Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Leijo
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 105 bijdrage(n) van Leijo (Pagina: 9 van 11)
Topic: De nieuwe limited edition: Technics SL1200RED (18-6-2004 18:38:00)
.............En heb je de arm speling al gekeken, of de speling aan de platter?
Komt ook vaak voor hoor en kost ook geld om weg te krijgen.
Als je pech hebt heel veel geld.Nee...
Goed dat je het zegt!!!
Ik weet dat het heel erg is, maar ik weet niet eens hoe dat moet. Ik heb mijn M3D's nu twee jaar en ik heb nooit ergens last van gehad. Ik ga even hier op 't forum zoeken hoe ik dat kan checken (of er moet hier iemand willen posten hoe je dat doet
).Topic: Leeftijd Technics (11-6-2004 00:22:00)Hee Rob, laat dat oranje spuiten van m'n SL-1200MK2 maar, ik doe het wel zelf. Waar heb ik die verfrollers ook weer gelaten...???
Topic: Leeftijd Technics (10-6-2004 23:45:00)
het oude voetje heeft een extra verwijderbaar hoogte rubbertje, en de nieuwe niet.
waar gaat het over
Okee, dan heb ik zeker weten een nieuwe (of toch tenminste nieuwe pootjes
). Ik heb net nog eens het rechter voorpootje en gelijk ook maar het rechter achterpootje eraf geschroefd om het te checken: allebei geen rubbertje. Tenminste ik neem aan dat dat om de schroefdaad heen moet zitten als het er zit, toch?Topic: Leeftijd Technics (10-6-2004 23:29:00)
de nieuwe weerstanden zijn 1/8 watt en de oude 1/4 watt.
maar het maakt ook verder niet veel uit hoe oud ze zijn, electronisch gaat het niet zomaar kapot. alle electronische defecten zijn bij mij gekomen door kortsluiting in het popup lampje. doormiddel van het verteerde demprubbertje.Ze stonden al vlak naast elkaar, maar ik heb zojuist het voetje van de MK2 even eraf geschroefd en het is zeker weten zilver, net als die van de M3D (ik heb ze nu echt naast elkaar gehouden).
Ik ben wel blij om te horen dat het allemaal niet zo snel kapot kan. Ik heb mijn decks pas een jaar of twee en dan kan ik daar natuurlijk zelf weinig over zeggen, simpelweg omdat ik geen ervaring heb met oudere decks.Topic: Leeftijd Technics (10-6-2004 22:58:00)
je kan wel snel zien of het de oude versie SL betreft, er is ooit een update geweest zo'n 15 jaar geleden. toen is ook de 1210 erbij gekomen.
je kan het zien aan de gebruikte componenten, maar voor een leek veel makkelijker aan de schanierhouders. de oude SL's hebben platte schanierpoten en de nieuwe vierkante poten.
heb je geen orginele stofkap of zijn de plastic houders weg? meet dan even de afstand tussen de 2 schroefgaten waar oorspronkelijk de houder op zit geschroefd.
hart hart van de gaten meten:
3,4 mm is het nieuwe type en 4,4 de oude.
dan weet je alleen dat ie ouder is dan een jaar of 15
je kan het trouwens ook zien aan de voetjes, oude hebben een zilveren ring en nieuwe een gouden. (moeten ze natuurlijk niet ooit vervangen zijn)Dan heb ik pech met die dots, want die zijn dof. Nou ja, het zij zo.
Bij mij zijn de houders en scharnieren dus weg, maar ik heb even gemeten: 3,4 centimeter (en niet millimeter Rob
), dus hij is in ieder geval jonger dan 15 jaar.
Maar volgens mij draai je het gegeven van die ringen om de voetjes om, tenminste volgens mij hebben zowel mijn 2 SL-1210M3D's als de SL-1200MK2 zilveren ringen om de voetjes (of het komt door het licht nu, zal morgen nog eens kijken bij daglicht).
(Misschien kun jij het preciezer zien Rob, als ik 'm naar je opstuur om te laten spuiten? Je moet 'm dan toch helemaal uit elkaar halen, dus dan zul je het vanzelf wel zien, nietwaar?)
Waarschijnlijk wel ja. Ik heb hier een SL-1200MK2 staan die er redelijk verrot uitziet, er is overal verf vanaf en de scharnieren ontbreken, zowel het deel aan de stofkap als dat aan de TT.
Ik wil hem (waarschijnlijk fel-)oranje laten spuiten en alle LED's laten vervangen door blauwe, en verder nog wat onderdelen laten vervangen / nieuw bestellen omdat ze er niet meer bij zitten.
Maar eerst nog effe sparen. Het zal wel kort na de zomervakantie worden dat ik dat ga laten doen.
