben nu toch bezig om me kasten opnieuw in elkaar te zetten en ik dacht waarom de toppen niet ( waar ik toen nog niet over nagedacht had ) dus de filters zijn zeker wel over nagedacht alleen toen had ik er nog niet over na zitten denken om misschien ook me toppen opnieuw te maken
dus NEE de filters voor de toppen zijn niet zomaar gekocht zo stom benk ook weer niet
alleen nu wil ik dus de toppe EVENTUEEL gaan vervangen
en die filter had ik toen besteld zodat ik met 1 versterker de toppen kan aansturen en ook maar met 1 kabel naar de top hoef inplaats van 2 versterkers en 2 kabels nu
ik zeg nu alleen wat ik heb en of ik daar eventueel iets mee kan anders laat ik me kastjes mooi in elkaar staan
hoop dat ik nu wat meer duidelijkheid heb verschaft over hoe ik aan me spullen kom en waarom en niet dat ik zomaar in de wilde weg allemaal dingen doe ( oke met me subs was dit wel het geval maar via mijn logica moest het werken en heb daar nu ZEKER wel van geleerd en was dus echt niet van plan zomaar me speakers opnieuw in elkaar te zetten )
Topic: rcf sub kasten vallen tegen (31-10-2007 22:39:00)
dus NEE de filters voor de toppen zijn niet zomaar gekocht zo stom benk ook weer niet
alleen nu wil ik dus de toppe EVENTUEEL gaan vervangen en die filter had ik toen besteld zodat ik met 1 versterker de toppen kan aansturen en ook maar met 1 kabel naar de top hoef inplaats van 2 versterkers en 2 kabels nu
ik zeg nu alleen wat ik heb en of ik daar eventueel iets mee kan anders laat ik me kastjes mooi in elkaar staan
hoop dat ik nu wat meer duidelijkheid heb verschaft over hoe ik aan me spullen kom en waarom en niet dat ik zomaar in de wilde weg allemaal dingen doe ( oke met me subs was dit wel het geval maar via mijn logica moest het werken en heb daar nu ZEKER wel van geleerd en was dus echt niet van plan zomaar me speakers opnieuw in elkaar te zetten )
de filters heb ik al besteld ( via een hgl in tilburg is een profesioneel bedrijf )
en is een eminence filter geworden filtert af op 1600 hertz ( sub/mid gaat tot 2000 hertz van de woofer gedeelte en de tweeter begint bij de 1200 hertz de sub is 400 rms en de top is 85 rms dus een filter van 400 rms kwam mooi uit en waren niet zo heel erg duur )
en aangezien eminence ook onderandere in eaw peavy en jbl zit en hij me dit adviseerde vertrouw ik hier wel op.
ff de gegevens van wat ik nu heb
( de kast die ik dus wil gaan slopen en opnieuw wil gaan maken )
sub / mid woofer is een rcf l12p540
https://www.rcfaudio.com/VediMacro.phtml/IDMacro/1630/L12P540/
en de tweeter is een eminence psd 2002
https://www.eminence.com/proaudio_drivers_detail.asp?web_detail_link=PSD2002
de hoorn is 2x een eminence LT250
en 2x een eminence H290
https://www.eminence.com/hornflares.asp
komt het zijn 4 kistjes ( 2 met een redelijk verre worp en 2 met een korte en brede worp )
zou iemand mij kunnen helpen voordat ik ook deze als ik er aanbegin ga offeren en het weer niks word en ik er vanalles moet gaan aanpassen
want heb 1 ding geleerd kunt beter van te voren hulp vragen dan na derant gaan lopen tobbe en met veel geluk de speakers aan passen
Topic: rcf sub kasten vallen tegen (31-10-2007 19:26:00)en is een eminence filter geworden filtert af op 1600 hertz ( sub/mid gaat tot 2000 hertz van de woofer gedeelte en de tweeter begint bij de 1200 hertz de sub is 400 rms en de top is 85 rms dus een filter van 400 rms kwam mooi uit en waren niet zo heel erg duur )
en aangezien eminence ook onderandere in eaw peavy en jbl zit en hij me dit adviseerde vertrouw ik hier wel op.
ff de gegevens van wat ik nu heb
( de kast die ik dus wil gaan slopen en opnieuw wil gaan maken )
sub / mid woofer is een rcf l12p540
https://www.rcfaudio.com/VediMacro.phtml/IDMacro/1630/L12P540/
en de tweeter is een eminence psd 2002
https://www.eminence.com/proaudio_drivers_detail.asp?web_detail_link=PSD2002
de hoorn is 2x een eminence LT250
en 2x een eminence H290
https://www.eminence.com/hornflares.asp
komt het zijn 4 kistjes ( 2 met een redelijk verre worp en 2 met een korte en brede worp )
zou iemand mij kunnen helpen voordat ik ook deze als ik er aanbegin ga offeren en het weer niks word en ik er vanalles moet gaan aanpassen
want heb 1 ding geleerd kunt beter van te voren hulp vragen dan na derant gaan lopen tobbe en met veel geluk de speakers aan passen
o ja waarschijnlijk een vraag waar ja op komt
een top kast kan die ook berekend worden want die ik hier bij heb gekocht heeft de vorige ook zelf gemaakt en volgens mij kan dat ook beter (en ze zien er nu niet uit en zijn echt super zwaar iets van 50 kilo)
Topic: rcf sub kasten vallen tegen (31-10-2007 18:46:00)een top kast kan die ook berekend worden want die ik hier bij heb gekocht heeft de vorige ook zelf gemaakt en volgens mij kan dat ook beter (en ze zien er nu niet uit en zijn echt super zwaar iets van 50 kilo)
klopt ben ik achter gekomen (beetje laat misschien
) maar heb er nu grotere poorte in zitten en 2 meer en heb het volume 26,5 lieter kleiner gemaakt (kwam zo het mooiste uit) en alles weer in elkaar geschroeft en werken nu STUKKEN beter
dus gelukkig met niet al teveel werk toch nog goed gekomen en weer een hele les wijzer geworden
) maar heb er nu grotere poorte in zitten en 2 meer en heb het volume 26,5 lieter kleiner gemaakt (kwam zo het mooiste uit) en alles weer in elkaar geschroeft en werken nu STUKKEN beter
dus gelukkig met niet al teveel werk toch nog goed gekomen en weer een hele les wijzer geworden