Topic: De nieuwe limited edition: Technics SL1200RED (17-6-2004 11:30:00)Ik wil hem (waarschijnlijk fel-)oranje laten spuiten en alle LED's laten vervangen door blauwe, en verder nog wat onderdelen laten vervangen / nieuw bestellen omdat ze er niet meer bij zitten.
Maar eerst nog effe sparen. Het zal wel kort na de zomervakantie worden dat ik dat ga laten doen.
En Daan, is je tweede SL al terug?
Topic: Leeftijd Technics (14-6-2004 19:46:00)Maar je kan het dus wel...
Topic: De nieuwe limited edition: Technics SL1200RED (14-6-2004 13:20:00)
Ja ik had 't al gezien...
Topic: Leeftijd Technics (12-6-2004 00:05:00)
Ik voel niks. Volgens mij is 'ie spelingsvrij (maar misschien dat Rob dat even wil controleren als ik hem toch opstuur om hem te laten spuiten, ik zal 't hem eens vragen).
Topic: Leeftijd Technics (11-6-2004 17:25:00)Tom schreef:
Leijo schreef:
Wat (vind ik) sowieso moet gebeuren (totaal 40 euro):.............
Komt ook vaak voor hoor en kost ook geld om weg te krijgen.
Als je pech hebt heel veel geld.
Goed dat je het zegt!!!Ik weet dat het heel erg is, maar ik weet niet eens hoe dat moet. Ik heb mijn M3D's nu twee jaar en ik heb nooit ergens last van gehad. Ik ga even hier op 't forum zoeken hoe ik dat kan checken (of er moet hier iemand willen posten hoe je dat doet
).nijhuisr] schreef:
tuurlijk was deze defect, en helemaal geel geverft met de kwast.
nijhuisr schreef:
ok,het oude voetje heeft een extra verwijderbaar hoogte rubbertje, en de nieuwe niet.
waar gaat het over
). Ik heb net nog eens het rechter voorpootje en gelijk ook maar het rechter achterpootje eraf geschroefd om het te checken: allebei geen rubbertje. Tenminste ik neem aan dat dat om de schroefdaad heen moet zitten als het er zit, toch?nijhuisr schreef:
misschien moet je de voetjes ook naast elkaar hebben. het goud is niet erg geel kleurig, maar meer zilvergoud. je kan het iig duidelijk zien aan de schanieren. maar dan moeten ze niet ooit vervangen zijn.de nieuwe weerstanden zijn 1/8 watt en de oude 1/4 watt.
maar het maakt ook verder niet veel uit hoe oud ze zijn, electronisch gaat het niet zomaar kapot. alle electronische defecten zijn bij mij gekomen door kortsluiting in het popup lampje. doormiddel van het verteerde demprubbertje.
Ik ben wel blij om te horen dat het allemaal niet zo snel kapot kan. Ik heb mijn decks pas een jaar of twee en dan kan ik daar natuurlijk zelf weinig over zeggen, simpelweg omdat ik geen ervaring heb met oudere decks.
nijhuisr schreef:
Als je dots dof zijn heb je pech, schoonmaken helpt iig niet.je kan wel snel zien of het de oude versie SL betreft, er is ooit een update geweest zo'n 15 jaar geleden. toen is ook de 1210 erbij gekomen.
je kan het zien aan de gebruikte componenten, maar voor een leek veel makkelijker aan de schanierhouders. de oude SL's hebben platte schanierpoten en de nieuwe vierkante poten.
heb je geen orginele stofkap of zijn de plastic houders weg? meet dan even de afstand tussen de 2 schroefgaten waar oorspronkelijk de houder op zit geschroefd.
hart hart van de gaten meten:
3,4 mm is het nieuwe type en 4,4 de oude.
dan weet je alleen dat ie ouder is dan een jaar of 15
je kan het trouwens ook zien aan de voetjes, oude hebben een zilveren ring en nieuwe een gouden. (moeten ze natuurlijk niet ooit vervangen zijn)
Bij mij zijn de houders en scharnieren dus weg, maar ik heb even gemeten: 3,4 centimeter (en niet millimeter Rob
), dus hij is in ieder geval jonger dan 15 jaar.Maar volgens mij draai je het gegeven van die ringen om de voetjes om, tenminste volgens mij hebben zowel mijn 2 SL-1210M3D's als de SL-1200MK2 zilveren ringen om de voetjes (of het komt door het licht nu, zal morgen nog eens kijken bij daglicht).
(Misschien kun jij het preciezer zien Rob, als ik 'm naar je opstuur om te laten spuiten? Je moet 'm dan toch helemaal uit elkaar halen, dus dan zul je het vanzelf wel zien, nietwaar?)